Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chci se zeptat, mam nabidku na letní pneu good year 17ky, které mají vzorek 6mm, ale pneu byla vyrobena v roce 2011. Tak nevím, jestli to vzit nebo ne. Děkuji za radu
Podle mě hodně záleží na používání Vašeho vozu (proto mě taky štvou všechna ta plošná nařízení). Pokud jezdíte jen tak ve vašem kraji, pár kilometrů do práce, na nákup, tak bych, pokud je to výhodná koupě, to neřešil. Pokud ale brázdíte dálnice u nás i třeba v zahraničí, tak bych auto obul do něčeho se zárukou. Ve vlastním zájmu.
koupit je můžete, co by ne. Teď budou na hranici použitelnosti a za další rok dva budou tvrdé a klouzat. Jako benefit budou mít vlastnost, že nebudou ubývat. Každý od pneumatik čekáme něco jiného. Já od nich chci, abych mohl bezpečně zastavit, když je to nutné pokud možno hned.
Jednou jsem měl podobné pneumatiky (původní pneu na autě) a na mokru to bylo jako bych brzdil po ledu (v létě). Už nikdy více. Jel jsem ve městě cca 40km/hod, přede mnou blikla oranžová, auto přede mnou stálo na místě a ačkoliv jsem měl dobrý odstup dosunul jsem se až do jeho nárazníku.
Nevěřte teoriím o tvrdnutí pneu stářím. Je to naprostý nesmysl ničím podložený. Netvrdí to ani výrobci. Ani není podstatný rozdíl v brzdné dráze v létě mezi zimními a letními pneumatikami. Takové hloupé výmysly vždy někdo vypustí a pak se k tomu už nikdo nehlásí.
Pokud není pneumatika z boku popraskaná, je stále použitelná bez omezení.
Tak to není úplně zase pravda. Pneumatika je z gumy a každý ví, že guma stárne a má horší účinky. Samozřejmě, že se to neprojeví za 3 roky, ale za 6 a více už je to na té pneumatice znát. Za prvé vzorek není úplně nejlepší, za druhé často začínají popraskávat a za třetí na autě se nemá šetřit. Mělo by se dbát na bezpečnost.
"vanad" - naprostý souhlas. Takových hloupých žvástů na různé věci je spousta.
Jen bych si dal pozor na jednu věc: Pokud byly pneumatiy již používané, tak je dost důležité, aby se po montáži otáčely ve stejném směru jako původně (ikdyž na nich není předepsaný směr otáčení).
Dříve se na autě přehazovala kola aby se sjížděly stejnoměrně pneumatiky. Pokud se při tom měnil směr otáčení, tak se v bocích pneumatiky polámal kord (ocelová výztuž) a na boku se začaly dělat boule - i pneumatia s dostatečným dezénem tak byla na vyhození. Proto je možé přehazovat kola jen ze předu do zadu a opačně. Pokud by se měnila pravá strana za levou, tak je potřeba pneumatiy na ráfku otočit.
Deset let jsem jezdil Trabantem.V knize, kterou jsem si tehdy koupil ( 80. léta, autor Vlastislav Šlehofer ) mimo jiné doporučoval právě způsob "prohazování kol" kdy se kolo točí opačným směrem. Nikdy jsem nezjistil žádné vady, které popisujete ( tím samozřejmě, netvrdím, že k nim nedochází ). Jednalo se tehdy o diagonální bezdušové pneumatiky PNEUMANT ( NDR - nová 365 Kčs , protektorování okolo 100 Kčs , najelo se na nich 35 - 45 tis. km). Jinak, co se týká pneu nikdy bych nekoupil jeté. Nekupoval jsem je tehdy v minulosti a rozdíl v ceně jetá/nová byl klidně i 500 procent (jetá za 100, nová 600 ). Tím spíš je nekoupím ani dnes, když rozdíl v ceně jetá/ nová už takový není ( podle mne se prodávají jeté příliš draho a protekrory jsou super předražené ). Když jsem na netu procházel toto téma, dočetl jsem se , že obecně výrobci pneu nedoporučují použítí po dosažení stáří 10 let, i kdyby nebyly vůbec použité.
Vzhledem k tomu, že pryž stárne a nedílným projevem stárnutí za běžných podmínek je tvrdnutí, potom jediným vysvětlením teorie, že pneumatiky netvrdnou je, že nejsou vyrobené z pryže (asi stlačená tma ).
Měli jsme na Felicii 10 let staré zimáky přes léto na dojetí. Nesjedou se ani o ň. Na zimu jsem dával nové a starou gumu (opticky naprosto v pořádku) chtěl nechat přehodit na rezervu. Boky bez známky degradace, jakmile to sundali z ráfků a šlápli na to z boku, začlo se to v drážkách celý šklebit.
Jinak souhlas, nemusí to tvrdnou tak rychle, jak se tvrdilo, ale někdy je pár cetimetrů brzdné dráhy setsakra důležitých.
... souhlas, příliš staré, nebo ojeté gumy nepoužívat. I když vše proběhne ok, žádné podstatné úspory to nepřináší.
a není to článek sponzorovaný prodejci gum, kteří mají pak problém udat byt jen rok starou pneumatiku a potažmo pak výrobci berou direkt, aby lidi nepanikařili?
Vím o čem mluvím, protože to mám vyzkoušené. Při výměně pneu na moto mi povídal, že tam měl frajera, co tam přijel s gumou starou 10 let, že to bylo tvrdé a kouzalo při každé příležitosti. Majitel říkal: "no, první tři roky ubývala, ale pak už to byl držák". Podle mě se musí guma odírat, aby fungovala. Když bude jak kámen, nebude se ztrácet těžko bude držet.
... Gudride jsem měl na Felicii taky, ale problém. Citelné "cukání" volatku při vyší rychlosti. V pneuservisu mi řekl, že gumy mají "zmiji" - nesouměrný, podélně zvlněný vzorek běhounu (chyby vyvážení kola vylučoval ).
Nejsem podvodník. Jen jsem si spletl adresu a místo "letníkola" jsem napsal "letnígumy".
Směr otáčení je důležitý, jak jsem uvedl výše. Sám jsem takto odrovnal sadu 4 pneumatik za 20000 km a potom jsem se v servise dozvěděl proč se na bocích pláště udělaly boule.
Za sucha OK, za mokra budou klouzat o dost víc než nové (ale pořád nejspíš míň než nová Barumka Na běžné ježdění OK, jen je třeba dávat pozor hlavně ve vyšších ryclostech na odstup od auta před tebou - rozdíl v brzdné dráze ze 150 kmh klidně 30 metrů + reakční doba a jsi v kufru...
Guma časem tvrdne a 6 let už znát bude.
To o nestárnutí platí hlavně pro novou pneu ve skladu - ja na ní konzervační vrstva díky které guma stárně výrazně pomaleji. Když se vrstva ojede, tak se stárnutí urychlí. Pokud je na slunci/ mrazu/ v horku tak stárne výrazně rychleji než ve stínu - záleží kde to auto parkovalo, jestli venku na slunci nebo v garáži.
Když jsem kupoval auta s "náhradními pneu", někdy jsem se až vyděsil. Jednou jsem měl koupeného fiata - na autě byly pneu, kterým čouhaly dráty... hrozil výbuch. Náhradní kola byla tvrdá - ne jako pneu, ale jako dřevo... snad 8 let staré pneu, které někdo musel skladovat na zahrádce nebo co... Ta pneumatika byla úplně k ničemu.
Skladování je velmi důležité pro delší životnost.
Od jisté doby ale ojeté pneu nekupuju a raději prodám těch 4mm vzorku za pár korun někomu, kdo si s tím jezdí kolem domu. Já jezdím na delší trasy, po dálnici... - potřebuju mít kvalitu.
K těm 6ti letům stáří - možná jsou ok, možná ne. Záleží na skladování a způsobu užití. Jednou mi při sundávání pneu v servise gumu normálně rozřízli...
Koupit je samozřejmě můžeš,ovšem pneu během doby postupně ztrácí své vlastnosti. Za skoro 6 let už by nějaký rozdíl mohl být znát oproti novým. A že pneumatiky neztrácí své vlastnosti je kravina,na vozíku mám 12 let staré zimáče a jsou z toho takový tvrdý brusle že na auto bych si to teda vážně neobul,přitom vzorek mají pořád kolem 5mm,na vozíku se to skoro nesjíždí
Je to na tobě,pokud jezdíš jako dědek,možná bych to i vzal,pokud s tím chceš lítat v mokru 170 po dálnici,tak bych si to rozmyslel,tam už by ten rozdíl byl hodně patrný a mohlo by to špatně dopadnout
když se dají koupit vozy s pneumatikami stejně starými a nikdo to neřeší, tak proč ne. a dokonce i zimní, které jsou téměř neúčinné na sněhu kvůli ztvrdlé směsi, ze které je vyrobena pro tento účel, ale hlavně mají potřebný vzorek
skutečně zajímavá otázka, není jedno zda jde o 17-ky enbo 19-ky? Vždy jde o ojetiny bez záruky, které mohou po týdnu bouchnot a po měsící se vyboulit
všem odborníkům tvrdícím že guma nestárne a že i po 20 letech je ok doporučuji kupovat jen 20 let staré a starší pneu...
Čínské gumy si všichni vyzkoušejte, bočnice jdou zmáčknou prsty jako kdyby to byl nafouklý prezervativ a chci vás vidět za silného deště jak zvádáte na čínské pneumatice krizovou situiaci s prudkým manévrem a bržděním...a že budete vyjíždět jen za slunečního nedělního odpoledne?
krizovku sem řešil sice né za silnýho deště to jezdim v klidu ale taky to stálo za to
když sem vlastnil fafouna vracel sem se s přítelkyní z práce cestu za ty léta můžu jezdit po slepu
valil sem do mírného kopečku cca 11O
na poli podél silnice mi zaujali světla někdo jezdil po poli byla tma jak v pytli no a když sem vrátil pohled na silnici vynořilo se ze tmy proti mě stádo krav
poprvý v životě sem se za volantem postavil -stál sem na brzdě
čínský gumy řvaly jako bych někoho vraždil
zastavil sem téměř u skotu jedna z nich položila hlavu na čelní sklo a uznale zabučela
pak šli v poklidu dál ta moje dva dny nemluvila no a mě jen nákou chvíli bolela pravá noha
gumy to ustály a auto taky no a já od tý doby věřim že na silnici se za tmy dá narazit na cokoli
ďáble,hezká práce...mi to připomnělo,jak jsem za podobných okolností /znalost terénu,přítelkyně vedle,rychlost,tma/ přelítl horizont a zprava mi tam vběhl kamion,který se chtěl otočit...to by byla pohoda,ale měl zapřáhlé tři neosvětlené maringotky /kolotočář/. protáhl jsem se příkopem,otočil to,lapl týpka a řval na něj,a to tak,že strašně...reakce přítelkyně stejná,jako u vás. gumy jsem měl slušné,ale asi bych to neubrzdil...na silnici fakt potkáte cokoliv...
Tady se řeší jestli budou drzet na silnici nebo ne,ale můj názor je ten že i funglovky mě můžou poslat do pangejta když pojedu jak idiot.Setkal jsem se už se spoustou lidí co tvrdila mám nové pneumatiky a ty mě udrží kdykoliv,kdekoliv a v jakékoliv rychlosti protože to říkaly ti co je prodali.Pak takové střevo vletí do prutké zatáčky se štěrkem 60-tkou a strašně se diví jakto že je v pangejtě když má nové gumy.Chce to jezdit víc hlavou a ne spoléhat na to co by jak by.
Jinak na otázku...starší proč ne,ale jestli jsou svlečený měl bych strach aby na nich po nafouknutí nenaskákaly boule nebo nebyly "seždímaný".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.