Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přehlášení veterána

Od: kuba001* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

koupil jsem starého barkase s propadlými značkami v depozitu (majitel neprodloužil jejich uložení v depozitu někdy minulý rok). Bylo mi řečeno, že vozidlo je tím pádem odhlášené a již se nebude dát přihlásil. Vozidlo budu rekonstruovat a myslím si, že bych na něj mohl dostat veteránské papíry, rád bych jej ale využíval k cestování a i pro normální užívání, je tedy možné jej potom z veteránských papíru přehlásit k běžnému užívání? Popřípadě je nějaké jiné řešení, kromě toho shánět nové papíry (téměř nemožné sehnat)? Děkuji za odpovědi.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ovczaak*

0x

je to už více jak 10 let,co jsem se o tuto problematiku zajímal,takže mé info je možná zastaralé. podle mne,k přihlášení na veteránské papíry budete potřebovat doklady k autu. pokud nic nemáte,půjde to těžko. pokud se vám povede auto dostat na vet. papíry,přijde mi zbytečné je potom se snažit dostat na normální. s veterány se,mslm,dá dnes už normálně jezdit,omezení,která platila kdysi,už snad neplatí...podotýkám,čerpám z dávných vzpomínek,bez záruky.kdybych se tím chtěl zabývat,hledal bych info na veteránských forech,je jich několik


doplněno 20.01.17 12:06:

veteránské papíry řeší třeba zde - flat4.org/...

 

krtek6*

0x

Pokud nemáte papíry tak vám zbyl jen kus šrotu nebo ND...bez papírů se nikam neposunete...

kuba001*

Mám od toho technický průkaz, ale registrační značky jsou propadlé v depozitu, jestli jsem to správně od předešlého majitele pochopil.

krtek6*

no, ale celá ta kauza s těma značkama v depozitu byla právě proto, aby se zbavili těch značek...takže pokud byly značky v depozitu a nesplnil tu povinost tak výsledek je stejný jako kdybyste je neměl..prostě auto zaniklo a neexistuje...techničák je vám už jen na památku

 

xxxxxxxxxxxx

0x

do registru historických vozidel se dnes přihlašuje kdeco, vznesl bych dotaz zam...pro SČ a Prahu to eviduje MěÚ Kolín, jinka je to v sídlech krajp takže na Magistrátech

na Jeep Willis mi stačila kupní smlouva z německa a tzv. klubová a krajská atestace, tedy atestace na původnost a kontrola technického stavu.příslušnou komisí...doklady jsem neměl , jeep byl v "nálezovém stavu"

Do normálního registru to nedostanete protože to nemá schválení pro tento registr, ve kterém původní schválení zaniklo ze zákona...

 

mnd®

0x

Jestli neuspějete jinak,tak zkuste přes ministerstvo dopravy ( odbor silničních vozidel ) jako stavba a přestavba jednotlivého silničního vozidla.Když se Vám to povede,tak získáte i zápis do registru a techničák.Pokud to neprojde,tak máte cca.2 tuny šrotu.

 

ronyx*

0x

Zdravím
a blahopřeji ke koupi. Barkasy a podobné vozy už se dnes neválejí v kopřivách, ale koncentrují se u fandů značky a sběratelů těchto aut. Konkrétně barkase jsem ještě na vete značkách neviděl, takže netuším, kdo jestli na ně někdo dělá testace, ale vím, kde se zeptat a to jestli třeba někdo neví o "papírech", tak třeba o tom, kdo by mohl udělat veteránskou testaci. Stránka a diskusní fórum přiznivců výrobků bývalého koncernu IFA (tj. trabantem počínaje přes wartburgy až po multikáry a nákladní IFY) je tady - několik majitelů Barkasů tam je taky registrovaných. Jinak samozřejmě existuje spousta fandů značky a značkových klubů i v Německu, takže pátrat se dá i tam.
Co se týká těch "papírů"v depozitu (dnes už se to jmenuje jinak, ale podstata je stejná) - ono nešlo o prodloužení (to se mělo dělat i podle starého zákona, ale kašlalo se na to, protože za porušení nebyly žádné sankce), ale o udělání "ohlášky"na evidenci (oznámený údaj se zapsal do velkého TP), kde auto "v depozitu"více jak rok před účinností stojí (adresa) a jaký je důvod uložení (např. renovace). Dala se změnovka, stálo to 50,-Kč, do velkého TP majtel dostal razítko a tam bylo napsané místo uložení auta a ten důvod (např. ta renovace). Kdo to neudělal do konce příslušného roku (z hlavy si nepamatuju kterého, musel bych si najít TP od auta, které takhle uložené mám), auto mu ze zákona zaniklo. Mmch. byl to jediný ze způsobů, jak se legálně vyhnout eko likvidaci auta tak, aby to zůstalo na nahradní díly a přesto papírově přestalo existovat. Prostě princip stejný jako u aut v "polopřevodu", kde to proběhlo o půl roku dříve.
Jiak pokud by se vám povedlo dostat auto na veteránské papíry, pak s ním taky můžete jezdit kdykoli (v podstatě jako s normálním autem) - omezení žádná už nejsou (kdysi byla). A PR je podstatně nižší. Jediná z nevýhod je, že takové auto musí na (buď testaci nebo TK, z hlavy nevím, nic na vete papírech nemám) každý rok.
At se vám to všechno zdaří a at vám to jezdí - třeba vaše auto taky časem někde potkám na nějakém srazu, pokud to nemáte do východních Čech moc daleko
Pro pokochání se - krásný obytný Barkas a krásný Barkas mikrobus - nafotil jsem loni na značkovém srazu IFA koncernu v Potštejně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]