Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer všem, dnes jsem vedl u oběda s kamarádem-automechanikem zajímavou diskuzi. Zmínil jsem se, že mojí Felici v únoru čeká STK. Načež mi odvětil, že možná budu mít problémy u emisí. Byl prý na nějakém školení k novým podmínkám a limitům při měřeních - v rámci své dílny měření provádí. Prý byly/budou (teď nevím) zavedeny nové limity, které prakticky vyřadí z provozu vozy vyrobené před rokem 2005. Nikde jsem o tom neslyšel, tak se chci zepta na info dalších motoristů. Vždyt by se tím vyřadila většina vozového parku v republice Řeči o tom, že je to dobře si, prosím, nechte pro sebe . Ne že bych finančně nezvládl koupi nového vozu, ale přeci jen pořád vidím lepší možnosti investice. Nehledě na to, že bych si ji nechal už jen ze semtimentu
To mi přijde divný, každý auto má emise stanovený a pokud se do těch limitů vejdeš, musí to projít. Jako zkušenosti s STK mám různé, většinou pohoda, myslím to ani neměřili a něco tam napsali, ale nedávno jsem dělal STK na starým diesleu a řekli mi, že to nesplňuje, ale kvůli tomu, že nění tzv, ,,vymetenej komín´´. Poslali mě to projet cca 5 km na dvojku v červených otáčkách a pak to prošlo, nicméně pořád se drželi těch limitů. Jak by pak chtěli měřit emise třeba u Wartburga nebo Trabanta, tam to nikdy nezměříš a ani žádný stanovený myslím nemá Možná to fakt budou muset opravdu přesně všichni měřit a skončí ta benevolence, ale že by zpřísnili ty limity, který mají auta nastavený, to se mi nezdá
Ano, chápu zpřísňování u nových motorů, resp. vozů, které se chystají do výroby. Zpřísňování pro stávající vozy je jejich nepřímá likvidace - i když stačí se podívat na fotky VW s Gieselgate v USA - obrovská parkoviště odstavených vozů připravená na šrotu, jen kvůli tomu, že nesplňují nesplnitelné tabulky. To je ekologie v praxi, panečku
Problémy budou mít především novější auta co již mají katalyzátor po smrti nebo ho mají daný pryč , u nafty si šetřílkové odstaňují lapače pevných částic. Tam bude problém. Takže paradoxně projdou auta co ještě neměli žádný katalyátor, protože se stále měří dle tabulek odpovídajících době kdy se vyrybily.
Neplete si to náhodou ten kamarád s tím,že některá auta nemůžou jet do emisních zón? Emise se dělají podle tabulek na který daný typ auta dle daného roku výroby.To pak by nejezdili jak auta wartburg nebo trabant,ale i škoda 1000,100,dacia 1300,favorit,fiat tipo a spousta dalších...Tenhle ten zákon jsem ještě neslyšel.Zeptejte se a dejte vědět kde je toto napsáno.
To je kravina,nemůžeš mít na auto které bylo schváleno a homologováno s určitými emisemi,najednou emise přísnější. Co se zavedlo novýho za kravinu je to že musíš mít řídící jednotku absolutně bez chyb,spíš to je kolikrát u staršího auta trošku problém,poněvadž některé staré jednotky a starší systémy někdy velmi často hází i zcela imaginární chyby,které tam prostě nejsou ale z nějakého důvodu tam pořád skáčou. U některých aut po tom co jsem vyloučil závadu,jsme museli před měřením emisí vzít notas s kabelem,těsně před měřením to vymazat a doufat že to tam za tu krátkou chvíli neskočí. Většinou to vyšlo a auto prošlo.
Samozřejmě úspěšné emise taky předpokládají motor v dobrým stavu a funkční katalyzátor
UPDATE: Dnes jsem byl na měření. Pro začátek - neuspěl jsem. Porovnal jsem tak protokoly - dnešní a 2 roky starý. Jediná změna nastala v počtu předespaných otáček. Dříve při volnoběhu max. 950, dnes 900. Při zvýšených max. 3000, dnes 2800. A to je důvod toho proč jsem nesplinil limity na CO - limit 0,3 - naměřeno 0,39 a lambda limit 1,030 - naměřeno 1,055. Dnes měl předemnou už 4 auto a nikdo jsme to nedali . Zajímavé ale je, že prý stačí zkusit jinou dílnu a je šance, že tam to vyjde (bez nějakého obcházení-prostě mají jiný přístroj). Nechápu, jak je možné mít různé povinně kalibrované přístroje a každý bude dávat jiné výsledky takovým způsobem, že to ovlivní měření? Tím nemám na mysli nevyhnutelné odchylky. Zásah do motoru, v průběhu měření, tak jako dříve, už není možný - diagnostika to pozná. Takže v pondělí zkusím jinou dílnu a uvidíme.
Máš katalyzátor buď nefunkční nebo na odchodu. Já jsem s feldou měl CO 0,04. Možná bych se kouknul i na tu lambda sondu,může být jen zanešená. Dát tam UNI katalyzátor za 1500 a musí to projít.
Hodně pomůže mít dokonale zahřátý motor. Když je po delší jízdě opravdu celkově prohřátý na provozní teplotu,lezou z něj úplně jiné emise než když to sotva dosáhlo měřící teploty. Před kontrolou to pořádně projet,minimálně 20 kilomerů-nebát se to vytočit,prostě vypálit pavouky z výfuku a emise budou hnedka jiné.
Proč mají každý jinak nastavené přístroje ti nepovím,to se musíš zeptat těch ekobuziků na ministerstvu
Tak pokud udělá emise Trabant - kterému po přiložení zapalovače k výfuku vytrysknou plameny To člověku připadá jak výsměch novějším vozům
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.