Nejste přihlášen/a.
Tento týden jsou na denním pořádku hromadné i jednotlivé nehody kvůli náledí. Meterologové předem na náledí upozorňují a tyto vyrovné zprávy slyší jak řidiči, tak i správa a údržba silnic a dálnic. Přesto jsou některé úseky dálnice neposolené.
Kdo odpovídá za škody?
Řidiči, protože nepřizpůsobili rychlost stavu a povaze vozovky, nebo údržba dálnic, protože zanedbali preventivní posyp když věděli, že má být náledí?
Z odpovědí vyplývá, že je vžy na vině řidič. Ale nějak to neladí s pravidlem, které se uplatňuje vzhledem k chodníkům. Ikdyž je náledí a chodci to jasně vidí, tak pokud spadnou a zraní se na neposypaném chodníku, je na vině ten, kdo za chodník zodpovídá. Chodník je součástí pozemních komunikací - platí tam tedy jiné pravidlo než na vozovce?
Vina je na obou stranách. Nikdo nemůže čekat, že v pět ráno bude dokonale ošetřena silnice šesté třídy z Horní Dolní do Prdelní Lhoty, ale ledovka v poledne na nejfrekventovanější dálnici v Česku, to je na odvolání bosse příslušného oddělení SÚS.
Nicméně když už se tak stane, musím jako řidič myslet a přizpůsobit rychlost tomu, jak silnice vypadá. Když to neudělám, můj problém!
To je sice všechno pravda, ale tento týden nepršelo tak, že by to posyp spláchlo - náledí vznikalo jen z mrhodlení, které sůl nespláchne.
A dálnice byly většinou posolené a mokré, takže řidiči počítali s tím, že jedou po mokré vozovce a najednou se ocitli na náledí - měli počítat s tím, že některý úsek nebude posolený a měli celou trasu z Prahy do Brna jen max. 30 km/hod.?
Vina je na řidiči.
Většina lidí jezdí jak v létě = kalí to co to jde. Přitom je na nule a mrholí... Pak stačí kousek náledí a auta lítaj do škarpy. Kdo by to čekal, že v prosinci bude silnice klouzat. Proč zpomalit a 100 km ujet o 10 minut pomaleji.
Je zima, to že se objeví klouzavý místo neni kalamita, ale normální stav. Tak s tim počítejte a nejezděte jak v létě.
Za svoje auto odpovídá VŽDY řidič. Řidič musí vždy přizpůsobit styl a rychlost jízdy povaze komunikace,svým možnostem,schopnostem vozidla atd atd. Jako sory,ale jel jsem včera do prahy,na vysočině námraza jako prase,jel jsem po dálnici 90 a myslel jsem si jak jedu rychle,každou chvíli kolem mě prolítl blázen 140,150. Mlha že bylo vidět na 50 metrů-být tam nějaká překážka tak ani nestačí šlápnout na brzdu,natožpak zastavit. Pak se divíš že vznikají hromadné nehody? To je všechno v lidech,kteří si myslí že je nějaký solení a silničáři zbavuje odpovědnosti. Ono to mnohdy ani nejde,všude silničáři naráz být nemůžou. Když prší nebo stačí i když silně mrholí,posyp se ihned smývá,auta to rozmetají do škarpy a zachvilku máš silnici bez posypu. To samý když je prašan a vítr,oni to posolí,za pár minut se na to zase nafoukají jazyky a máš silnici stejně kluzkou. Nebo co by jsi chtěl? aby ti udělali silnici se zabudovaným vyhříváním?. Tak proboha když hlásí náledí,tak s tím počítám a nepojedu jako hovado. V poslední době jsou takový zimy,dřív byl spíš sníh,dneska je spíš hodně ledu. Myslím že by stačilo nedávat řidičák automaticky ke každé provedené lobotomii
Ohledně chodců se na to zeptej zákonodárců proč to tak je,ale asi to je tím že chodec nemůže uklouznutí ovlivnit,nebo jen v omezené míře,protože jde po dvou,a třeba ve svahu je to téměř nemožné. Auto jede na 4 kolech. Řidič může svou jízdou ovlivnit jestli dostane smyk nebo ne. Do úseků se zvýšenými nároky jsou značky zimní výbava. Na ledu jsou povinné zimní pneumatiky
V našm kocourkově často vyhraje ten s lepším právníkem. Jak právník debila na chodníku co vidí sníh, vleze na něj, uklouzne a hodí to na vlastníka chodníku, tak právník debila co vjede rychle na náledí, rozfláká auto a hodí to na správce komunikací... Nebo právník vlastníka komunikace, který to hodí na řidiče/ chodce který nepřízpůsobil jízdu/ chůzi stavu...
Logicky selským rozumem za to ale vždy může ten co vlezl na led, nezvládl to a rozbil si hubu.
Silničáři nemůžou zajistit za každé okolnosti silnice do "letního stavu". Většinou ale máme silnice sjízdné pro řidiče s mozkem. Nejhorší jsou lokální ledovky - sypač během jízdy rozmete nastavenou dávku soli. Ale jako na potvoru se může vyskytnout krátký úsek, kde ta dávka nestačí. Nebo se kvůli nějakému zdroji pitné vody nemůže solit. Těch možností je hodně.
Někdy mám pocit, že každý druhý čech se narodil jako ten nejlepší správce pozemních komunikací a kdyby byl ve funkci, rozmetal by při prvním náznaku vločky během jednoho dne zásoby posypu na celou sezónu. Myslete i na to, že žádná sůl není ušetřena z loňska. Sůl do další zimy nevydrží tak aby byla použitelná. Máte zásobu XY tun, která vám musí vydržet na sezonu a vy (obrazně řečeno) nevíte, jaké kde bude počasí za týden.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.