Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu resp. sdělení osobní zkušenosti.
Existuje pro moji rodinu alternativa Kodiaqu?
Potřebujeme 6 míst (2 dospělí + 4 děti) a spoustu bagáže.
Většinou jízdy po městě, ale dvakrát ročně i výpravy do Itálie a Polska, v teplých měsících cesta na chatu, která je jen pro čtyřkolky s vysokým podvozkem.
Limit je 1,25 milionu.
Veliké díky
Kája a kopa harantů
Chcete opravdové auto, kterým dovezete celou rodinu kamkoliv do přírody, na opravdové dobrodružství, auto, které fakt vydrží. Staré modely tenkrát neměly ani tak dobrou bezpečnost, ale tyhle nové modely jsou o něčem jiném. Navíc se v nich používají špičkové zahraniční komponenty. A taky narozdíl od starých modelů se s těmito novými dá jezdit dost dobře na silnici a zvládnou i prudké vyhýbací manevéry zvané "losí test"v jakých docela propadly vozy jako Toyota Hillux nebo Jeep Grand Cherokee(ty už to ale konstrukčně dali do pořádku)
Jak už jsem řekl, jestli výpravy-dobrodružství, byt jen občas, tak neváhejte jít do pořádného auta, at se můžete spolehnout a užít si to. Dohodněte si testovací jízdu a uvidíte
Velikostně Transit Custom není špatný auto, ale nevím jestli má pohon 4*4 a hlavně uzávěrku diferenciálu. Jestli chce tazatel opravdu i dobrodružství, bez uzávěrky diferenciálu bych nebral. Ten UAZ Patriot má uzamykatelný diferenciál od firmy Eaton, což je špička. Navíc originál LPG na UAZa stojí v příplatku kolem 32tisíc Kč
Nebo at se podívá tazatel třeba i na Toyotu Hillux. Nebo Jeep Grand Cherokee, ale musí to být nový vůz, starší měly problém se stabilitou nejen při losím testu.
Myslím totiž, že jakmile tazatel párkrát zabrousí do terénu, tak ho to chytne a na expedice se vydá častěji.
1. Auta jako kodiaq nenabídnou ani velký kufr, ani plnohodné ty dvě sedačky vzadu- na dlouho cestu to určitě není. Ve chvíli kdy posadíte lidi do kufru, tak už se do něj nevlezou zavazadla.
2. Plno lidí říká, že potřebují 4x4 aby dojeli na chatu apod. Realita je ale taková, že většina těchto moderních SUV má v terénu takové jízdní vlastnosti jako většina ostatní aut, možná je jen rozdíl v tom, že budete muset jet o něco pomalej. Upřímně to co projede většina dnešních SUV, se dalo uplně normálně projet ve Feldě.
.. Takže co vybrat. Pokud chcete cestovat daleko, rozhodně by to chtělo něco velkého, pohodlného, představa, že sedím na těch jakože sedačkách v kufru dál než z Brna do Prahy ve mě probouzí myšlenky na sebevraždu (opravdu na nějaké cestování to není, spíše taková nouzovka, alá děti do školky tam odvezete). Pokud cestovat v 6, daleko a pohodlně. Tak VW Transporter (případně Multivan, nebo California) , Ford Tourneo Custom (v rozvoru L2 budete mít ještě více místa pro zavazadla). Takový Citroen Jumper (nebo stejný Peugeot Boxer a Fiat Ducato) má 8 PLNOHODNOTNÝCH sedadel a ještě hafo místa na zavazadla. Něco menšího by mohl být třeba VW Caddy Maxi (což je caddyna s prodlouženým rozvorem, sedadla jsou také plnohodnotná 7míst a ještě je místo v kufru) ... Pokud to myslíte s cestováním ve více lidech vážně, koukal bych se spíše po takovýchto vozech.
To je pravda, dobré názory, ta vyjmenovaná auta v druhém bodě nejsou špatná, ale jde o to, aby to mělo opravdu spolehlivou uzávěrku diferenciálu, kdy si může řidič sám zvolit uzavření diferenciálu. Třeba uzávěrka diferenciálu u Kodiaqu je popisována takto a těžko říct, jak se tato "uzávěrka diferenciálu"bude chovat v terénu při té případné expedici...
systém XDS
Automobilky Volkswagen, Seat a Škoda dávají do svých sportovnějších modelů elektronický systém XDS. V podstatě se jedná o elektronickou uzávěrku diferenciálu, která zlepšuje trakci automobilu při průjezdu zatáčkou.
Automobilka Volkswagen poprvé představila systém XDS u modelu Golf GTI / GTD. Systém XDS byl vyvinut s cílem zvýšit trakci výkonného vozidla s předním náhonem při jízdě zatáčkou. XDS je vyspělý systém elektronické uzávěry diferenciálu spolupracující s elektronickým stabilizačním systémem ( ESP ), je vlastně rozšířením již známého systému EDS .
Jak systém XDS funguje? Při rychlém průjezdu zatáčkou systém přibrzďuje vnitřní (odlehčené) kolo, aby zabránil jeho protáčení. Výsledkem tohoto zásahu je lepší trakce při rychlém průjezdu zatáčkou a nižší sklon k nedotáčivosti vozidla. Díky systému XDS může vnější kolo přenést na vozovku větší porci točivého momentu. Díky XDS je řízení živější, přesnější a vozidlo v zatáčkách lépe drží stopu. Řidič tak získává lepší pocit z jízdy.
Je ale otázkou zdali opravdu ten člověk tyto vlastnosti v terénu potřebuje .. stačí se podívat na trh SUV- ze začátku to byly opravdu auta s kterými se do terénu skutečně dalo, jenže ty lidi co si je koupili s nima jeli do terénu 1-2x a to bylo vše, dnes už je v manuálu většiny SUV napsáno "toto vozidlo není určeno mimo zpevněné komunikace, na případné poškození se nevztahuje záruka" .. Je skupina lidí co NUTNĚ POTŘEBUJÍ velký offroad, protože jezdí na chatu, v reálu tam ale projede každý druhý kombík. Dost pochybuji, že chata je v nějakém terénu kam dojede jen Jeep Wrangler .. To je nutné si také uvědomit, protože pokud si tazatel koupí SUV (které stejně mimo silnici nesmí) nebo offroad, kvůli tomu aby 1% cest projel v terénu který projede většina vozidel jen je třeba jet pomaleji - měl by také počítat s tím že servisní náklady na takové vozy jsou řádově obvykle vyšší.
Je třeba si také uvědomit že většina dodávek má světlou výšku často vyšší než většina SUV. A například právě jmenovaný transportér/multivan má ve verzi 4motion (tedy 4x4) poměrně dobrý průjezd.
Vášnivý popis od výrobce bych nebral jako technicky přinosnou informaci ... troufnu si říci, že většinou jde jen o těžko pochopitelnou, hezky zabarvenou lež.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.