Nejste přihlášen/a.
Lze tuto nabíječku připojit do el. rozvodu automobilu tak, že autobaterie je stále zapojena do obvodu a kladná svorka nabíječky se připojí ke kladnému pólu autobaterie a záporná svorka nabíječky se připojí k části automobilu (např. motor, převodovka), které jsou s karosérií součástí záporné části el. obvodu? Důvod dotazu: technicky nejasný text v návodu k užívání.
Zdravím,
pokud sem vás dobře pochopil, vaše představa je, že nabíječka bude trvale umístěna v autě, trvale připojena na akumulátor a pokud budete potřebovat nabít (oživit) akumulátor, pak jen vytáhnete z auta šnůru a zastrčíte ji do zásuvky s 230V. Což vidím jako docela dobrý nápad a není mi jasné, proč by to nemělo jít (tak nějak jsou přece nabíjeny i akumulátory např. pro karavany a obyná auta).
Jen bych se asi vyhnul napojení k akumulátoru přes dodávané "krokodýlky" a napojil bych nabíjecí kabely přímo na svorky. A já, protože zastávám teorii, že "sychr je sychr", tak bych ještě na kabel + dal samostatný vypínač, aby nabíječka nebyla stále pod proudem z akumulátoru, a zapínal bych jen po zapnutí nabíječky na 230V. Ono dnes hasiči první co dělají při nehodě je, že odpojují akumulátor (kvůli zkratu, aby auto nazačalo hořet) a pokud bude nějaký další přístroj trvale napájený a při nehodě se "utrhne", je to další místo k možnému zkratu. Takže bych to raději neriskoval a dal tam ten vypínač.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.