Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto neúnosně plave

Od: mendel odpovědí: 13 změna:

Zdravím,

Poslední dobou mi už celkem neúnosně plave auto-ford Mondeo mk3.Projevuje se to například na kruhovém objezdu,to mám co dělat abych neměl zadek mimo silnici.Ale i při normálním zatáčení mám pocit jako by se vůz měl převrátit na střechu...když to trochu přeženu.Musím jet opravdu zlehoulinka,jen tak lechtat plyn a do zatáček vjíždět pomalounku na 2.Tento pocit ještě umocnuje že mi jde volanten otáčet opravdu až moc zlehka...tak nemam v podstatě moc velký kontakt přes volant s vozovkou,a člověk by řekl že vůz jede těsne na vozovkou.Je to dosti nepříjemné,hlavně ted v zimě.Ale občas jakoby se zasekne volant na jednom místě a musím více zabrat...tak že jedu a musím se celou dobu soustředit a jen tak se zlehka dotýkat at již volantu nebo plynového pedálu,brzdí v pohodě...nedávno dělané.Pneu jsem zkontroloval a nahustil tak jak mají být,ale zlepšení se nekoná.Předem díky za nějaké tipy čím to může být,moc se v tom nevyznám.

PS:Nejsem nějaký závodní floutek,Který si tu stěžuje jezdim standartně,ale už se s tim autem moc nedá.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fik

2x

To bude nějaká vážnější závada na podvozku. Ozývají se nějaké rány nebo neobvyklé zvuky? Pokud ne tak bych si to tipnul na urvané silentbloky nápravy. Náprava ti prostě pod autem lítá jak se jí zachce. Urvané silentbloky předních ramen. Totálně opotřebené horní uložení tlumičů a v neposlední řadě to můžou být i tak opotřebené tlumiče že to v těch zatáčkách prostě nedrží. Když přejedeš třeba retardér,má auto tendenci skákat nebo se hnedka zkldní? Můžou to být i totálně opotřeberné čepy,ale to by bylo v kombinaci s ránami.

Možností je spousta,ovšem velmi doporučuju opravu neodkládat-dobrý mechanik pozná co tomu je jen to zvedne na zvedák

mendel

Právě že rány se žádné neozývají,vůz jede ale na moje gusto až moc"lehce"jak jsem psal jakoby ani nesedělo na silnici.

Přední náprava by snad měla být ok.V srpnu se měniĺy disky,destičky,ještě snad tyč řízení a ještě asi 2 věci již nevím...to myslím že by si toho někdo všiml.Je pravda že mi mechanik řikal že je ještě potřeba doladit zadní nápravu a ručku.Ale takhle viditelně to plave tak 3 týdny...před tím ok.Když přejedu např.retardér nebo jinou větší nerovnost,tak nepozoruji nějaké větší houpání.U starého forda jsem měl zadní tlumiče dead a než jsem to dal opravit,tak se mi auto opravdu houpalo jak Citroen kachna a člověku se až zvedal žaludek.Ted nějaké větší houpance neregistruju.

Díky za postřehy.

fik

Tak to vypadá na utrhlé silentbloky náprav,mohl se utrhnout a jak náprava přestala pořádně sedět na místě,začlo to logicky plavat. Nebo netrefil jsi nějakou fest díru? že by se ti pokazila geometrie-ale to by podle mě spíš táhlo na stranu

 


0x

je třeba hledat co to dělá vidim to na vymlácený silenty zadní nápravy

taky můžou bejt totál tlumiče pak ten zadek poskakuje jak koza na každý nerovnosti

 


0x

Vymenit silentbloky na obidvoch nápravach a zaroveň všetky tlumiče,vlastná skúsennost.Bol som dost prekvapený,že staré nevytečené tlumiče boli praktický nefunkčné.Po výmene auto prestalo plávat.

 

rv*

0x

Geometrie nebo tlumiče.

 


0x
Na základě čeho mate pocit ze se prevratite? Jako ze se to naklani hodně? Na tom kruhaci si myslím ze to je projev ko tlumicu. Ale pokud to je i na rovině divoké, tak muze byt špatná geometrie. Nevím jaký ma mondeo podvozek, ale u běžných podvozku jdou vymlacene silentbloky poznat tak ze se vezme klíč na povoleni kola, nasadí na šroub nejlíp na 3 hodinách a když se zabere tak to kolo nesmí nějak výrazně jezdit vůči kastli auta nebo přímo pri pohledu na rameni nesmí chodit. Jen trochu pruzit v pryzi. Ted jsem dělal silentbloky na golfu a jde to krasne vidět predek i zadek.

 

vernon

0x
Je to multilink. Budou vymlácené silenty ramen, viděl jsem už i vyvlíknutý kulový čep mezi ramenem a stabilizátorem.

 

asd1

0x

Silentbloky náprav, tlumiče... Nebo něco ruplýho - ramena náprav, stabilizátor atd. Spíš zadní náprava...

Nejlepší diagnostika je na STK na "houpačce", příp. zkušený mechanik který zná dané auto a ví kde zabrat pajcrem aby našel vůli/ vadný silent...

mendel

Díky všem za rady,mám alespon potuchy co s tím zhruba je.Co nejdříve navštívím mechanika.

"Co nejdříve navštívím mechanika."

Chcete říct, že s tím normálně jezdíte ? Jediná Vaše jízda po zjištění takovéhle závady měla být krokem, nebo lépe na podvalníku do nejbliššího servisu! Jezdil jsem už s lecčím, ale do auta s takovouhle závadou bych se pomalu bál i nastoupit. Nedávno v TV kdosi prohlásil, že by se auta starší 10 let měla vyřadit z provozu, protože se unich dá předpokládat, že jsou ve špatném technickém stavu. Mému autu je už 22 let (kontrolami zatím prochází), ale kam se teda se svým stavem hrabe na váše auto!

Pokud Vám jde někdy moc lehce otáčet volantem, jindy se volant na chvíli zadrhne, nebude to ani tlumiči, ani zadní náprvou, ale pravděpodobně dost vážnou závadou na přední nápravě. Pokud jezdíte po poli, je to Vaše věc, ale na silnici bych Vás potkal fakt nerad.

fik

Taky mě to docela šokovalo,ale proti gustu. Neví co s autem má a normálně s ním jezdit to mě přijde jako hodně velká nezodpovědnost. Když se utrhne náprava,může být sebelepší řidič,ale letí do pangejtu a nic s tím neudělá. Když sám tak je to ještě dobrý,ale většinou sebou někoho nevinýho vezme.

Mám jedno auto starý 18 let a druhý 38 let. Obě jsou ve 100% použitelném stavu bez sebemenší závady. Do každýho z nich můžu sednout a jet třeba na konec světa zcela bez obav že by se s tím něco stalo. Takový řeči jako že 10 let starý auto a více musí mít nějakou vážnou závadu,to jsou zase jen kecy těch ekobuzerantů,kteří už neví co vymyslet,aby to dostali ze silnic. Samozřejmě jsem proto aby zmizeli ze silnic vraky lidí co na to kašlou,ale to není o věku auta,ale o majiteli. I 2 roky staré auto s větším nájezdem,může mít tak opotřebené brzdy že je životu nebezpečné-jeden z mnoha příkladů

 

drvolt*

0x

Dobrý den přeji,

jste si jist, že mluvíte o MONDEU mk3?!? To byl samozřejmě jen vtip. Toto vozidlo mám a rozhodně nepoznávám nic, z výše popsaného. Tohle auto je známo tím, že nemá přeposilovaný posilovač a tak má perfektní odezvu od silnice. Podvozek má tak brilatní, že se s tímto rodiným vozidlem dá občas slušně zablbnout a jet docela dost sportovně. Hlavně potom v zatáčkách je velice stabilní. Často o něm hovoří, že jede jako po kolejích...

Zní to, jako by někdo s autem seskočil ze silnice do pole a poškodil při tom podvozek. Předek jde moc lehce a z toho se úplně zasekne? Při zatáčení zadek letí ven ze silnice? Z toho co tu popisujete, bych to tipnul na poškození sestavy řízení - servo, nebo samotný píst na řízení, a vzadu ulomené uchycení nápravy. Minimálně silenbloky, jak zde ostatní psaly. Popisujete to, jako by vám zadní náprava držela pouze na pružinách a při změně smeru se vychilova z osy jízdy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]