Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Topení u wartburga 353

Od: majn odpovědí: 5 změna:

Jak topil Wartburg 353? Málo nebo dobře?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Topil dobře jen byl trochu problém přijít na to jak se pouští topení

 


1x

Ve srovnání s tehdejšími Škodovkami topil excelentně, s Trabantem radši nesrovnávám . V porovnání s Žigulíkem to bylo horší. S ovládáním topení jsem nikdy problém neměl .

 

host*

0x

Záleží na tom, co znamená málo nebo dobře, s čím to kdo porovnává. Ve své době topil dobře, v kombíku bylo při jízdách v mrazu na hory nebo při silném mrazivém větru vzhledem k velkému prostoru vzadu chladněji, ale podle pamětníků to bylo dobré poježdění ve velkém moderním voze.

Na stránce w353.cz/... najdete oficiální popis a v tom i popis topení, citace " Topení i větrání vozu je velmi dobře vyřešeno. Chladný popř. ohřátý vzduch je rozváděn štěrbinami u spodního okraje čelního skla, dvěma seřiditelnými otvory na obou koncích přístrojové desky a konečně velkým otvorem pod odkládací policí. V zadních sloupcích karosérie jsou odsávací štěrbiny, umožňující i při zavřených oknech dostatečnou a bezprůvanovou výměnu vzduchu. Topení je velmi účinné, i když poněkud citlivé na regulaci."

 


0x

Wartáka jsem měl, vzpomínám na něj velmi rád. Topil excelentně a po pár metrech. To, se bohužel, nedá říct o mím současném služebáku s HDi

 

ronyx*

0x

Zdravím,
pokud neupřesníte svoji otázku (r.v. výroby, chladič za motorem nebo náporák a s tím kromě jiného související žaluzie v masce, typ karoserie - limuzina nebo tourist), bude odpověď vždycky velmi relativní, protože se to poměrně dost liší už jen těmito parametry.
Navíc je u těchto aut spousta proměnných (technických), které kvalitu topení velmi ovlivňují - odvzdušnění chladícího a topného okruhu, těsnost těchto okruhů, přesná funkce termostatu, seřízení ovládání klapek a ovládání kohoutu "radiátoru a neposlední řadě také přesné vyladění postavení kohoutu radiátoru v poloze maximálního průtoku.
Pokud to vezmu všeobecně, tak Wartburgy 353 topili velmi dobře u motorů s chladičem za motorem, s náporákem už to bylo horší. V limuzině (oficiální název výrobce pro karoserii sedan) se dalo i v -20°C jezdit v tričku, v touristu to bylo trochu horší, protože veliká plocha prosklení a navíc karoserie neměly vůbec žádnou tepelnou izolaci (pod tzv. tapecírunkem i třeba stropě byl jen holý plech).
Pokud bylo všechno perfektně vyladěné, topili W353 tak, že po ujetí 1km i v -20°C měla posádka při otevření klapky na nohy doslova opařené nohy. Mohu srovnávat s už výše jmenovanou ikonou v topení (Žiguli - LADA - to auto mám) a třeba takovým Moskvičem 408 (1300ccm) - měl jsem a Moskvič a W353 limuzina na tom byly cca stejně (za jízdy - při stání na místě Moskvič topil o hodně lépe), pak je LADA a pak cokoli dalšího (samozřejmě věkově srovnatelné). Kdysi dávno mne doslova dostala kamarádka, když prohlásila, že moje 353 limuzina topí lépe než mercedes (piano 3l 5válec diesel) jejího tehdejšího přítele.
Jinak W353 dvoutakty jsou mojí asi už celoživotní láskou (už více jak 30let), prošlo mi rukama (měl jsem doma) cca 10ks celkově od rv. 1969 až po rv. 1988 v obou provedeních (limizna i tourist) a několik ks dodnes mám (limo i tourist).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]