Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cena opravy

Od: honzik* odpovědí: 16 změna:

Zdravím, měl bych dotaz na mechaniky nebo někoho kdo se v tom pohybuje. Naboural jsem auto viz foto. V háji je nárazník, kapota, ohnutý chladič, prdlá výztuha a světla. Díly bych byl asi schopen sehnat na vrakáči. Jde mi o cenu práce (přibližnou), když by se to měnilo. Samozřejmě nevím jestli není hnuto s rámem apod. Nikde nic neteče. Díky moc


 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Pokud vám to nezavazí, prodal bych to postupně na díly. Doklad o ekologické likvidaci běžně vystavují, i když máte auta jen kousek.


doplněno 13.12.16 18:18:

Právě že těch aut jezdí málo, díly nejsou k sehnání a jsou dražší. Takže nespěchejte a vyvěste použitelné díly na nějaký bezplatný server.


doplněno 13.12.16 19:48:

To je blbý, že to nemáte kde mít, tím dotazem jsem začal. Další dost zoufalou možností je kladivo, nýty, drát, lepicí páska, tavná pistole, horkovzdušná pistole, řetěz na tahání o sloup a poslepovat to tak, že s tím půjde zatím jezdit, než vás chytnou.

fik

Přesně,nenarvat to všechno do chřtánu těm ekovyžírkám. Někde klidně vezmou jen oholenou karoserii,díly rozprodat. Nejen že z toho tazatel bude mít peníze,ale někomu to ještě poslouží

honzik*

bohuzel to neni fabia, a dily se moc dobre prodavat nebudou. To auto melo malo lidi.


doplněno 13.12.16 19:28:

za nemuzu tak dlouho cekat, nemam auto kde mit.


doplněno 13.12.16 19:50:

nejaky cas pockam a uvidime. inzerat jiz mam.

Ještě bych na vašem místě navštívil Mazda fóra a buď se tam poptal, kdo to opraví, nebo nabídl ke koupi. Tam máte asi největší koncentraci ponenciálních kupců, nebo naopak těch, co budou mít potřebné díly.

 

 

fik

0x

Cenu práce těžce odhadnout,to uvidí mechanik až odstrojí zničené části. Tady by nosné části hnuté být nemusely,dle mého odhadu,zase tolik zničený to není. Výztuhu,kapotu a nárazník seženeš z vrakoviště. S chladičem a světlama bych si to možná rozmyslel,když už ne se světlama tak chladič určitě 100% nový-nevíš co měl za sebou a kdy začne týct.

Rozhodně bych doporučoval na opravě nešetřit,ono nějaký jouda s COčkem to tam navaří,jde o to že když se to pořádně a profesionálně neochrání,tak obnažené nebo špatně ošetřené sváry zhnijí ani nevíš jak. Pak někam prdneš znova,to se může stát to není nic k posmívání a budeš mít strom až na klíně,poněvadž se to polepený auto rozsype jak harmonika.

Nejvíc asi dáš za lakování,ono nalakovat jen nárazník a kapotu bude tak 6 tisíc-a opět na nějaký sprejování zapomeň,to do roka popraská nebo se to oloupe úplně. Pokud jsou chycené i blatníky tak za lakování dáš tak 10-v lepším případě. Cena práce by mohla být tak 5 tisíc,dál je do diskuze cena dílů...myslím že 20-25 by jsi se mohl vejít. Poučení pro příště,radši dojet pomaleji ale na jistotu

honzik*

Mam zjistene v servisech, ze na hnuti nosnych casti staci i 30 km/h, coz zcela urcite bylo. CHaldic jasny svetla tez. Nedodal jsem jeste jednu podstatnou vec. jedna se o 16 let stare auto, jehoz hodnota je cca 20 000. Dle meho oprava nema cenu nejspis. Blatniky jsou v pohode. Pocitam, že i nějake hadice od chladice by se musely měnit kvuli zohybani + dalsi malickosti. Obavam se ze bych mohl byt az na cca 30 000

fik

To si musíš promyslet jestli se ti to vyplatí. Rozhodně bych nešel cestou nějakýho lepení,protože z toho vznikne auto nebezpečné jak tobě,tak ostatním. Můžou být hnuté a nemusí,opravoval jsem i horší nehody a se skeletem nic nebylo,vždycky záleží jak narazíš a kam,někdy to vypadá hrozně a jsou to jen rozmačkaný plasty a kapota,někdy to vypadá že to nic není a je auto na odpis,to prostě z fotky nikdo 100% nepozná,až potom co se ty zničené části oddělají. Vzal bych do úvahy v jakém je jinak auto stavu,pokud v dobrém,možná bych do toho šel,pokud je to vrak,hodil bych to do šrotu. Zase tyhle starý auta mají výhodu že jsou ještě robustní,u těch dnešních je pozáruční oprava za 30 tisíc zcela běžná,pokazí se nějaká drahá část vstřikovacího systému a máš vyděláno-to u těhle plechovek nehrozí,ty ještě sežerou každý palivo a tak drahý opravy se tam nevyskytují

honzik*

Auto je celkem spolehlivy, ale trpí hnilobou, pokud bych ho chtěl ještě provozovat, musel bych nechat nastrikat spodek. Samozrejme ze bych to chtel nechat udelat poradne. ALe potykam se take s problemem, ze treba kapotu na vrakaci sezenu rezatou jako prase. do toho se mi jit nechce. Jak rikam co ja jako laik vidim, tak je odepsane. Naraznik, svetla, kapota a chladič, vyztuha + nějake drobnosti, ktere se zcela jiste najdou. A to auto hodnotu dle meho 20000 skoro ani nema.

 

asd1

0x

Počítal bych tak 25-30k. Pokud je zbytek auta v dobrém stavu = motor OK, bez koroze, a není hnutá kastle, tak se oprava vyplatí, jinak to je nesmysl. Pokud je čas a místo, tak nejvýhodnější je dobře prodejné díly vymontovat/ uložit/ rozprodat a zbytek ekozlikvidovat jako "nekompletní vrak" (příp prodat motor výměnným způsobem, ten starý tam hodit a bude to zase kompletní vrak)

toxxx

co to kecáte to opravíte i s prací lakem a dílem z vrakoviště do 10 000

Upozornění od sys milancukrar 13. 12. 2016 06:51:17
pokud nesouhlasíte s odpovědí kolegy, tak ho neurážejte.Vy to opravíte za takou částku, ale jiný za dražší. Přesto Vás nikdo neuráží.
honzik*
Jen za dily na vrakaci dam 8 tisic

jestli todle opravíš kvalitně za 1O litrů tak tos Kaprfild a klobouk dolů

kolega měl podobně střelenýho golfa a stálo ho to z druhovýrobními díly skoro 40000kč

repkin*

souhlasím s asd1, případně nakoupit díly na vrakovišti a udělat neodbornou práci sám tak by se to dalo opravit i levněji za 10-20k, jak již kolega naznačil, záleží co vše je poškozené a zda je pohnutá kostra auta

 


0x

Podívejte se na průměrné ceny tohoto vozu na netu - jestli je předpoklad opravy nad 70%, nemá smysl uvažovat o opravě.

Někteří opraváři mají čas a jsou levní (neznám ale kvalitu jejich práce) a můžou si říct za zprovoznění 20tis - jenže díly z vrakovišt taky můžou být vadné - takže u některých kousků je dobré vzít rovnou nový kus. Možné zkřivení karoserie vám zase v budoucnu zlikviduje pneu a bezpečné při brždění to také není... záleží na stavu, ale může vám to hodit hodiny s větší pravděpodobností... takže bych to viděl spíš odstrojené na stolici...

Plastů je mraky - neřeším - ceny jsou podle aktuálního stavu a ochoty uhradit... Horší jsou díly jako chladič, elektro kabely, různé konektory a čidla... ty bych použité z vrakáče nebral. U mazdy se můžete bez potíží dostat přes 30tis při kvalitní opravě. Za zmiňovaných 10tis. opraví někdo provizorně - dočasně a bude to hodně poznat - bude i nebezpečné, dovolím si tvrdit.


doplněno 13.12.16 14:15:

Takže se řiďte radou @tomikk níže - pokud máte kam dát, rozmontovat použitelné díly a rozprodat. nebo prodat jako bourané na ND v celku - to dostanete hned a zbavíte se vraku, ale bude to za výrazně méně peněz...

Kdybyste měl možnost koupit si shodný typ auta a tento měl na ND, možná by to pro vás byla ta nejlepší varianta

honzik*
Auta se prodavaj za cca max 30 tisic. Nema smysl tedy opravovat ani za 25 a za 20 tisic dle meho. Pokud bych napr bral chladic uplne novx jsem jeste na vyssich castkach s nejistym vysledkem. I kdyz nepredpokladam zkriveni karoserie
honzik*

tohle auto sezenu uz max rezaty jako lisku, to si radsi 30 tisic pridam a mam neco lepsiho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]