Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Založení firmy,stavba a renovace vozíků

Od: fik odpovědí: 8 změna:

Dobrý den. Chtěl bych se s vámi poradit,spíš s někým kdo rozumí podnikání zda by bylo dnes rentabilní založit firmu,která by se zabývala stavbou a renovací přívěsných vozíků. Stavba vozíků by probíhala spíše individuálně,podle přání zákazníka. Bylo by možné na jeden nebo dva homologované podvozky podle nosnosti montovat třeba různé nástavby? Různé rozměry nájkladových prostorů nebo pro různé účely-přepravníky lodí,motorek atd.. Jak je to v tomto případě s legislativou nevíte někdo? Výroba by nebyl problém,jsem vyučený automechanik,mám svářečáky skoro na vše,prostory by se taky našly,Jeden vozík jsem už stavěl a několik renovoval a vždycky to dopadlo na výbornou,ale straší mě jestli třeba kvůli jinému rozměru korby bych musel opět absolvovat složitý a drahý proces homologace.

Taky co je otázkou je samotný odbyt,zaměřil bych se na stavbu robustních a kvalitně udělaných vozíků,rozhodně ne nic typu toho co stojí u baumaxu za 10 tisíc. Z toho plyne jestli by si lidé byli vůbec ochotni připlatit si za kvalitu.

Budu rád za jakékoliv rady,připomínky..atd

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

neregctenar

2x

Zákon, vyhláška

Ty asi budeš stavět O1 (přívěs do 750kg) a O2 (do 3,5t) - definice kategorií je v příloze vyhlášky.

Zákon ani vyhlášku jsem nečetl od začátku do konce. Vždy jen to, co mě zajímalo, takže nevím, jestli nástavba pro motorku a loď je jiný typ.

Vím, že jiní výrobci kupují hotové a schválené polocelky (nápravy, rámy, ...) a pak k tomu nebo na to přidělají to svoje a buď schválení nepotřebují nebo jen na to, co udělali oni.

fik

Myslel jsem to tak že bych si nechal homologovat jednu masivní nápravu s listovými pružinami a tlumiči která by byla na ty těžší vozíky,na autopřepravníky by byla zdvojená aby to mělo potřebnou nosnost. A jednu lehčí nápravu normálně s vinutými pružinami a tlumiči,určenou na ty lehčí vozíky. Klidně bych si nechal homologovat třeba i dvě univerzální kostry na který by se montovaly vrchní nástavby podle určení. Jde mi spíš o to,jestli bych pak každý vozík,který by se třeba lišil jen nepatrně rozměry musel znova celý schvalovat. Že bych měl prostě homologovanou nápravu a třeba i homologovanou kostru jestli je to třeba a na to už podle přání zákazníka jen montoval co by bylo třeba.

Věci jako brzdy,světla,tlumiče a takový to bych si samozřejmě nechal dodávat od jiných firem homologované

ddf

ted jde o to ,kolik bude stát homologace kostry apod.Bude to určitě astronomická zlodějská cena

 

xxxxxxxxxxxxxxx

1x

dnes ty vozíky vozí překupníci z Polska za pár korun

 

ucetni*

0x

Jako koníček, živnost jako vedlejší činnost při zaměstnání, na uživení to nevidím.

 

mmmmmmmmmmmmmm

0x

nápravy dnes vyrábí ALKO a KNOTT a vozíky se skládají z hotových náprav, ojí, světel a kol a podle přání zákazníků se mění jen rozměry / a hmotnosti a druh nástavby/, robustný vozík je těžký a o co je těžší o to méně se na něj naloží...

Pokud uděláš homogaci nápravy budeě muset vyrobit 80 stran dokumentace a absolvovat zkoušky v technické zkušebně a pak můžeš vyrávět ty nápravy

Pokud chceš homologovat celý vozík musíš udělat dokumentaci a zkoušky získat rozhosdnutí MDCR a pakl mafasuješ tehničáky které budeš tisknout a vydávat jako výrobce čisté...a vozíky budeš muset vyrábět ve shodě s tím schváleným takže všechny stejné

každý vozík jiný a jiných rozměrů budeš muset homologovat , pokud je chceš vyrábět hromadně

 

fugass*

0x
V době kdy toto v OBI nebo jinde stojí pár peněz, tak mi to příjde jako si řezat pod sebou větev. Investujete do výroby, homologace...a kdo vám zajistí odběr? Robustní vozík bude drahý a češi nebudou ochotni za to platit. Když vidím jaký vozíky ještě dneska jezdí a lidi je udržují v provozu, tak myslím že poptávka po nových bude malá.

 

drvolt*

0x

Zdravím Vás,

měl jsem podobný nápad, ale rychle jsem od něj upistil. Na trhu jsou velké firmy jako Agados, a spousta menších. Někteří dokáží udělat přívěs na míru a pár z nich, nabízí dokonce dodatečné otypování přívěsu, který nemá TP (např. dovezený ze zahraničí, nebo nějaký domaděl). Proto se obávám, že je trh zasicen.

Navíc, jak zde psaly ostatní, je spousta překupníků, co vozí z Polska a hoby markety jsou také nacpané. Dnes 80% lidí chce obyčejný levný přívěs a firmy + ten zbytek lidí, co potřebují něco lepšího a kvalitnějšího, sáhnou po ověřené značce, která to má vše vychytané.

Pokud by jste dělal přívěsy, pak jeho hlavní části (náprava, brzdy, světla a závěsné zařízení), musí býr homologovány. Konstrukci si můžete udělat sám, ale ke každé takto postavené, musíte mít technickou dokumentaci + svářečský průkaz + doložení homologačních listů, pro hlavní části. S tím zajdete na úřad, tam Vám povolí stavbu, Vy to dáte dohromady, zajedete na stk, oni to zapíšou do nového TP (který vydá úřad) a je to... Takto to lze udělat i podomácku, jenže je to dost drahé. No a zde se vracíme na začátek. Když si spočítáte kolik to vše stojí, zjistíte, že bez započítané práce Vás to výjde stejně, jako to mají větší firmy standartně...

Takže, jak již bylo napsáno, spíš bych to realizoval jako přivídělek, ne na uživení...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]