Nejste přihlášen/a.
Musím při dobíjení nabíječkou odpojit baterii od přístrojů nebo ne?
Nic se stát nemůže, protože baterie se nenabije na tak vysoké napětí, které by mohlo něco poškodit. Pokud je dodáván do baterie proud i po jejím nabití, tak se v baterii přemění na plyn (baterie "vaří").
Ale pokud takto nabíjíte, tak nezapínejte zapalování. Zapnuté zapalování zapne i palubní počítač s diagnostikou a diagnostika by mohla nabíječku, která má usměrněné střídavé napětí, vyhodnotit jako chybu nabíjení, protože alternátor v autě má jiný průběh nabíjecího napětí. Sice by se nic nestalo, ale mohla by svítit kontrolka, která by hlásila závadi dobíjení.
Zdravím, při použití "staré" trafo nabíječky baterii radím vždy odpojit, při použití moderní mikroprocesorové to není třeba (řiďte se především pokyny v návodu k vozu a nabíječce). Případný rozpor rešte cestou nejmenšího zla, to jest baterii odpojit. Já osobně vždy raději odpojím mínus pól baterie a pak připojím nabíječku. Nezepomeňte případně odstranit zátky a dolít destilovanou vodu, jestliže je baterie klasicky údržbová. Ochranné brýle při manipulaci a aku nasadit.
P.S.: Některé moderní nabíječky v režimu oživení vybitých aku dávají napětí třeba 15,8 V (Ctek) a staré trafo nabíječky dávají třeba i 18 V, to je nemusí líbit moderní leketronice v autě, takže raději odpojovat.
Můj výrobce za určitých podmínek schvaluje nabíjení akumulátoru bez odpojení připojovacích kabelů.
ale platí to co je napsáno výše jedině s mikroprocesorovou nabíječkou. U trafo nabíječky se nabíjecí napětí mění v závislosti na stavu nabití akumulátoru. Čím více je nabit tím je vnitřní odpor menší a napětí na svorkách od nabíječky větší. Může vystoupat až někam k 17V a to už by se nemuselo elektronice auta líbit. Takže baterii nabíjet připojenou můžete ale jen mikroprocesorovou nabíječkou.
Ještě před 3 rokama jsem pracoval v jednom nejmenovaným autorizáku. Když bylo potřeba něco nabít,nic se neodpojovalo,normálně šup na svorky a hotovo. A měli jsme tam jak udržovací nabíječky tak klasické staré trafo nabíječky Takže si myslím že kdyby měla mít elektronika tak malou rezervu,musela by všechna ta auta shořet. Nestalo se nikdy nic.
Jenom při nabíjení nezapínat zapalování,to nám říkali,protože když je ta baterka hodně vybitá,tečou tam velké proudy a poměrně velké napětí a pustit to zapnutým zapalováním do celého systému,do hlavního počítače atd není údajně moc dobrý
Jak co je zapnuté. Většina elektroniky právě zapnutá není. Ani to není možné,protože to auto by mělo tak vysokou klidovou spotřebu že by byla baterka do pár hodin prázdná. Právě tím kontaktem na zapalování zapneš většinu elektronických systémů auta-je to řešeno přes relátko,které zapne silový obvod elektroniky auta a pustí do nich elektriku,všechny počítače a jednotky. Něco jede i bez zapnutého zapalování,třeba namátkou obvod výstražných světel,jednotka centrálu a alarmu atd,ale není toho moc.
Nikdy se nic nestalo,a to jsme to klidně zapojovali i na auta prošpikovaná elektronikou za stovky tisíc.
Je to pravda - už jsem o tom psal ve 2. odpovědi z hora. Sám tak běžně dobíjím starou trafo-nabíječkou.
Jen se mi jednou stalo, že jsem při tom zapnul zapalování a ihned vyskočila chyba dobíjení a rozsvítila se výstražná kontrolka baterie. Výstražná kontrolka svítila i po odpojení nabíječky, tak jsem musel z paměti diagnostiky vymazat chybu a potom svítit přestala.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.