Nejste přihlášen/a.
Před týdnem jsem vyměnil chladící kapalinu u mojí felicie 1,3 40kw a i když motor dostatečně zahřeji jízdou po Praze (semafory, kolony), přesto ukazatel po ujetí cca 10 km a více ukazuje max. těch 70°C (hned první ryska odspodu). Dříve se teplota držela za normálního provozu na prostřední rysce (90°C), kam vyskočila hned po cca 2 km, v koloně to pak šlo skoro až ke 110. Nicméně není tohle až moc málo málo? Děkuji za rady.
Ahoj. Termostat je v háji. Jednoduše to poznáš tak, že studené auto nastartuješ a necháš motor chvíli zahřát. Hadice malého vodního okruhu budou teplé, později horké , ale velká hadice vstupu do chladiče (nahoře) by měla být studená (taktéž chladič). Takto to má být až do teploty necelých 90° malého okruhu. Potom termostat celkem rychle otevře a do chladiče se navalí horká voda (poznáš bezpečně během 10.vteřin). Pokud je po nastartování a mírném zahřátí vše vlažné, musíš vyměnit termostat. Pro starší motory SPI (jednobod.vstřik.) se dá pořídit okolo 100,-, pro MPI (čtyřbod.vstřik.) je o dost dražší. Výměna je jednoduchá, stačí upustit hladinu fridexu pod úroveň termostatu, starý vyndat, nový namontovat, dolít ten vypuštěný fridex a je to.
Díky moc všem za rady. Chladící kapalinu jsem neměnil já, nýbrž servis.Jen mi vrtá hlavou a asi se zeptám hloupě - ten termostat byl ok a šel do háje až s výměnou kapaliny? Není to divné. Po dalších dnech ježdění jsem zjistil, že samozřejmě při popojíždění a couvání to k těm 90 vyskočí, ale po chvilce plynulé jízdy je ručička zase dole... Ach jo, jsem z tohohle auta neštastný, už ho mám dva roky a pořád něco. Přitom nemám to srdce se ho zbavit...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.