Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zajímal by mě názor na výměnu oleje cca po 1500 km u nového auta. Většina automobilek to má tak, že poprvé se mění 20 000 km a více. Někdo říká, že mění, někdo říká že není třeba. Jak jste to řešili vy u nových aut? Díky
Do aut se dnes dávají longlife oleje, to znamená výměna po 30000km. Nikdo mě nepřesvědčí, že je to pro motor dobré. Osobně zastávám názor po nějakých 1500-2000 km olej vyměnit a nastavit si pevný servisní interval, tedy 1 rok nebo 15000km. Prodejce se tomu velmi podivoval, servisák naopak prohlásil, že podle něj dělám dobře. Velmi podobné je to i se záběhem motoru. Většina automobilek se nezmiňuje, sem tam má někdo v manuálu radu na prvních přibližně 1000km. Pokud má člověk auto na firmu a mění je po pár letech, vem to všechno čert. Jde-li ale o co nejlepší a pokud možno dlouhodobě bezproblémový stav vozidla, proč mu takovou péči nedopřát.
Prvotní otěr součástí existuje pořád, tomu ani sebepřesnější výroba nezabrání. = olej + ol. filtr bych vyměnil po ca 2 - 3 kkm, další intervaly po 10 - 15 kkm nebo jednom roce (LL oleje považuju za kurvítko).
U běžného auta je materiál olej + filtr ca 500 - 800,- Kč, investovat za život auta pár výměn navíc se podle mne vyplatí.
Otěr částic existuje po celou životnost motoru. Kvůli tomu je tam ten filtr aby to odchytal. Prvotní výměnou po 2 tis km nic nezkazíš,ale nějak extra moc potřebný to není. Daleko lepší je udělat ten záběh. Nevytáčet za studena(to teda platí samozřejmě i po záběhu) ale vyhnout se prudké akceleraci,včas řadit,postupně přidávat zátěž. První cca 2 tisíce je to skoro nutnost,nejlepší je to do cca 5 tisíc kilometrů. Po takovém nájezdu jsou pohyblivé součásti motoru dopasované a motor může využít na plno svůj potenciál.
Interval bych udělal 15 tisíc pokud jezdíš klasicky,maximálně 20 tisíc pokud auto jezdí dlouhé cesty po dálnicích
Právě to vzájemné dopasování a zaleštění součástí je ten prvotní otěr. Ten další je řádově menší. Proto bych nespoléhal na výrobce " první výměna je třeba až po XY kkm a vyměnil to po 2 - 3 kkm. Výrobci se hodí, když auto vydrží 5 let a pak zdechne..
To se dělalo dříve,dnes už to myslím není třeba. Motor se vyrábí s daleko přesnějšími tolerancemi a záběh už není tak radikální jako třeba u MBčka,i když samozřejmě je taky dobré prvních cca 5 tisíc kilometrů tomu motoru moc nenakládat,nevytáčet za studena..prostě postupně mu přidávat zátěž. Radši jezdit na výměnu oleje maximálně po 15 tisícíh kilometrech,nikdo mě jako automechanika nepřesvědčí,že long life interval 30 tisíc kilometrů je pro motor dobrý a že ten olej má po takovém nájezdu předepsané vlastnosti. Pokud se toho chceš do 5 let zbavit a pak to prodat nějakýmu chudákovi co do toho bude jenom sypat prachy tak klidně,pokud to auto chceš víc let,doporučuju interval zkrátit
Tak to je prostě dělaný na kšeft. Motory samy o sobě už jsou dost oslabené ekonesmysly a když tomu ještě dají takovou vodičku měněnou po 30 tis km,motor je po 150 tis km na odpis. A co uděláš ty? běžíš pro nový..další prachy pro ně
Můj názor je, že i přes lepší tolerance, nějaký záběh tam bude. Vyměnit olej v krátkém intervalu motoru rozhodně neuškodí a pro motor to může být jen dobře, ačkoliv spousta lidí řekne, že to dnes není třeba. Stejně tak záběh. Sám bych motor prvních 1000km zbytečně nevytáčel, určitě nepodtáčet, jak dnes radí palubní počítače. Nemusí být špatné se i vyhnout delší jízdě po dálnici a motoru raději dopřát různorodé otáčky. Po řekněme 1000km motoru postupně přidávat, at si zvyká na větší spektrum otáček. Ze začátku se také vyhnout tahání těžšího nákladu a nedávat motoru zbytečně za uši, například ve větším stoupání pedál na podlahu.
Dobrýden,jen by mě zajímalo z čeho tady ti SERvISÁCI vycházejí.Jeden radí po 1000,druhý po 3000 km.Nikdo se nezeptá o jaké auto se jedná,kde jezdí (hory,městský provoz,nebo převážně dálnice. Mohl by někdo napsat z čeho čerpá ty informace?Jestli je to zkušenost,tak čím je podložona? Samozřejmě,longlife je asi hodně velký interval.Není lepší měnit olej každých 200 km?Myslím,že to je k motoru šetrnější.Mohl by někdo vysvětlit okdud ty čísla bere? Jsem laik a rád se poučím .Děkuji
Myslím, že není nutné hned všechny, kdo se pokouší radit, ironicky titulovat servisáky. To, že jeden radí tak, druhý onak znamená, že nikde není přesně dáno, jak má daný záběh vypadat, jelikož se dnes auta prodávají čistě jako spotřební zboží, ne investice na dlouhou dobu. Z dotazu se dá vyčíst, že jde o běžné osobní vozidlo, určené pro denní ježděni, žádný závodní speciál či pracovní stroj, kde by se podmínky mohly lišit. Místo, kde se dané vozidlo provozuje snad již tolik nerozhoduje, spíše chování k vozu samotné. Pokud bych s nových vozidlem jel do hor, určitě nepojedu s pedálem na podlaze do každého stoupání, jízda po městě, okresky, denní chléb. Nicméně bych určitě ohlídal vypnutý startstop sytém, at zbytečně nedochází k přerušování chodu. Dálnice se pak příliš nedoporučuje, jelikož zde motor pracuje v úzkém spektru otáček, což pro syrový, nezaběhnutý motor nemusí být nejlepší, raději at si sedne za všech podmínek. Poměrně pěkné shrnutí si můžete počíst například zde. Samozřejmě názory na záběh se dnes různí, je každého věc, jak se ke svému vozidlu bude chovat. Měnit olej po 200km můžete, pokud nevadí, že utratíte spousty tisíc (bavíme se o autorizovaném servisu) měsíčně. Jestli to pro motor bude nějak zásadně šetrnější, pochybuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.