Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, vlastním vůz VW Bora mám problém, který řeším delěí dobu a nevím si rady. Vůz táhne k pravě straně abych jel rovně musím držet volant mírně vytočen. Pokuď volant pustím stane se občas to, že se vychílí. Vůz byl v servisu a před rokem měněno silnetbloky na přední nápravě, dále proběhla výměna tlumičů i s pružinama včetně vrchního uložení geometrie. Vůz stále táhl ke straně na doporučení servisu se přehodily pneu předek a zadek opět nepomohlo. Odvezlo se auto do jiného servisu ke kontrole vůlí. Zjištění na nápravě žádné vůle. Doporučeno zkusit jinou sadu pneu. Po nákladech za servis sem chvíli takto jezdil a pak jel za známým na dílnu na kontrolu předních brzd zda nepřibrzďujou výsledek: brzdy v pořádku pro jiístotu promázany. Před listopadem přezuto na zimní pneu a disky auto pořád táhne ke straně. A poznatek po ročním řešení vůz občas táhne ke straně občas mi příjde, že ne a dále vůz je hodně náchylný na vítr. Další věc příjde mi, že při točení volantem do leva jde více ztuha a k pravé straně až moc lehce možná se mi to zdá.
Prosím co ještě zkusit nebo na co se zaměřit a nechat zkontrolovat. Auto jezdí na pneu 225/50 r16 jak zimní tak i letní sada. Děkuji mockrát
Vůz po nehodě nebyl na stolici a má deformaci kastle - stačí třeba jen držák motoru natuknutý a geometrie přes dobré nastavení bude zbytečná..
jsou určité limity, kdy to nikomu nevadí... A určitá poškození, která mají daný následek ale špatně se hledá ta příčina závady.
Např. .tatík měl několik servisních kontrol u několika servisů - až ten poslední zjistil hnutí rámu motoru s neodbornou opravou - po výměně rámu motoru bylo vše ok. Servis samozřejmě začíná opravou "levnější" - ale zbytečnou. Nové čepy, další čepy, další silentbloky, vše za pár korun ale zbytečně měněno...
Naposled kdy auto bylo kontrolováno tak nebyla zjištěná žádná vůle na nápravě. Na STK taky nic. Projev závady je jak na letních pneu tak i na zimních. Trochu se bojímm toho, že vůz byl bourán. Kde nechat změřit zda je kastle či rám vychýlen a jak jsou na tom dnes opravy na stolici cenobvě? Kdysi dávno před pár lety vím, že byla stolice celkem drahá věc.
Jestli je dobrý servis,dobře seřízená geometrie tak možnost je jen jedna,vůz měl vážnou nehodu a byl neodborně opraven. Když by byla špatně sjetá pneumatika,po přehození auto táhne na druhou stranu. Dneska takový lepení se děje jak na běžícím pásu a auto se prodá v Áčkách jako vůz po nekuřákovi,nikdy nehavarované a 100 tisíc najeto.
Nebo mě napadlo jedině porucha servořízení. Pokud to má klasické hydraulické servo,je možné že je něco s rozdělovačem tlakové kapaliny a na jednu stranu to mírně pouští i když máš volant rovně. Proto to musíš korigovat a na druhou stranu to jde tíž. To je snad jediná možnost jak si tohle vysvělit když by auto nebylo bourané. Na geometrii tohle nemají šanci poznat,prostě nastaví tyčky jak mají být a hotovo
Na dobré geometrii měří všechny úhly a nastavení sbíhavosti přední i zadní nápravy a vzájemné postavení kol vůči sobě. Pak je naprosto fuk, pokud je kastle postavená bokem. Podle hodnot lze naprosto přesně poznat, jestli je přední uložení podraženo nebo jestli to chytlo ránu na zadní kolo. Podle zatáčení to ukazuje, že to chytlo např. ránu na kolo aj.. Záklon (někde závlek) je hodně vypovídající hodnota. Máte protokol z poslední geometrie?
čepy prej byly kontrolovány taky a prý jsou ok bez vůle. Geometrie byla dělána ve dvou servisech. Bohužel uplně poslední papír z Geometrie sem nenašel jen tohle bohužel já se vtěch hodnotách moc nevyznám. Takže pokud někdo jo budu rád za radu.
PS to servo by mělo bejt hydraulický taky mě napadlo jelikož mi občas příjde, že je řízení tuhý a pak najednou ne. Další věc možná jen pocit, ale někdy mi příjde, že vůz není tak náchylný k táhnutí a pak zase mě to táhne ke straně až moc. Dá se servo nějak diagnostikovat? VAG nebo jinak?
Podle té diagnostiky jsem pochopil,že ti to táhne doprava.A ti,co ti to tam dělali,vůbec nic neseřízovali,jenom ti dali diagnostický papír a zhráblí prachy.V dobrém seřízení nesmí být žádné červené čísla.Něco,jak seřízují házivost kol.
ano vůz má tendenci jet k pravé straně. To červené číslo mi taky nesedělo proč? A podle toho papíru by to sedělo na něco?
I když nejsem tak moc v diagnostice zběhlý,Tak dle mého máš vedení předního pravého kola mírně natočený (střed)doprava.Na tyči řízení se to dá stáhnout..cca 3/4 závitu.Pak skusit.Sice zezačátku to nevadí,ale bude ti nyní sjíždět mírně vnitřní dezén kola.Podívej se na něho.Ale připomínám,nejsem žáden mechanik,ale jen ten,kutil domácí.
Na Geo seřídili jen sbíhavost přední nápravy, ostatní jen změřili a nechali.
Špatně je hlavně záklon, to by odpovídalo bouračce na PP kolo (kolo nárazem posunutý dozadu)
Zadní nápravou to neni, ta naopak natáčí zadek auta doprava = táhne vlevo = korekce natočením volantu doprava.
Mohlo by to dělat i to servo - na jednu stranu propouští. Příp. i špatně nastavená střední poloha řízení (nesedí s kolama rovně)
Reklamuj geometrii po výměně tlumičů a silentbloků na přední nápravě - PP kolo.
Dobrý den
Dá se servo nějak diagnostikovat?
Nevím jaké má Vaše auto servo, obyčejné hydraulické nebo s nějakou elektronikou, ale zkusil bych:
Rozjet se po rovné silnici bez kolejí, auto potahne ke straně. Potom za jízdy vyřadit rychlost, zhasnout motor a vypnout zapalování. Se zhasnutým motorem a vypnutým zapalováním nebude servo pracovat. Potahne auto pořád ke straně? Potom za jízdy znovu nastartovat. Pozorovat změnu - je závislá na servu nebo ne?
! POZOR NA ZÁMEK ŘÍZENÍ PŘI VYPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ ! NEZAMKNOUT !
Pokud je pravé kolo dle diagnostiky z GEO hnuté respektivě je špatný záklon čepu. Tak mě napadá proč mě na to ani vjednom servisu nkdo neupozornil? Dalo by se teda to kolo nějak srovant jiný čep, rameno? Nebo mám přijet do servisu a říct, že dle protokolu z GEO má pravé kolo špatné hodnoty v záklonu čepu a auto táhne ke straně? Hrozný pak má člověk dát auto do servisu zapltí peníze a výsledek žádný a nakonec zjistí, že za jeho peníze udělali prd...
To je rozdíl pár desetin stupňů,to absolutně nemá šanci pohledem poznat,to by musel být ten mechanik robot. Jinak ta hodnota není nijak šílená,je to v červeným ale oproti druhýmu kolu to zase není tak hrozný. Záklon rejdového čepu u velkého množství náprav nejde vůbec seřídit. Mám na svým autě zase na jednom kole špatný odklon,o 0,30 stupně. Hodnota neseřiditelná přitom auto prokazatelně nikdy bourané nebylo. Mám je 12 roků a před tím s ním jezdil známý. Ani si nepamatuju že bych někdy trefil nějakou velkou díru nebo něco. Žádné problémy to nedělá.
Prvně bych se zkusil zaměřit na to servo. Vyloučíš je jednoduše, Vyber si rovnou silnici mírně z kopce bez děr. Zařaď neutrál a vypni motor.(nevytahuj klíč at se ti nezamkne volant a pozor,ovládací síla na brzdy a na řízení bude velmi slabá,aby tě to v nějaký nenadálý krizovce nepřekvapilo)Párkrát zakličkuj aby se ze serva vytratil zbytkový tlak. Tím se vyřadí z činosti čerpadlo servořízení a auto by muselo jet rovně,protože by je žádný tlakový olej netáhl na stranu. Pokud to bude pořád táhnout na stranu,už zbývá jedině řešit tu nápravu,ale taky už moc nevím co s tím
Tak sem vyzkoušel dle rady test toho serva. Nebylo to sice z mírnýho kopce, ale bylo to na rovince na pěkném asfaltu. Rozjel sem se na cca 60 km/h vyřadil a vypl motor. Párkrát sem zatočil lehce volantemz leva do prava a srovnal a uato jelo stále k pravé straně. Je teda pravda, že dnes docela foukla boční vítr, proto sem to zkusil znovu a výsledek stejný. O víkendu to zkusím ještě jednou pokud nebude tak silný vítr.
Ale mám teda obavu, že je to něco v nápravě. Myslíte, že by pomohlo vyměnit ten čep? Další jedu rovně srovnám volant a prostě se ten volant o trošku stočí a jede to ke straně
Ověřit jestli střední poloha řízení (ne volantu) sedí s nápravou v přímém směru. Pokud ano, tak jít hlavně po záklonu čepu a možnostech srovnání...
to ale nemá vliv na tahnuti do strany.. výměna čepu asi nic neřeší.. tam je deformace snad nemožná. já bych zkusil levému kolu dát trochu rozbíhavost.. poznačit si polohu tyčky vuči čepu a zašroubovat třeba pul otočky, a zkusit..
Půl otočky už bude pár stupňů a akorát mu to sežere gumy... Navíc rozbíhavostí táhnutí ke straně nevyřeší, jen by to mělo líp držet směr a řízení půjde méně lehce.
Změna polohy čepu (posunout dopředu a tím srovnat záklon - pokud jde). Může to být hnuté nabouráním...
na to jsi přišel kde? měl jsem sbihavost přes dva stupně a těch otoček bylo několik.. je tam jemné stoupani.. jinak na tom nic neni.. muže to kdykoliv vratit do puvodni polohy.. zaklon čepu si myslim má vliv jen v rejdu,,ne při jizdě rovně..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.