Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych poradit, Favorit 1992, vše ok, startování, teplota (ručička bez hnutí).
V zimě jsem pozoroval menší vytápění oproti zvyklostem.
Vyměnil jsem termostat, teplo neskutečné, mise splněna, ale ručička teploty nahoře.
Nádobka není vroucí, tváří se vše ok, ale před výměnou ručička dole, po výměně pod červenou !
Děkuji za tipy, rady..
Zdravím.!
Měl jsem ještě donedávna Formana a "sloužil" jsem s nim na různých "misích".
Byl na LPG a netopil. tzn, celou noc nastartované auto a přitom mi v něm "topil" pes.
Po výměně termostatu... nádhera.! V autě jsem mohl vegetovat v tričku, když venku mrzlo.
Na teploměru to bylo těsně pod červeným.
Takže buďte v klidu. Tak to má být.
Problém nastane pouze ve chvíli, když se ručička dostane do (a nad) červenou.
To už je hodně blbě.
Ale většinou se stačí s autem pár kiláků projet a je klid.
Ono... do "červeného", to může chvíli jít, pokud se stojí na křižovatce v koloně, nebo tak. Pak sepne větrák chlazení a dochladí. Pokud nedochladí, pak je problém v kontaktech pod chladičem, nebo v samotném čidle, které nespíná.
ventilátor můžu spouštět sám, spustil jsem pro jistotu.
Jak říkám, jízda ok, po chvíli jízdy jsem otevřel kapotu, expanzní ok, vůbec nebyla jako před výbuchem.
Na to jak se tvářila ručička pod červenou, dávno, dávno jsem vařil, tak pamatuji nafouklou nádobku.
Takže snad ok, budu pozorovat, suma sumarum starej termostat, zima, ručicka dole, nehnutá - nový termostat, teplo, ručička nahoře, pod červenou , nic víc nic méňe...díky..
vzal bych digi teploměr a porovnal teplotu u termostatu s tou na budíku pokud bude na motoru menší šel bych po čidle teploty
jednou sem to řešil na svym a sou snad 3 druhy čidel tak sem si poradil po svým a doladil si ručičku teploměru na střed stupnice měřáku pomoci odporu hodnotu už si nepamatuju měl sem v garáži takovou hromádku tak sem zkoušel kterej bude sedět jen tušim že to bylo mín jak 8 ohmů
Kupoval jsi celou skříň termostatu nebo jenom ten vnitřek? Pokud celou skříň i s teplotním čidem a nebyl to originál,tak to čidlo může mít úplně jinou charakteristiku,řešil jsem to nekolikrát a posílá na budíček nesmysly. Při jízdě,pokud není 35 nad nulou,se teplota musí držet kolem 90,ve městě může vystupat do doby než sepne ventilátor a výše už nesmí.
Pokud jsi měnil celou skříň,dej tam zpátky starý čidlo a mělo by to být OK
Měnil jsem jen vnitřek, dnes jízda opět v tom samém sledu.
Teplota stoupala k červené rysce a konec, v autě teplo, vypnu li topení, netopí, vše ok.
Po dojetí cca 20 km jsem otevřel kapotu, šrouboval expanzní víčko, žádné syčení, žádná vroucnost.
Opět jakoby vše ok, až na rysku/ručičku teploty, která je po celou dobu jízdy ( do pár minut po startu)
pod červenou ryskou. Doléval jsem fridex + destilku.
Zkus čidlo opatrně povolit aby začala vytékat kapalina a pak jej zase utáhni. Je možné že tam vznikla bublina a proto ukazuje blbě.
Jinak by to znamenalo že termostat otvírá velmi pozdě,teď se to ještě uchladí,ale v létě by to znamenalo,že pokud by ti termostat otevřel třeba až na nějakých 105 stupních,tak se ti motor prostě přehřeje,ani ta vrtule už by to nezachránila. U favorita začíná termostat otvítat na 88° a plně otevřený je tuším při 93°
V takovém případě sehnat originální vložku termostatu Wahler
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.