Nejste přihlášen/a.
ahoj, mám možnost snad výhodně koupit volvo 850 1996, najeto 300tis, TDI, za 30tis plus 10tis do oprav od svého automechanika - kterému věřím, tvrdí, že auto je v OK stavu, jen nutné opravy za oněch 10tis
- ptal jsem se na spotřební materiál - brzdy, výfuk, tlumiče, ramena - bojím se drahých náhradních dílů - řekl mi, že díly jsou masivní a nic se měnit nemusí, na dalších 200tis km že to je bez oprav
- má pro mě význam diesel na krátké vzdálenosti? nejčastěji jezdím do 10ti km (škodí, neškodí to dieslu?)
Mám V70, což je novější generace 850 se stejným motorem a hromadou dílů. Spotřebáky na tom odchází úplně stejně, jako na ostatních autech a je to logické, protože většina spotřebních dílů je za ta leta měněna a ne za originál díly Volvo, ale za levnější druhovýrobu. Auto je vyrobeno poctivě, vše je masivní, nic nerezne...
a) Spotřeba na krátké trasy bude zbytečně vysoká
b) Blbě se shání některé díly a stává se, že díl nepasuje, i když dle kódu by pasovat měl. (To mě štvalo nejvíc.)
c) Pomalu to topí
Klidně se ptejte, to auto za ty roky docela znám...
Každopádně poznámka, že dalších 200tis.km se nemusí nic měnit je velmi úsměvná.
tak se ptám
-odpověd nad vámi, že krátké vzdálenosti se autu nelíbí (to že to nebude topit, inu dobrá) - kde se to autu nelíbí? odchází něco dříve? jednoduše řečeno, budu platit za servis víc peněz, pokud budu jezdit krátké vzdálenosti?
-tvrdí, že spotřeba je 6 litrů a že se to na mých 10ti km vzdálenostech nijak razantně nezvedne
-oprava je zadní tlumič 3tis, rozvody 10tis (myslíte, že je to jen cena dílů nebo napočítaná i práce)
-dá se bajvoko říct, o kolik (jestli jednou, dvakrát, půlkrát tolik) jsou na volvo dražší náhradní díly např. oproti škodovkám?
je to starý auto, lze tam vyměnit olej a filtr svépomocí? (na kolik to vyjde? jestli se to teda mění často)
V době nakupování spotřebních dílů na internetu jsou jejich ceny velmi dobré, v tom bude ten nejmenší problém!
Olej i s filtrem si vyměníte klidně sám za 800-900Kč (10w40/10.000km).
Archaický studený motor v těžkém autě za 6 jezdit nebude, s tím se smiřte. V zimě jej zahřívám na provozní teplotu 6-7km.
Tohle auto je super dělník na delší trasy, jako "přibližovadlo" bych volil něco jiného.
Zrovna TDI se na krátké trasy vůbec nehodí. Ten motor se prakticky nikdy nedostane na provozní teplotu a bude hodně strádat. Pokud máš mechanika kterému věříš a který tě nechce natáhnout,tak volba auta není špatná,stará odolná klasika. Ovšem na režim ve kterém chceš jezdit absolutně nevhodné. Na takové popojíždění po městě a do 10 kilometrů je lepší benzín,ten to snáší lépe,dřív se ohřeje.
Pokud by jsi s tím aspoň jedenkrát týdně jel aspoň takovou trasu aby se to zahřálo-15 a víc kilometrů tak by to i vzal,sice to nebude ono ale vydrží to,pokud by jsi jel delší trasu vyjíměčně,doporučuji sehnat benzínové auto
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.