Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozborka / sborka bubnových brzd - odvzdušněn

Od: alesa* odpovědí: 10 změna:
Ahoj všem,
protože při sešlápnutí brzdového pedálu se od zadních bubnových brzd začalo ozývat drhnutí, tak jsem se dnes rozhodl podívat na stav obložení. Po demontáži jsem zjistil, že je obložení v pořádku (jedna čelist byla vyskočená), tak jsem celé bubny rozebral a vyčistil. Po opětovném složení se mi ale začal propadat brzdový pedál a nástup brzdového účinku je až mnohem později, než byl. Zřejmě bude někde nějaká bublina a bude potřeba systém odvzdušnit. Co ale nechápu, jak by se při demontáži bubnových brzd (mimo prasátka) mohl brzdový systém zavzdušnit? Je to vůbec možné, nebo mám hledat příčinu jinde? Zároveň jsem si všiml, že mi úplně přestala fungovat ruční brzda.
Díky moc 8-)
Ales

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Na čem to je? Na trabantu? Nemáš nastavené samostavy nebo to je spatne slozene
doplněno 27.12.16 15:12: Někdy jsou zatuhle, prirezle a nenastavi se. Nevím jaký typ tam mas. Viděl jsem bud kliny a nebo sroubovaci. A nebo sundej buben, zabrus hranu na něm a samostav nastav tak , aby tam sel dostat zpátky. Při té příležitosti ho samozřejmě zkontroluj.
doplněno 27.12.16 15:18: Někdy jsou zatuhle, prirezle a nenastavi se. Nevím jaký typ tam mas. Viděl jsem bud kliny a nebo sroubovaci. A nebo sundej buben, zabrus hranu na něm a samostav nastav tak , aby tam sel dostat zpátky. Při té příležitosti ho samozřejmě zkontroluj.
alesa*

Omlouvám se, je to na Opel Astra H. Samostav by se měl nastavit sám, ne?
Díky
doplněno 27.12.16 15:06: Složené to mám stejně jako to bylo předtím, v ton chyba asi ani udělat nelze. A u toho samostavu jsem čekal, že se nastaví sám?
doplněno 27.12.16 15:52: Diky moc. Mam ty sroubovaci a mel jsem je rozebrane a ocistil jsem je, takze v tom by problem byt nemel. Mozna to mam jenom blbe slozene, budu se na to muset podivat.

 

fik

2x

Nemáš nastavené samostavy. Ano nastaví se samy,ale za hodně dlouho pokud jsou úplně mimo polohu. Nastav samostavy aby buben téměř škrkal o obložení-mezi bubnem a obložením prostě co nejmenší vůli. Rovněž se ti mohlo stát že ti jak jsi to měl vyndaný se vysunulo prasátko a dostala se tam bublina-potom bude třeba odvzdušnit. Samostavy rovněž namaž-optimální je grafitová vazelína,namaž s ní i ostaní pohyblivé části-za žádných okolností se ovšem nesmí dostat na obložení.

Výše předpokládám že to máš dobře poskládaný,může to samozřejmě být i blbě složený

alesa*

Díky moc kluci. Jelikož mám na bubnu hranu jako ... (předchozí majitel měnil pouze obložení a bubny nesrovnal), tak jsem objednal bubny a až dorazí, tak nastavìm samostav jak píše fik a pokud bude třeba, tak i odvzdušním. Vždy jsem měl na autě pouze kotouče a teď tam mám bubny, tak jsem z toho trochu divokej .

pokud ti to pomůže tak zde pro inspiraci zadky na škoduli v podstatě téměř podobný

vectra-club.cz/...

jinak rantl na bubnu či kotoučích beru normálně flexou a smirkovím kotoučem

Já jsem s tím párkrát laboroval ale většinou to je na houby. Das do vyjeteho bubnu nove pakny tak to nebrzdi jak ma. Projevi se to hlavně na rucce. Když se kouknes do katalogu, tak mas dane opotřebení a ta tolerance je jen par milimetru na průměru.
alesa*

Ta tolerance je milimetr. Ale tohle neni jen tak drobna hrana, ale na celem prumeru dobre 2,5 az 3 mm a to radeji koupim nejake levne bubny, nez s timhke experimentovat. Navic, kdyz uz je to o takovej kus za toleranci.
fik

Možná bych koupil spíš kvalitní,ty laciný šunty ti vydrží prd. Já beru na soustruhu hranu do minimální předepsané tlouštky když rozebírám brzdy,když je to méně automaticky měním. 3 mm to už je zcela určitě pod limit.

Když dáš nové pakny na jetý buben,často to prvně nebrzdí moc dobře,pakny nebrzdí takovou silou jako předek a než se to srovná a zajede,nějaký čas to trvá. Proto je lepší při výměně paken koupit automaticky i buben

vanad1*

Zadek nikdy nebude a ani nemůže brzdit jako předek. není to provozně možné. Na sněhu by se auto chovalo jako při brždění ruční brzdou a mělo by hned smyk. U starších aut se montoval omezovač brzdného tlaku podle zatížení, u novějších to řeší ABS. Nové pakny právě brzdí nejvíce a po nějakém čase le lehce opálí a brzdí trochu méně. Pakny mají obdobný rádius odpovídající standardnímu vnitřnímu průměru bubnu.

Hrana bubnu je nefunkční plocha, kterou můžete opatrně obrousit flexou. Nesmíte ale poškodit styčnou plochu, protože by to pak cukalo při brždění. Není to žádná věda.

 

mnd®

0x

Brzdy ( tak to dělám já a ostatním to nevnucuji ) nechávám opravit pouze ve ,,svém,, servisu.I když si hodně dost věcí na autě opravím sám,tak brzdy si rozhodně neopravuji ,,samodoma,, protože při nesprávné montáži a seřízení je to na průser.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak nastavit samostav

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]