Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna pneu-sám,či do servisu?

Od: redroker® odpovědí: 23 změna:

Co myslíte, stačí když si pneu (na discích) vyměním sám,anebo je lepší to přenechat na pneuservisu ohledně vyvážení (vyváženy 1x byly)?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

máte je přeci namontované a vyvážené. S tím se do servisu nejezdí!

Já alespoň s tím nejezdím do servisu, dofoukám, namažu šrouby (matky) a podle označení z loňska namontuji na správnou stranu.

 

perda*

1x

Souhlasím s Milanem, jen pokud byly vyváženy naposledy přes x lety, tak bych raději zainvestoval a odvezl je v kufru na vyvážení. A namazat šrouby ano, ale nepřehánět to, jen dát trochu vazelíny do prvních závitů šroubu.

nejen do závitu, ale i tam do hrany kam dosedne ráfek. Aby čel v zimě lépe sundat. Přemazaný šroub neuškodí.

 


Pokud se s tím někdo nechce zatěžovat,proč by to nedal vyměnit do pneuservisu? Mě jde o to vyvážení,jestli je to potřeba při každé výměně.Také se přeci doporučuje,aby se pneu prohazovala,kvůli stejnému ojetí.Lidi co znám,rovněž nejezdí do servisu a dělaj to sami. Zkusil jsem to na jaře tedy taky,přezul jsem na park. (1x vyvážené)ale ejhle,když jsem při jízdě točil na jednu stranu,ozývaly se od jednoho před. kola rány.Musel jsem stejně na vyvážení!

"zdě točil na jednu stranu,ozývaly se od jednoho před. kola rány" to bylo od nevyvážených kol? nevěřím...

Vyvážení netřeba při každé výměně!

nespokojenyurednik

samozřejmě že to není potřeba při každé výměně, pokud jste najel jen několik desítek kilometetrů a pokud jstze schopen nasadit pneu přesně tak a přesně tam, kde a jak byla při vyvážení...pokud autem skutečně pravidelně jezdíte, pneumatiky nezůstanou věčně jako nové, ale budou čím dál tím víc sjeté...pokud nemáte v pořádku geometrii, projeví se to na opotřebení pneumatik...někde bude materiálu trochu víc, jinde bude chybět...a to se následně projeví na vibracích atd..takže pkud máte pár stokorun na vyvážení,resp. alespoň kontrlu vyvážení, dejte je vyvážit...je to levnější a také je to vhodná prevence, dražší je pak nechat měnit poškozená ložiska, manžety nebo jiné díly...

 


Přední kola sundali,dali do mašiny,zjistili,že jedno je rozhozené,zpět montáž a OK! Tak co by to mohlo být?

co způsobovalo rány?

 


...nebo že by při první montáži byl šroub přes závit,atp.?

 


Vždy ,když jsem točil myslím doprava,mírná zatáčka- slabší klepání,větší- silné rány,bylo to cítit i ve volantu!

lou*

mohl bych se zeptat na příčinu klepání, popř. ran?

Trápí mě stejný problém...

 

 

dracek*

0x

pneu i s disky si zásadně měním sám ale ,přesto dávám po každé vyvážit ,teď sem je přehodil a až bude v pneuservisech volno dám letní vyvážit ,vždy se to trochu změní

 

dracek*
14.10.09 16:12

0x

v

 

alf*

0x

nechávám je měnit. Dřív jsem to dělal, měl jsme možnost že mě VZV zvedl tak to šlo (nemá se to), ale 4x auto nahoru a dolů, to raději těch 500,-

Nevím zda je nebo není nutné pokaždé nechat vyvážit, majitel servisu řekne že ano (nejméně 2x za sezónu ), spořivý motorista že ne, pravda je, že když tam přivezu zimníletní na výměnu a převažují je tak jistě na třech z nich to ukáže 5-20. Možná nenápadně stčí do vyvažovačky, nebo tam nalepí žvejku, nevím ale pokaždé mi tam něco přitukne nebo ubere nebo posune.

perda*

Pokud najíždíš ostře na obrubníky a vymetáš díry tak se nedivím. :D Bez urážky..

Poslední tři roky mám firemní auto, takže jezdím 2x ročně na výměnu i s vyvážením a na závaží šahali jen 2x.

tesyk*

No přece tu kontrolu nebude dělat zadarmo...že?

 


0x

Menim guny u kamarada co ma autoservis. Pri kazde vymene prevazujem a vzdy je co. Je to tim ze se zadna guma na zadnem aute nesjizdi uplne stejnomerne a potom tam vznikaji ty nevyvazene hmoty. Otazka je tedy spise do prakticke roviny. Pokud jednou nevyvazim, stane se neco? Zkousel jsem a nestane, ta nevyvaha je tak mala ze vam volant v rukou vibrovat nebude. Vsak jste take s tou samou nevyvahou jezdil koncem lonske zimy nez jste menil za letni. Vubec to nema co do cineni na kterem kole a kterem sroubu byly gumy loni. Naopak je dobre to jakkoli prohazet aby se pripadne vic sjete mista na gume posunuly. Ja osobne jsem loni nevyvazoval, letos uz asi budu, prece jen dva roky uz s tim asi neco udelaji.

 

jabraka*

0x

Po sundání gumy z ráfku,zvláště u bezdušovek,je nutné gumu vyvážit.Ještě se nenašel machr,který by tu gumu nasadil přesně jako byla.Takže je jasné,kam při výměně pneu zajet.

JABRAKA

Jardo, oponuji, když si uděláš čárku na plášti, ty se pak netrefíš na stejné místo? Mám na obyčejné ježdějí škodovky a když vyměňuji duši, nejezdím do servisu na vyvážení. Ale po dálnici 150 by to asi házelo,


Nejde mi o vyvážení přezutých pláštů z ráfku,nechávám měnit Z-L pneu na discích!Já jsem teď platil 570kč za výměnu,vyvážení,umytí atp..Je to docela dost Poprvé když jsem auto koupil (Felicia v 1/08)měl jsem jen hliníky (s koupí auta),koupil jsem letní a když mi je v servisu přehazovali,tak mi poradili,abych si koupil na zimu plecháče,že hliníky v zimě trpí a navíc mě to podstatně bude stát měně,že přehazování z disků to prodraží! No nevim,tehdy jsem zaplatil něco přes 700kč,teď těch 570kč.

Na jaře udělám to,že si letňáky odvezu na vyvážení a sám si je pak na park. přehodim!

řidiči si pořizují dvoje kola, aby nemuseli tak často do servisu. Někteří tam klidně zajedou, nežli by vzali klíč a povolili kola...

Víš ono je to i podmínkama. Pokud by jsi neměl garáž a parkoval ve městě tak pochybuji že by jsi mluvil tak jak mluvíš.

Ohledně vyvažování...každý řekne něco jinýho, ale každý jistě uzná že autu ani kolům každoroční vyvažování neublíží ba naopak.

Nevim teď kdo tady řikal něco o braní pangejtů, ale viděli jste české silnice? Nebo lépe i českou D1? At jedu kudy chci tak pořád něco na té dálnici vymetám (jak se vyhnout něčemu co je přes celou silnici?)

 


0x

Kdo má možnost, nebo je prostě podmínkami donucen, má dvě sady kol. Já mám možnost a současně jsem nucen (Vsetín) a tak jsem přezouval v garáži už v úterý večer. Vyvažovat není třeba, protože vyvážení kol se za dobu skladování (mám je na stojanu) nemá možnost nějak měnit. Ztráta olůvka je na kole při podrobnější prohlídce patrná. Pak samozřejmě raději ono kolo převážit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]