Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autoškola - manuál je utrpení

Od: fauve odpovědí: 37 změna:

Zdravím,

psal jsem tady asi před měsícem a půl kdy jsem řešil jestli jít na automat nebo na manuál. No nakonec jsem šel na manuál ale je to pro mě utrpení. Já byl vždycky názoru že jestli tu autoškolu udělám, bude to moje poslední setkání s autem s manuální převodovkou, protože řídit a mít vlatní auto chci v automatu.

No už mám za sebou 4 hodiny jízd a je to takový že zvažuju že přejdu na ten automat. Není to uplně zlý ale zase to není dobrý. Je co pilovat. Občas mi to cukne, celkově práce se spojkou nic moc ale když mi řekne že tohle už mám dávno umět tak mě to vynervuje takže pak dělám víc chyb a možná zbytečně. Chápu že ten instruktor mi nemůže mazat med kolem huby a musí být trochu přísnej aby ten člověk si tu chybu zapamatoval nebo naučil, nicméně spíš si myslí že jsem se narodil s volantem v ruce. Takže zvažuju že bych přestoupil na automat ale zase nevím jak se to doplácí, jen že se ty jízdy započítavají.

Rovnou to hodím do jednoho tématu. Jaké auto by jste doporučovali? Chtěl bych nové s automatem, i za cenu že bych skončil ve Škodě Citigo. Manuálně řadit mě příjde zbytečný a zatím je to pro mě utrpení. U ojetiny v automatu nechci riskovat skrytou vadu na převodovce a výměna nové stojí 50 tisíc.

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

albatros498022*

1x

Automat mi nesmí do baráku, nejsem opice, jsem řidič.

 

fik

0x

Tak pokud máš za sebou 4 hodiny jízd a před tím jsi nikdy neřídil tak jako se nemůžeš divit,to se prostě musíš naučit. Třeba já jsem měl výhodu,jelikož jsem na vesnici jezdil s traktorem a občas i s autem,tak už jsem šel do autoškoly v podstatě jenom kvůli testům,řídit už jsem uměl. Třeba zase já bych auto s automatem nechtěl,přijde mi to prostě jako když to auto neřídím že jsem jen článek co motá volantem a když jsem jel s automatem prvně,málem jsem letěl do čelního skla,když jsem na brzdu dupnul nohou co jinak šlapu na spojku a dodnes mi to přijde nepřirozený.

U dnešních ojetin si nevybereš,to nemusí být jenom převodovka co by stálo 50 tisíc,to může být i plno jiných věcí,na koupi auta sebou musíš mít velmi schopného mechanika,který to auto prověří,pak se ani automatu bát nemusíš. Myslím že pokud toho najezdíš víc tak právě to citigo by bylo pravé utrpení. Můžeš koupit třeba roční ojetinu,v podstatě nové auto,jen už s mnohem nižší cenou

michal*

vy šlapete u automatu na brzdu levou nohou?to mate pravdu,že to není přirozené.!doporučuji si přečíst manual jak řídit vůz s man.převodovkou.pane řidiči))

a já myslel že u automatu je brzda vlevo...jinak jsou traktory co mají na levou brzdu na pravou spojku a plyn na ruku..a pak jsou auta s manuálem co mají ruční brzdu na nohu

cicko*

Můžete uvést které traktory to jsou? Děkuji.

Taky by mě to zajímalo, ještě jsem neviděl traktor, který by měl brzdu vlevo a že jsem jich prošel.

pardon nějak se mi ty pedály pletou .. nejvíc na zpátečku

ctenar*

Podle mě chtěl podřadit a omylem sešlápnul brzdu až na podlahu

cicko*

Proč by se nemělo šlapat na brzdu levou nohou? Jsou vozidla, kde v pohodě brzdím oběma nohama současně.

fik

Samozřejmě jsem šlápl na brzdu levou nohou omylem. Když je člověk zvyklý na manuál tak potom si tu levou nohu musí normálně snad přivázat než si na to trošku zvykne. Teď už mi problém nedělá ani automat,ale pořád mi to přijde nepřirozený. A úplný utrpení jsou různý robotizovaný převodovky nebo variátory-ten variátor to sešlápneš plyn a místo toho aby to jelo tak to začne řvát. A ta robotizovaná převodovka to bych to auto snad zapálil,řadilo to s cukáním,často nevědělo jakou rychlost to má zařadit. Ono tam často je třeba pádla pod volantem,že si může člověk řadit manuálně,ale to pak teda ten automat ztrácí smysl,to už se můžu rovnou naučit se spojkou a mít klasický manuál

 

danys*

0x

Radši bych se naučil řídit a ovládat vozidlo než se ptát na takový blbosti! Takže to chce pilovat a věnovat se tomu a bude ti jedno co řídíš

 

ctenar*

0x

Tvůj předchozí zmiňovaný dotaz: Nervozita z řízení

Máš naježděny jen 4 hodiny a podle popisu to tvoje řazení zase tak špatný není. Do konce kurzu to ještě zlepšíš. Hlavně pamatuj držet patu na podlaze a sešlapávat pedál "bříškem"nohy (bříško = ta nášlapná část nohy na konci prstů). Jen tak budeš mít v noze dostatečnou citlivost a schopnost jemně ovládat pedál.

Někteří instruktoři jsou nerváci. Vždycky to tak bylo a asi to tak i dlouho ještě bude. Vybírej si jízdy s učitelem, který ti vyhovuje.

Autoškoly automatů jsou dražší a autoškol, které vyučují automat, je relativně málo. Nevím, jestli autoškola má automat. Jinak bys musel přestoupit do jiné AŠ. Dodělej manuál.

Hodně štěstí.

 

scv®

0x

"Není to uplně zlý ale zase to není dobrý. Je co pilovat."

Tak piluj a neremcej.

Nejsme v Emerice, aby se tu jezdilo téměř výhradně jen s automaty. Pokud se doopravdy chceš naučit řídit, tak to znamená se naučit i řadit. Všichni se to někdy učili a jasně že to každýmu hned od začátku nešlo.. ale nemyslím si, že by to kvůli tomu každej druhej vzdal nebo se učil jen na automatech. Vážně chceš doufat, že to nikdy nebudeš potřebovat? Tenhle přístup je docela nebezpečnej. Co bude následovat? V dnešní době bych se ani nedivil, kdybychom tu za pár týdnů četli něco jako "značky jsou utrpení, kdo je má sledovat?" nebo "na co blinkry? vždyt jsou zbytečný"

P.S.: já se v autoškole taky se spojkou "sžíval" trochu déle.. ale upřímně - abych "utíkal" k automatu, to mě ani nenapadlo.

P.P.S.: napřed se něco nauč, úspěšně získej řidičák, pak "piluj" s tím, co bude po ruce a až pak řeš "jaký auto.." - je nesmysl, vymýšlet něco na začátku autoškoly.

 

ctenar*

0x

Máš odježděno 4x1,5 hodiny nebo 4x45min?

Celkem se jezdí 14x1,5h (první 1,5h může být na trenažéru).

 

dusger*

0x

Tady jde o něco jiného. V krizi je naučený reflex z manuálu pravá noha na brzdu a levá na spojku- a až dolů, k podlaze. Ale u automatu tam spojka není, jen širší pedál brzdy, který se dá trefit-přišlápnout i levou nohou. K tazateli. Jen automatem si značně omezíš spektrum vozů, které smíš řídit, i služební auta jsou téměř všechny s manuálem, leda by jsi byl hned špičkový manažer. Můžeš si třeba přikoupit několik hodin jízd a instruktor ti při tom v klidu vysvětlí, jak řadit. A dále, otevři si peněženku a podívej se, kolik tam máš, až podle toho si vybírej auto, patrně v tom máš velký zmatek.

 

mp*

0x

Tam si hlavně sám sobě dejte otázku, co od řízení svého vozu chcete očekávat. Myslím si, že asi automaty budou čím dál tím rozšířenější, hlavně pokud se cenově přiblíží manuálům. Sám jsem s tím nikdy nejel. Tak nějak potřebuju držet tu řadící páku v ruce. Teď zrovna toto řeším. Ženě by se líbil automat, ale mě tam ta řadící páka nějak chybí. Asi jsem staromódní. Uvidí se.

ctenar*

At si žena řídí svůj automat a vy si ponechte nebo kupte auto s fofr-klackem

 


0x
Tak 4hodky nic neni. Casem dostanes do nohou krasny cit a pak si se spojkou krasne hrajes a jedes jak automat. Jinak auto v automatu bude vždy drazsi.
Jinak bych kouknu na rok stare auta. Citigo, corsa, mii ... Ty jsou nejlevnejsi, nevime kolik do toho chcete narvat penez.
fauve

Dneska jsem jel 6 hodinu a prostě furt dělám chyby. Před autoškolou jsem chvilku trenoval. Mám pocit že jsem z toho moc vynervovanej i když to nahodou dám tak už nechci manuál ani vidět. Bral bych nejradši operativní leasing, pronájem abych mohl platit měsíčně pravidelnou částku a pak se toho mohl zbavit. Vrazit 250k do novýho auta, splácet ho a po 4 letech do něj vrážet peníze na opravy se mi nechce.

 


0x

Proboha! Když jsme zvádly v autoškole řazení my-ženské, proč byste ho nezvládl Vy? Mít řidičák a neumět řadit, to je fakt na hlavu! Po čtyřech hodinách výuky je zcela předčasné dělat ukvapené závěry. Vždyt v životě jsou situace, kdy musíte sednout do cizího auta a odřídit ho, co budete potom dělat?

Vše Vás v autoškole naučí, věřte, že řazení je to nejmenší a dostanete ho pod kůži a budete časem řadit bez přemýšlení.

Nestahujte kalhoty, když brod je ještě daleko

Pokud bude dělat autoškolu s automatem, tak dostane omezenou skupinu B, takže s manuálem nebude moci pak jezdit vůbec...což mi osobně přijdou vyhozené peníze, pokud to není ze zdravotních důvodů
fauve

Já se nebyl schopnej rozjet s novější naftou do mírnýho kopce. Starší nafty mě nedělají problém ale u těch nových se mi zdá že člověk musí o dost víc přidat plyn při rozjezdu. No prostě klasik,a při prvním rozjezdu mi to včera zdechlo a pak už jsem to kazil furt. Ty papíry asi dodělám na manuál kvůli pohodlnosti, nechce se mi jezdit do Brna kvůli automatu. Ale pak už nechci spojku ani vidět :D

 

 


0x

Proč byste to neměl zvládnout? Moje první auto byla stará "Aero 30" (bylo mi 18 let), s nesynchronizovanou převodovkou a taky jsem to zvládl. A kdo to zná, potvrdí, že u té zařadit nebyla sranda. Chce to jen cvik.

 

lucie*

0x

V autoškole jsem měla podobné pocity a nechápala jsem jak to dělají ostatní.Připadám si jako zručný,rychlý člověk,ale já v autě nestíhala.Až potom ve svém autě jsem zjistila proč.

Učitel říkal,že když spomalujem ,postupně řadíme dolů.Kousek od baráku mám křižovatku,kde musím hodit blinkr těsně před ní a ještě se tam vjíždí celkem rychle.

Nechápala jsem jak mám stihnout pomalu řadit ze 4,na 3,trochu spomalit a ještě na 2 pokaždé sešlápnou spojku ,pustit,spomalit,zase sešlápnout,řadit,pustit a ještě mezi tím stihnout dát blinkr a hlídat provoz a ještě je tam těsně přechod,takže hlídat i jej...Byly to nervy,až pak ježděním mi došlo,že nemusím postupně 4,3,2,ale ve 4 spomalit nebo spíš vyřadit a potom v danné rychlosti dát hned 2.Hned se mi ježdění zjednodušilo,nabyla jsem jistotu a úplně v pohodě.Buď jsme se s instruktorem špatně pochopili nebo nevím,ale v té autoškole je to vždy horší.Ve svém budete rád řadit,jinak byste se unudil.Auta s manuálem jsou pro hloupé holky,opice a senilní důchodce.


doplněno 23.10.16 13:22:

už to tady zaznělo a je to pravda.My měli Audi s automatem a manžel stále vzpomíná,chtěl by jej.Ale myslím,že bude rozdíl,když jej chce někdo,kdo v poho ovládá řazení a má už své odježděno a nebo někdo,komu se to nechce učit.Takový chlap by mě ani neodvezl,kdybych si dala skleničku nebo mi bylo zle.

Každopádně my se auta rychle zbavili,protože byl problém najít servisáka na cokoli.Jen jsme se modlili at se neposere automat,netuším kdo by to spravil.Připadá mi,že tady serisy umí jen"lidová"auta.

Jo nekteri tak uci a ja nechapu proc. Hodim tam neutral a dojizdim. Lehci a vyreseno.
Lide si pak prizpusobi rizeni podle sebe.

 

jendad

0x

Osobně příští auto chci s automatem. Jezdím už desítky let a vcelku už mě nebaví casnovat nohou pedál . Mimo město je to v pohodě , ale ve městě je to šílenost . To popojíždíte od semaforu k semaforu a semtam přechod a jen stále řadíte 1 , 2 , 3 kvalt a brzdit a znova. Známý měl taky strach z automatu a jen si to pochvaluje .Svezl jsem se s ním a paráda . Asi bych to přirovnal k televizi . Dříve bylo přepínání programu na televizi a ted má každá dalkové ovládání . A nikomu to neschází poskakovat k televizi a přepínat .

karel1234

Jo,jo automat je velice dobry pomocnik,hlavne pri jizde po meste,kde se neustale rozjizdis a zastavujes.Vetsina chytraku,kteri by ho nikdy nechtela,auto s automatem nikdy neridila.Jizda s automatem je velice pohodova a na pohodli a komfort se rychle zvyka.Bohuzel spolehlivost a vydrz evropskych automatu ma daleko do americkych.Tady je starsi automat spis problem,jak s kvalitni opravou tak taky dost financne narocny na opravy.

Souhlasíte automat je dobry, proc neco delat sam. Kdyz to umi pocitac? Jenze prave ta spolehlivost ojetych automatu je spatna a cena ND silena.
Kdyz automat tak jedine nove ci lehce ojete.

Jj přesně tak.Taky jsem říkal automat? Nikdy! Ale poté co jsem v práci dostal auto s robotem -hned bych automat bral!Robot=robotizovaná převodovka,ne čistý manuál.Ale jezdit s fofrklackem má taky něco do sebe,fakt je ten když jsem si před víc jak 1/4 stoletímvezl funglového Pionýra z mototecny domů,tak jsem ani nevěděl jakou rychlost tam mám ani jsem neuměl pořádně řadit (v aš jen rozjezd,otočení se mezi kuželi ,a to všejen na 1°) posléze jako neřidič jsem jezdil bez problémů i vejtřaskou a s vyšplpováním či meziplynem!Prostě to chec jej jezdit a jezdit ,ne hned házet "flintu do žita!"

 

72mona3*

0x

Já bych se zaměřila na praktickou stránku věci: teď bych se naučila pořádně řadit, protože nikdy nevíte, jaké auto "vyfasujete" v práci, nebo "vyženíte" či vypůjčíte z nutnosti. A až budete kupovat vlastní, vybírejte automat. M.

 

lidus*

0x

Dcera jezdí Feldou, projela se Touranem a řekla" zlatá Feldička" Nikdo se nenarodí s volantem v ruce, autoškola vás naučí základ ale musíte se vyjezdit. Pamatuji si jak dcera začínala, jezdila se svým otcem a věčně se vracela naštvaná, že ji buzeruje, zařaď, přeřaď..neslyšíš jak ten motor úpí. Doporučuji jezdit a jezdit a je jedno zda manuál nebo automat.

Já byl autoškole co se týče řazení taky levej, ale že bych kvůli tomu vybíral auto s automatem, to mě vůbec nenapadlo. Prostě jsem se smířil s tím, že rok po autoškole budu muset na to řazení víc myslet, než si na to hlava zvykne a člověk si to zautomatizuje.
vernon
Někteří lidé se to nenaučí nikdy - nemají cit pro auto. Můj otec, například. A to jezdí padesát let...

 

asd1

0x

Jsi snad blbá blondýna že bys to neměl zvládnout? 4 hodiny je nic, nemel a trénuj. Dost pomůže představovat si to doma, klidně sedět na židli a zpomaleně trénovat pohyby, postupně zrychlovat - tak si vytvoříš reflexy a půjde to automaticky.

Pokud myslíš, že každý sedl za volant a uměl to tak opravdu ne

Když nechceš nervovat instruktora, tak můžeš sehnat starou plečku a cvičit na soukromém uzavřeném pozemku... Ideální je slabý benzín ktarý při chybě zdechne. Na srovnání otáček plynem (např. podřazování) zase silný nafták který při chybě silně škubne.

 

xyz*

0x

A proč mu rozmlouváte automat? Já jsem náhodou pro, aby začínající řidiči měli povinnost jezdit třeba 2 roky s automatem. Proči? Protože dneska je tak hustý provoz, že v automatu jim ubyde pár starostí a stresů. Naučí se ovládat vozidlo, orientovat se v provozu atp. A až to budou obstojně zvládat (nebudou ve stresu), tak přesednou do automatu.

Já takhle začínal (sice motorka), ale bylo to super. Napřed babeta a stella ve 13 na poli a až pak v 15 papíry a simson na silnici.

fik

V čem brání manuál bezpečně ovládat vozidlo? Jsem opačného názoru,už jako spratek jsem jezdil s malotraktorem kde byla ještě nesynchroní převodovka,takže řazení ještě obtížnější. Ve 14 jsem jezdil se škodovkou do lesa na dřevo,taky manuál. Podobný vesnický stroje mě naučili tak dobře řídit,že dnes nemám problém s ničím a kromě autobusu mám řidičák na všechno.

Podle hesla,těžko na cvičišti,lehko na bojišti. Když si sedne do auta s automatem,s asistenty na všechno tak ani pořádně neví jak se to auto chová. Pak třeba v práci dostane nějakou starší herku s manuálem a v první zatáčce se rozseká,protože nezasáhne ESP,nebo bude skákat jak kk** protože to v životě neviděl. Když umíš s manuálem,na automat si zvykneš za jednu nebo dvě jízdy,možná poprvní poletíš do skla,ale podruhý už to umíš. Když umíš s automatem,tak na manuál si budeš zvykat hodně dlouho

 

nellka

0x
Dnes je ridicak nutnosti pro vetsinu pracovnich pozic a neznam zamestnavatele, co by ti poskytl automat. Pro budouci pouziti je RP na automat dost k nicemu (nevezmes rizeni za nemocneho kolegu, nepujcis si auto...). Radsi trenuj. Pokud je to s instruktorem zle, pozadej o vymenu. Pokud to nelze, postav se mu. Ty si platis servis, ty jsi zakaznik. Je placen za to, aby s tebou zachazel slusne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]