Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nízká teplota chladící kapaliny

Od: petrik84 odpovědí: 10 změna:

Před týdnem jsem vyměnil chladící kapalinu u mojí felicie 1,3 40kw a i když motor dostatečně zahřeji jízdou po Praze (semafory, kolony), přesto ukazatel po ujetí cca 10 km a více ukazuje max. těch 70°C (hned první ryska odspodu). Dříve se teplota držela za normálního provozu na prostřední rysce (90°C), kam vyskočila hned po cca 2 km, v koloně to pak šlo skoro až ke 110. Nicméně není tohle až moc málo málo? Děkuji za rady.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

perda*

0x

A nedělal jsi taky něco s termostatem? To by totiž odpovídalo tomu, že otevírá moc brzo, anebo je otevřený stále. Jednou jsem měl favorita který se taky nebyl schopen zahřát a termostat byl umístěný v oběhu opačně. Po otočení bylo po problému.

 

jp*

0x

Ahoj. Termostat je v háji. Jednoduše to poznáš tak, že studené auto nastartuješ a necháš motor chvíli zahřát. Hadice malého vodního okruhu budou teplé, později horké , ale velká hadice vstupu do chladiče (nahoře) by měla být studená (taktéž chladič). Takto to má být až do teploty necelých 90° malého okruhu. Potom termostat celkem rychle otevře a do chladiče se navalí horká voda (poznáš bezpečně během 10.vteřin). Pokud je po nastartování a mírném zahřátí vše vlažné, musíš vyměnit termostat. Pro starší motory SPI (jednobod.vstřik.) se dá pořídit okolo 100,-, pro MPI (čtyřbod.vstřik.) je o dost dražší. Výměna je jednoduchá, stačí upustit hladinu fridexu pod úroveň termostatu, starý vyndat, nový namontovat, dolít ten vypuštěný fridex a je to.

 

guli*

0x

Nebude to náhodou zavzdušněný chladící okruh!?

1jara*

Zdřejmě to je opravdu zavzdušněné.

 

jp*

0x

Kdyby to pouze netopilo mohlo by to být zavzdušněné, i když to by byl hodně vzácný případ. Okruh se přes expanzku sám odvzdušňuje, pokud tam je "voda".

Pokud ukazuje teploměr 70°, je to stále otevřený termostat. Čidlo pro teploměr je totiž hned na výstupu "vody" z bloku.

 

petrik84

Díky moc všem za rady. Chladící kapalinu jsem neměnil já, nýbrž servis.Jen mi vrtá hlavou a asi se zeptám hloupě - ten termostat byl ok a šel do háje až s výměnou kapaliny? Není to divné. Po dalších dnech ježdění jsem zjistil, že samozřejmě při popojíždění a couvání to k těm 90 vyskočí, ale po chvilce plynulé jízdy je ručička zase dole... Ach jo, jsem z tohohle auta neštastný, už ho mám dva roky a pořád něco. Přitom nemám to srdce se ho zbavit...

guli*

No jo no,je to Felda,nenaděláš nic!

laden*

u moji feldy se teplota drži taky kolem 70st a je to f poho,fajne topí do peti minut. Jestli tu to topi rychle tak bych to neresil

 

jp*

0x

To bude nejspíš shoda náhod, že se to stalo zrovna po výměně.

Ale jak jsem říkal, pokud to je SPI (jednobod) motor, dá se celá operace provést za půl hodky, za 100,- a není k tomu potřeba žádné zvláštní nářadí, ani zkušenosti.

 

automedia*

0x

Je rozpadlý termostat nedrží stálou teplotu motoru což je 88 stupnů,auto se neohřeje,moc baští atd.Doporučuji výměnu termostatu replika stojí cca 350,-

doplněno 11.11.09 16:58:

Počítám,že se jedná o felicie 1,3Mpi!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma termostat felicia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]