Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
prý se dá podle stavu zapalovacích svíček odhadnout stav motoru, zda probíhá správně spalování apod... Koukal jsem na nějaké srovnávací obrázky, ale moc se v tom nevyznám a hlavně se obávám, že v tom budu vidět to, co chci vidět. Proto bych Vás chtěl požádat o názor, co si o těchto svíčkách myslíte, v motoru jsou už cca. 75000km a dnes jsem je měnil za nové.
Díky moc
Ales_X
Mechanicky neposkozene, vyrazne neupalene, bez navarku, nezaolejovane, bez usazenin karbonu na elektrodach (trosku karbonu je u zavitu, ale nejde o nic dramatickeho).
Rezava barvu izolatoru (a spolu s chybejicimi usazeninami), muze svedcit o vyssi spalovaci teplote nebo nespravne zvolene tepelne hodnote svicek, ale elektrody nejsou nijak vyrazne erodovane, takze ani zde bych nehledal bez dalsich symptomu zadny problem. Rekl bych, ze jsou docela v pohode.
Zajímavé, a to ani autor nevěděl o jaký motor se jedná. Jinými slovy, jinak bude spalovat FSI, jinak Škoda 120, ale hlavně že jsme všichni spokojeni, o to jde.
Pokud si tim autorem myslel me, to ze nepoznas, ze svicka neni od oleje, nebo ze neni mechanicky poskozena, ze elektrody nejsou urezle nebo zanesene, nebo ze nevis, ze existuji tipicke projevy viditelne na svickach, ktere mohou pomoci indikovat stav motoru a spalovani je Tvuj problem, nikoho jineho.
Stejne jako sis zrejme nevsiml, ze pouzivam podminovaci zpusob a pisu o nutnosti dalsich symptomu, protoze je zrejme, ze z pohych svicek, ktere nejsou nijak vyrazne poskozeny nelze stav motoru jednoznacne zjistit a skutecne se jedna pouze o indikatory.
Ale hlavne, ze si neco napsal a ses spokojeny, o to jde.
Ani prd,za předpokladu že je vhodně zvolená svíčka pro daný motor,tyhle pravidla platí pro všechny stejně. Pokud proniká olej do spalovacího prostoru,bude svíčka stejně černá jak u škody 120,tak u FSI. Pokud bude vzikat z jakéhokoliv dlvodu detonační hoření,bude svíčka dorasovaná stejně u obou motorů. U všech motorů vznikají na svíčkách oranžovo-hnědé úsady od aditiv z paliva
Více zde
Já bych řekl, že hlavní je, že na žádné není vidět stopa vodního kamene, tedy žádné příznaky prosakujícího těsnění pod hlavou, nebo naprasklé hlavy. Dále že opotřebení, barva i karbon je na všech cca stejná, tedy není žádný válec horší, než jiné, např. kvůli přidření, nebo zapečenému kroužku. No a v neposlední řadě, že v tom motoru vydržely 75 000 je taky známka toho, že motor není ještě na šrot.
Já nejsem automechanik a nemám praxi.
Pokud bych v tom oboru dělal, tak bych ze svíčky dokázal odhadnout, jestli spalování probíhá správně a nebo je spalování špatné.
Stav motoru z toho určit neumím.
Pak ještě existuje měření komprese v jednotlivých válcích. Podle toho se dá určit těsnost jednotlivých válců. Ale i tak to o stavu motoru nic neřekne.
Jediná možnost jak zjistit stav mootru je jeho demontáž a kontrola.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.