Nejste přihlášen/a.
Ahoj,dělám si řidičák na céčko,myslím,že mě to docela jde i dle instruktora,jen mám dost velkej problém:Občas najedu zadním kolem na patník nebo ještě zbytek sněhu,jen vždy u pravotočivých zatáček(odboček) na křižovatce,jen sice třeba jednou za jízdu,ale i tak.mám zasebou 8 hodin,před sebou ještě 10,pak zkoušky,už ted mám trošku strach,že mě komisař zato vyhodí.Včera jedu uplně super a před koncem jízd jsem zas nael trosku kolem na patník,pdle mě to je jen třeba nesoustředenost,je pravda,že před koncem jsem už docela v duchu jsi říkal,že jsem dobrej Prosím zkušené kamionáky o radu.Děkuju
dle instruktora si málo najíždím do křizovatky.
Všem moooc děkuji
Najíždí se s ohledem na rozměry vozidla, můžete i do protisměru, když nikoho neohrozíte, jinak to někdy nejde. Opravdu za to vyhazují, upozorňoval mě na to když jsem dělal T a tahal vlek po městě. Koukat do pravého zrcátka kudy jede zadní náprava, pak pomáhá přes nějaký bod na kabině koukat jakoby na roh překážky a naučit se odhadnou v jakou chvíli točit, časem to dopadne tak, že člověk ví, že to vyjde a nemusí koukat nikam za běžných situací. V nejhorším se holt musí couvat, ale to asi u zkoušek neprojde
U nás máme křižovatku kde jezdí kloubovej autobus a musí si najet do protisměru.Jinak neprojede a auta stojící na červenou musí couvat.Fotka je stará,ale už jsou tam semafory.Najet si musí.Jinak sejme chodce čekající u přechodu nebo auto čekající na zelenou nebo ten semafor.Ono se ro nezdá,ale ten oblouk je malej.
žlutá - hranice zastavení vozu před přechodem
hnědá - teď už semafory
červená - trasa autobusu
Ale to se naučíte najíždět si do křižovatky.Taky jsem byl vyhozen od konečných jízd a od té doby si na to dávám sakra pozor.Ono přece jenom náklaďák není osobák.
Zdravím,
já dělal ve 20ti papíry na auto a náklaďák najednou a dělal jsem to u jednoho dopravního podniku, kde používali autobusy na jízdy. Tenkrát jsem neuměl ani s osobákem a když jsem na první jízdě s busem měl jezdit po městě, tak byla ve mě malá dušička. Po projetí jedné pravé zatáčky se mě učitel mimořečí zeptal, jestli jsem to slyšel, tak jsem se zeptal co? Odpověděl, no jen to, že jsme zadkem jeli chvili po chodníku ale nic z toho nebylo. Taky jsem se bál vjet do protisměru, protože na tamtom místě se muselo vjet až do půlky protisměru, aby se projelo bez válcování chodců. Takže při ostrých zatáčkách raději zpomal a počkej, aby ti v protisměru nikdo nevadil a najeď si dostatečně do protisměru a koukej abys kolem nevjel na ten obrubák. Držím palce
Dělám v Ostravské autoškole a máme tu různé komisaře.
Jeden si vyloženě užívá, když vede zkouškovou trasu po uličkách, kde by ani on sám neprojel a druhý uzná i kontrolované a pomalé přejetí přes obrubník na místě, kde by bylo nereálné čekat na vyklizenou křižovatku.
S čím mám však větší problém je, že žáci při vyjíždění z kruháče ani nemrknou na pravou stranu - ani na zrcátko, ani z okýnka ven ...při vyjíždění z kruháče se dívají pouze před sebe a já už si připadám trapně, když to každý kruháč připomínám. Potenciální cyklista je nezajímá. At už de o C-čkaře nebo D-čkaře.
je dobré mít respekt z jakéhokoliv dopravního prostředku. Při bezhlavém a bezohledném zacházení se stává velmi účinnou zbraní a následky jsou většinou nevratné! Dokonce mám i kamaráda, který zabil starou paní, když jel na jízdním kole. Vesele si jel podél obrubníku po sinici a paní bez rozhlédnutí mu vešla těsně před kolo. Práskla hlavou o zem a na místě byla mrtvá. Sanitka pak odvezla toho mého kámoše, protože z toho nebyl schopnej ani chůze a pochybuju, že po mnoha letech co se to stalo, že na to nemyslí, i když za to nemohl. Takže pozor na silnici.
určitě do protisměru můžeš vjet, když tím tam někoho neomezíš a neohrozíš
vykuk:pokud ten kamarád jel po silnici tak byl účastníkem silničního provozu a měl předvídat a předpokládat.Je jedno jestli jel na kole nebo autem.A jestli byl veselej a nebyl shopnej ani chůze,tak měl jít pěšourem vedle kola do škarpy.
tak pro ty co nepochopili: psychicky se složil . 0 promile
a pokud budeš brát za chybu nepředvídání, když někdo stojí na chodníku (nebavím se o přechodu, byl to jen chodník, hlubokej socialismus) a metr před tebou vejde do silnice, tak by jsi nemohl vyjet ani z garáže
Příklad z trochu jiného soudku: když jedeš po hlavní a z vedlejší přijíždí auto, tak zpomaluješ až na rychlost chůze, aby jsi se vyhnul případnému střetu? když už jsi ten pán předvídavý a vyhneš se všemu?! když někteří idioti na vedlejší brzdí až na poslední chvíli téměř na hranici křižovatky! o tom pochybuju
nebo když míjíš jakékoliv protijedoucí auto, sjíždíš na krajnici? vždyt přeci to auto může vybočit ze směru z milión důvodů. to také předvídáš a činíš protiopatření?
jezdím mnoho let bez nehod a uvědomuju si, že jsou situace, které neovlivníš. koukej na videa na netu, co se děje
Musíš si zkrátka víc nadjet,ono i s blbou dovávkou když pojedeš stejně jako s osobákem tak ten rantl chytneš. Pokud odbočuješ velmi ostře,musíš počkat až bude v protijedoucím pruhu volno a nadjet si i do něj,jinak to zkrátka nevytočíš,to auto má nějaký metry a na pětníku se s tím nevymotáš.
Když jsem dělal Cčko a najel bych při zkouškách na rantl,tak letím,to se instruktor díval celou dobu zatáčky do zrcátka jak mi to zadní kolo jede
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.