Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia 1.6 MPi 55kw cvakání po zahřátí

Od: aee odpovědí: 9 změna:

Dobrý podvečer,

chtěl bych se zeptat zkušenějších na problém ohledně Octavie ,1.6 Mpi, AEE,55kw.Když je studená tak do zahřátí na 90 C má krásný zdravý zvuk bez jakéhokoli cvakání,drnčení atd.Jenže jak se dostane na provozní teplotu tak cvaká zvuk je kovové poklepávání přípominající zvuk hydraulických zdvihátek,ale těm sem měřil vůli dle manuálu a měrku 0.2 mm jsem tam nestrčil,což je dobře.Autu jsem teď dělal rozvody,výměnu výfuku,náplní a filtrů.Olej byl řídký a od výměny najeto asi 150 km a zdá se mi,že zvuk se malinko mění,už to není tak extrémě kovový zvuk,ale tlumený,ale pořád tam ten zvuk je.Někdy je výrazný,někdy je nepravidelný a ustoupí do pozadí.Dělá to pouze na volnoběh pokud lehce přídám plyn na 1100ot/min.Tak po cvakání ani stopy.Vím,že takto asi těžko soudit,ale má někdo nějaký tip,na co se třeba připravit?Zvuk vychází nahoře z víka,ale může se samozřejmě rozhléhat.Jen mě zaráží,že to dělá zahrátý motor a né studený.Díky předem každému za jeho čas mi zkusit poradit.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

cos tam nalil za olej?

já tam tátovi leju 1OW4O ku od texaco havoline a nepozoruju žádný cvakání

aee

Mobil 10w40 co splňuje normu 505 pro ten motor

 

fik

0x

Napadl mě tlak oleje. Když olej zřídne teplem,čerpadlo už není schopno vyrobit takový tlak a hydroštely začnou cvakat. Neříkám že se to přímo přidírá,ale už ten tlak není dostatečný. Kontrolka svítit nemusí ale součástky tak náročné na tlak oleje jako hydroštely už to poznají.

Dej přeměřit tlak oleje,tím bych začal

aee

Díky za postřeh.Hydraulické zdvihátka cvakají pouze a zásadně na volnoběh? Protože jak už jsem psal stačí přidat trošku plynu a je ticho...kdyby to mělo nízky tlak necvakalo by to pořád? Ale to jen taková uvaha.

fik

Když přidáš plyn,otáčky se zvednou,čerpadlo má logicky taky vyšší otáčky a vyšší tlak a už to stačí aby to neklepalo. Na kontrolku nemůžeš spoléhat,ta se rozsvítí většinou až je tlak téměř na nule a motor vůbec nemaže. Třeba jsem měl v dílně zákazníka,kterému prosvěcela kontrolka na volnoběh a naměřil jsem jen 0,1 bar. Při přidání plynu taky zhasla a motor normálně jel. Přitom čerpadlo nebylo schpný udělat víc než 1 bar za žádných otáček.

Doporučoval bych kontrolu neoddalovat,pokud je příčinou nízký tlak olejemotoru to logicky vůbec neprospívá

aee

Děkuji.Když s tím máš zkušenosti na kolik takové měření příjde? Případně teda vyměnit olejově čerpadlo ...Tak mě napadá kdyby byl zanesený sací koš od karbonu,tak by to klepalo enjspíše i za studena,že jo

fik

Tak to záleží kde,napíchnu baroskop místo čidla a už měřím,práce na čtvrt hodiny. Čerpadlo jsem se díval že je víc typů,asi podle roků výroby,kdyby jsi tam měl to co bylo ve feldě 1,6 AEE tak to je 5 tisíc,to novější paradoxně méně,kolem 2 tisíc

aee

Baroskop si pak koupim a vyzkousim zmerit pres cidlo.Dokazal bys poradit nejake rozmezi hodnot? Dival jsem se tak vseobecne a pri studenem na volnoběh 3 bary a pri 3000ot/min 6 baru a pri zahratem volnobeh 1 bar a 3000ot/min 3 bary.

edazuz

Logicky. Pokud klepají hydroštěly z důvodu nízkého tlaku oleje na volnoběh, tak při zvýšení otáček dojde k natlakování a při poklesu otáček již nebudou klapat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]