Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypařuje se jen voda nebo i fridex

Od: ok® odpovědí: 12 změna:

prosím vás, když se vypařuje kapalina z chladiče, tak se vypařuje jen voda nebo i frydex?

jde mi o to zda stačí dolévat jen destil, nebo musím celý frydex,děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

0x
Jen voda. Ale nemrznoucí kapalina stárne a musí se jednou za několik let vyměnit.

 

lancar

0x

Voda, ostatní látky jen zanedbatelně. Stačí dolévat jen vodu a to destilobanou nebo prošlou měničem iontů.

 


0x

Používám G12,pětiletá výměna, naředím na cca-25°C a před výměnou je na cca23°C.Měsíc po výměně jsem doléval směs (odvzdušnění ) pak jen dle potřeby vodu,dávám obyč vodovodku.Výrobci nedoporučují destilku,nejlépe měkkou vodu!


doplněno 20.01.17 17:30:

Ok -umíš číst? výše jsem psal co to už 2x udělalo s G12 -za pět roků klesla zámrznost o 2-3°C ale zřejmě dle dalších odpovídajících záleží na autě-na autě francouzské výroby u mne to takto funguje .Jinak v průměru za těch pět roků jestli doleju dohromady litr vody?!

 

ok®

jj, jde mi o to, jestli teda stačí dolévat jen vodu, a bod "tohosti" se zachová

prostě směs se nevypařuje. takže jen voda

 

ronyx*

0x

Zdravím,
osobně na základě špatné zkušenosti z sice poměrně už dávné minulosti (ale asi je celkem jedno, jak staré), kdy jsem dolil taky jen vodu (fridex se doma zrovna neměl) a když pak přišly mrazy -20°C, tak si to někde v nějaké hadičce asi zamrzlo (dolil jsem do expanzky a asi se to nepromíchalo, jak sem si myslel), protože po ujetí cca 5km to asi najednou někde povolilo, ozvala se rána jak z děla, z pod kapoty se vyvalil oblak páry a když sem zastavil, tak jsem zjistil, že víčko s ventilem z nádržky je bůhvíkde, 2/3 náplně chadícího systému jsou na silnici a já stojím v -20 mezi poli a řeším, jak se ráno v 5 dostat dalších 5km do práce. Nakonec jsem to tedy opatrně dojel (se současným autem bych to ale nezkoušel, tohle se mi stalo u wartburga a ten to zkousnul a ani těsnění pdo hlavou neodešlo). Od té doby dolívám pouze fridex a ne vodu.
Jinak ano, kapalina by se měla po určité době měnit, ale nikdy sem to nedělal cíleně, ale když už, tak při nějaké opravě, kdy se vypouštěl chladící systém. Ale jak sem psal, u starých aut, u nových )současných netuším,s nimi zkušenosti nemám.
Jo a ještě jednu věc - možn to sice už současné kapaliny nedělají, ale všiml jsem si, že i když se nedolévá, tak mrazuvzdornost kapaliny časem z nějakého (mne neznámého) důvodu samovolně klesá - vždycky jsem míchal 1:1 a po nějakém čase to mělo menší teplotní odolnost než psal výrobce. takže i to bych doporučoval si pohlídat.

 

2kedar*

0x

Fridex, je s měkým. "I"

Doplňuje se komplexně.

Fridex vůbec neřeďte. Neřešte to.

Já měl v autě Fridex na -30 a fachčilo to i přes léto v pohodě.

Ona ta kapalina je poněkud hustější, ovšem, pokud nebudete jezdit, jako závodník,

pak Vám vyhoví.

vernon
Fridex by se ředit měl, v poměru cca 1:1 s vodou má největší mrazuvzdornost.
ronyx*

To máte pravdu - při výrobě nové náplně ředit zcela určitě. Ale při dolévání, když nevíte, kolik dolijete, je jednodušší tam "cvrnknout" jen ten fridex.
Mmch. - směs fridexu s vodou v poměru 1:1 má sice největší mrazuvzdornost, ale také nejhorší přenos tepla. Proto třeba řidiči kdysi dávno také na léto směs fridex s vodou na léto vypouštěli a jezdili jen na vodu (auta tehdy neměla tak dokonalé chlazení - chladící soustavy nebyly tlakové jako dnes, takže bylo poměrně jednoduché je "uvařit").

 

rqwope1

0x

Kdyby tu vodu požíral motor, požíral by jí i s Fridexem.

 

jabraka*

0x

Do směsí antifreeze je použit etylenglykol,ale může obsahovat i metylalkohol.Ten právě zvyšuje mrazuvzdornost.

Etylenglykol má bod varu kolem 190 stC, metylalkohol 70 stC.Tu máme odpověď na otázku.Při 80 st c sice se EG neodpařuje,ale může tvořit azeotropickou směs a v parách může s vodou ubývat.

Běžně je zbytečné v létě dolévat fridex.stačí voda(měkká)Na zimu pk dolejeme koncentrát antifreeze kapaliny,aby nám chladič nezamrzol.Po nalití autem ujedeme nejméně 20 km,aby se obsah promíchal.Pak můžeme auto odstavit na parkoviště,do garáže nemusíme tak spěchat.

 


0x
Kapalina se predesim nevyparuje. Pokud není problém. Dolivam tak po 20 tis decku. Což se ztratí nejspíš ve spojich.

 

fik

0x

Dělám to jednoduše. Jednou za 5 let kompletně vyměním celou náplň chladící kapaliny, dávám G12 v poměru s destilkou 1:1 Vzikne směs s odolností proti mrazu do - 38. Namíchám si o litr více a když je potřeba nějaký hlt dolít,tak prostě doleju namíchanou směs. Po 5 letech to má pořád bod zámrzu -38.

Na kolik máš namíchanou kapalinu zjistíš snadno,prodává se takový měřáček,do toho se natáhne kapalina a podle toho kam vyplave plovák tak na tolik stupňů máš namíchanou směs.

Jinak z fyzikálního hlediska by se měly odpařovat obě látky,ale voda asi o hodně víc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]