Nejste přihlášen/a.
Za tohle silničáři opravdu nemůžou.
Jak je vidět, často je i 30 km/h prostě moc.
Taky to je tím, že mnoho lidí je zvyklých jezdit pouze po naprosto čistých, suchých, přímo vyfénovaných silnicích a pak na tomhle neumí jezdit. U nás na horách je tohle naprosto v pohodě sjízdná silnice a jezdím po nich každý den. Drtivá většina aut ve škarpě má pražskou SPZ, proč asi?
sofrmane, kolegové již sdělili, že za to můžete jedině Vy.
V pondělí v rádiu ČR odpovídal instruktor z Besipu, jak se má jet na náledí. Moderátorka mu dala dotaz, jak se má řidič chovat na ledě. Velice se mi líbila jeho odpověď.
Na ledě se bruslí, hraje hokej, nikoliv jezdí autem. Takže buď počkáte, až silnici někdo ošetří, nebo nevyjedete. Na dotaz moderátorky, co dělat když na ledě dostane smyk, odpověděl: Už nic, páč neměl vyjíždět a počkat.
Takže sdělit, že jsem jel 30 km na ledě je sdělení, že neumím jezdit na ledě a měl jsem poslechnou odborníka z Besipu.
.
Pán z Besipu je asi z rovníkové Afriky. To bych musel v říjnu zazimovat auto a vyjet až v dubnu
radit že při smyku na ledě už nic nedělat a jen litovat vyjetí - to je osel :D Chytrý teoretik z nížiny, který nejspíš na ledě skončí ve škarpě v první zatáčce...
Odpovím za toho osla: na ledě se jezdí jemně = řízení, plyn i brzdy, je třeba myslet daleko dopředu a mít velkou rezervu na brždění, počítat i s příčným sklonem, nebrzdit v zatáčce ale před ní už mít dobržděno (a to s rezervou). Kdo na ledě neumí ten by vyjíždět neměl, měl by nejdřív cvičit na bezpečném místě.
Jen letos jsem několikrát bezpečně dojel a po vystoupení z auta jsem podél auta odklouzal z kopce (vlhká ledovka), zpátky jsem pak ručkoval po plotě.
Pro pána z Besipu - i na ledě se dá jet bezpečně. Souhlasim, že pro ty co neumí je lepší počkat na silničáře než "to risknout" a vybourat se.
Taky radši na ledu nevyjížděj. Pokud utrhneš kola do smyku, tak ubereš na rejdu, srovnáš auto aby ses neroztočil a znova opatrně zatáčíš kam až tě to pustí, můžeš kus jet rovně a něco jemně dobrzdit, pak znova začít zatáčet, nabo začít zatáčet až na krajnici kde se kola chytnou. Dá se dělat hodně věcí, jen to musíš udělat rychle a přesně. Pokud začneš křičet, dělta z volantu vrtulník a broukat tak jdeš spolehlivě ven Na ledu vřetně nejklouzavější ledovky mám najeto celkem dost...
Tak tohle tedy je blbost. Na čistém ledě se skutečně jet nedá. Pán myslí jen trochu zledovatělou silnici, ale těch druhů zledovatění je spousty. Na některých se s jistou opatrností jet dá, na některých ne.
Není náledí jako náledí. Na jednom náledí se mi sice povedlo zastavit, ale za chvíli se nějakým závanem větru auto samo rozjelo. To jsem pak radši když i autobusy a kamiony před klesáním zůstanou stát a čekají na silničáře. To ovšem vůbec není stejné "náledí" jako je to na fotce, tam je vidět že se na tom dá úplně normálně jezdit.
Dobrý den. A když náhodou náhodou v létě na prudkým deštěm zmáčené vozovce se svým vozem nezvládnete aquaplaning a skončíte i s autem na stromě, to taky budete svádět všechno na silničáře? Že vám nevyfénovali silnici? Dneska je ve zprávách na internetu zmínka o tom, že se někde na Kolínsku o půlnoci vymlátil posypový vůz... řidiče tam nechali okolojedoucí vozidla zaklíněného v autě a nikdo mu neposkytl první pomoc. Chudák do rána prý málem umrzl a vykrvácel. A vy se tady rozčilujete nad tím, že máte na voze svou vlastní vinou škodu. Když neumíte na sněhu jezdit, nechte auto doma.
Podle fotky - vidim pro běžný osobák bez problémů sjízdnou silnici. Žádné "stáhlo mě" a hledání viníka, ale chyba řidiče. Zimní údržba v pohodě (přijeď se podívat po čem se běžně jezdí tady na horách - když nesedíš břichem tak je to OK, tj. 15 cm sněhu)
Pokud nemáš havarijku tak cáluješ ze svýho.
Od věci by nebyla škola smyku nebo aspoň zablbnout na zasněženým letišti/ parkovišti abys věděl co s autem když trochu klouzne (to je na sněhu/ ledu naprosto normální)
Ber to jako lekci do života a buď rád že to jsou jen plechy. Plechovka jde nahradit. Taky jsi mohl vyklouzat do protisměru a tam někoho v protijedoucím autě rozmlátit. Což by bylo výrazně horší, takhle to je sranda a dobrá historka pro vnoučata..
Zdravím, to je těžké. Řidič musí předvídat a přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky a v případě nutnosti jet třeba 5 km/h a nebo vůbec nevyjet. Můžete se zkusit ozvat správě silnic, ale myslím, že to nebude k ničemu. Policie u toho byla?
P.S.: Byly ty nové zimní pneu už během těch 2 týdnů použity? Pokud ne, tak nová pneumatika klouže, než se ojede.
Vypadá to opravdu bledě, taky se mi to stalo nedávno. Opravy 20 000. Buď se připravit na placení, jako já nebo papírovou pojištovnu stream.cz/...
Jiné řešení neexistuje...
Pořiďte si zimní (opravdu zimní) pneumatiky nebo poslouchejte před jízdou rádio. A když hlásí, že nemáte redši vyjíždět, tak je poslechněte.
řekl bych, že tento typ je jen pro záchrannou službu, jinak nebude mít standardní certifikaci pro běžné osobní vozy...
Jo, tohle je na led ideální. Akorád, že s tím na normální silnici normální auto už pár desítek let nesmí. A kdysi, když ještě smělo, mělo omezenou rychlost na max. 100 km/hod. Takové auto muselo mít na zadním okně speciální samolepku, varující ostatní řidiče, ža je auto na suché silnici hůř ovladatelné.
To mi netvrď že jsi se takhle rozsekal ve 30. Tady jsou silnice taky samý led a sníh a obzvlášt dneska. Na vysočině je plno silnic kde se nesolí nebo ani nesmí,pod sněhem plno ledu. Zastavil jsem u krajnice na plácku abych šel na malou a hodil jsem takovou tlamu že mě ještě teď bolí kostrč. A normálně se to dá s opatrností sjet s kvalitníma pneumatikama. Ta fotka co jsi sem dal to je jako jedna z lépe udržovaných místních okresek. Jsou tu takové kde jsou běžně půl metrové závěje a jezdí se občas jen jedním pruhem
Jinak silničáři prostě všude být nemůžou,dneska to ukazovali. Na počet sypačů nebo pluhů mají určité kilometry a než to projedou,na ten samý úsek se můžou vrátit třeba až za dvě nebo tři hodiny. A to když hustě sněží tak je jedno že to před tím třeba i posolí,prostě to zapadá zase.
Pokud jsi jel opravdu 30 a byla to skutečně nepředvídatelná situace,stejně nezmůžeš nic,za svoje vozidlo zkrátka odpovídá řidič a použijí na tebe to klasické nepřizpůsobení rychlosti stavu a povaze komunikace,možnostem vozidla a možnostem řidiče. A to prostě žádný právník nerozbije,pokud se hned na místě nezajístí stopy a dokumentace,tak ani není z čeho
Je zajímamé,že VY se vymáznete,ale dopravka a sanitka nebo hasiči jsou tam hnedle do půl hodiny bez nehody.Tak to potom neumíte jezdit na ledu a sněhu - To nebylo na Vás psáno přímo jako na osobu ale obecně.
Jste nepřizpůsobil svou jízdu stavu vozovky..Je jedno jestli jste jel 50/40/40/30/20/10 km za hodinu.Nic nenajdete a opravu si zaplatíte - možná něco dá ta havarjka ( ne povinén ručení) pokud ho máte a jak ho máte sjednané.
Od silničářůnevykopete ani korunu.Toby musela být od policistů zpráva,že mají 100%chybu.A znáte policajty.Skoro vždy napíšou,že řidič má předvídat.Kolega jel 20-ti kilometrovou rychlostí po cestě,kde na obou stranách parkovaly auta.Přejel dítě.Dostal 4 roky natvrdo.Prý mněl předvídat.A nic mu nepomohlo.
Asi si za to můžete sama.Mně se stalo něco podobného (viz fota) ale dle servisáka co mne odtahoval ,to byla totálka ale nakonec mne oprava stála jen cca300 výměna čelního skla + doplnění kapalin (olej,LHM,nemrzka)+ vyčištění sání a oprava defektu LZ pneu.Vracel jsem se domu a cca100km mokré,místy suché cesty a skoro doma v 70km/hod vyletěl ze silnice-v úseku cca500m led,že by se dalo bruslit, no a silničáři? Až za dvě hodiny když jsem jel v odtahovce domů-na zásah PČR.Hm tak první obrázek jsem se netrefil! Ale že to vypadá hrozně? Ale v podstatě se nic nestalo a pokud bych Hned dostal auto na kola tak by se to obešlo i bez ztráty kapalin!
Honzo-odneslo to čelní sklo jak se opřelo o kmínek stromku a trochu promáčklý LZ blatník. Jinak vytekl olej do sání trochu "fridexu" a litr LHM. a při "vystupování" jsem rozbil páčku Lucase na světla a blikače a znepojízdnil šíbr.Ono asi 50 m jsem lítal ze strany na stranu va snaze udržez se na cestě-neudržel jsem!
Ty jo vždyt to muselo bejt dodřený jako prase? Určitě ještě aspoň uražený zrcátko a ten bok taky musel bejt pomačkanej. Jinak jsi měl kliku že jsi netrefil strom,to by dopadlo o hodně hůř
diesel,celkem drsně vypadá ten červený flek na třetí fotce... to jste v letu sestřelil i zajíce?
Ne tam byl pod sněhem červený hadr.Jinak kupodivu to neodneslo ani zrcátko,poškrábání se nekonalo jen dvě promáčkliny na zádi.Snad to z fotek bude vidět.to zelení zabarvení blikače udělalo LHm jak vytékalo z nádržky.
Tak to čumim. To jsi měl neuvěřitelný štěstí jak ty,tak to auto. Většina takových havárek končí při nejlepším drahou opravou
jo,jo,štěstí...já ho měl před dvaceti lety hromadu,mé auto méně. stromy jsou svině . mě tam poslal olej na vozovce,vylezl jsem bez škrábance...
v papírech měla,mslm,1310... měla motor origo renault a jméno jezevčík. jo,jo,je jí škoda...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.