Nejste přihlášen/a.
Jaký vliv má teplota na riziko přetržení rozvodového řemenu u dieselu? Mám nyní najeto po výměně rozvodové sady cca 75 tisíc km. Kdy je větší riziko, že se řemen přetrhne - v létě nebo v zimě? Mohu s výměnou počkat až na jaro? Je na řemenu nějak vidět jeho opotřebení a nutnost výměny?
Jedná se o FORD S-Max, motor 2,0 TDCi, 115 kW, r.výr. 2007. Je řemen více ohrožen při startu v mrazivém počasí?
Teplota mít vliv nebude,řemeny se trhají ve všech ročních obdobích cca stejně. Pokud jsi inteval přejel,udělej rozvody hnedka,vážně se nevyplatí čekat až ti to rozmlátí motor. Mění se kompet sada,řemen,kladky a vodní pumpa-všechno je stejně důležité,zadřená kladka může stejně tak dobře způsobit přetržení řemenu,nebo jej bude tlačit na stranu až se přeřeže. Vodní pumpa když začne téct musíš to rozdělávat zbytečně znova.
Opotřebení být vidět může a nemusí,když je řemen viditelně steřelý,tak okamžitě na výměnu,ale zažil jsem i případy kdy se přetrhl řemen který pohledem vypadal zcela v pořádku,takže na tohle bych určitě nespoléhal,důležité je měnit jej v intervalu předepsaném výrobcem
Nepíšeš jaký máš diesel,intervaly jsou různé,od 60 tis,až cca do 200 tis km,záleží auto od auta
Na motor 2,0 TDCI by měl být interval 200tis km nebo 10 let záleží co nastane dříve,takže po 75 tis km není ani v půlce své životnosti
Díky všem za odpovědi. Ten, co dovezl auto z Německa a prodal mi ho, provedl údajně výměnu rozvodové sady včetně pumpy při stavu tachometru 85000 km. Nyní tam je 155000, takže až budu mít najeto těch 200 000 km, tak tu sadu pro jistotu vyměním.
Údajně provedl nevěř. Možná bych to udělal radši i hnedka,dneska se auta stáčí jak na běžícím pásu a často i tak mistrně,že to má i odborník problém poznat. Potkaný motor je celkem katastrofa a určitě ne levná záležitost
Na to čekání na 200kkm pozor, může to být stočenka Rozvody bych vyměnil hned. Komplet včetně kladek a vodní pumpy.
Výměna při 85kkm je divná - pravděpodobnější je, že při výměně mělo už těch 200kkm. Nebo sedí km a rozvod je původní. Třetí možnost je, že po dovozu nevěděl jestli je/ není stočené a rozvod vyměnil automaticky. Na to bych ale nespoléhal, bez dokladu o výměně (faktury) je lepší výměna. Normální člověk si fakturu za rozvody ukládá (minimálně fa za nákup dílů)
překupnící lžou, u ojetin NIKDY nedělají rozvody, maximálně se mění jen rozvodový řemen, a to jen proto, aby nespadl novému štastnému majiteli cestou domů...
překupníci nejsou chatrita, jde jim jen o ZISK...kupovat stará auta, dělat na nic velký servis za desítky tisíc včetně rozvodů a pak je prodávat se ztrátoum, to je UTOPIE...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.