Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Mám doma Jawu ČZ 250 resp. (jawa 250 sport typ 455). Problém spočívá v tom, že jsem koupil bezkonaktní zapalování, vše jsem zapojil podle návodu a motorku bez problémů nastartoval. Jenže, motor se pokaždý otočí asi 5x- 6x potom to z ničeho nic vynechá jiskru a od tý doby to chce samo od sebe chcípnout, musím přidávat plyn aby se to neudusilo, ale steně už to podle zvuku nespaluje včas. Tak to nechám, po chvilce opět nastartuju a udělá to opět to stejné. Nevíte někdo kde by mohl být problém?
co předstih? mohl se pootočit rotor .Je to klasické VAPE ,IMSOFT nebo něco jiného?
jinak SPORT 455 je čistokrevná ČZ
Je to VAPE, já Vás chápu, ale je zvláštní, že při startu to parkrát otočí a pak se předstih jakoby sám rozhodí. Pohraju si ještě s měrkama zítra, doufám, že to pomůže. Myslel jsem, že namontuju a bude konečně klid, ale hold život je boj.
záleží na úhlu kliky ale osobně mám VAPE bez zajištovacího kolíčku na klice, předstih 3 mm měřeno ha hraně "vačky" proti snímači a šlape super .Pokud je to komplet sestava vč. zapalovací cívky.
0,4 - 0,5 mm je vzdálenost "vačky" na rotoru od snímače , pokud je vše dobře namontované a je v pořádku klikova i ložiska,nemůže to házet víc než pár setin to by pak mohl být ten problém.Snímač je na 2 šroubcích neměl by se hýbat vůbec. 3 mm je předstih ( píst před HÚ) - místo ve kterém to hází jiskru
neteři odešel po 30 km snímač - montováno letos, možná nějaká slabší serie. Jaký je předstih? pokud je rotor bez kolíčku na klice dá se doladit pootočením rotoru ,u VAPE je možnost vybrat ze 2 poloh snímače ale to by problémy snad dělat nemělo , je to +- 2 mm na předstihu takže by to sice blbě,ale jelo
Nejsem na motorky,ale napadá mě jediný,má to nějakou regulaci předstihu? To by asi vysvětlovalo,že se to vždycky přetočí že už je předstih moc velký nebo malý. V tom bych hledal příčinu,pokud ti to normálně chytne tak to zapalování pracuje
Je třeba k tomu postavit zkušeného mechanika se stroboskopem, jinak mi to přijde jako zoufalý boj.
Pokud stroboskop ukáže, že to pálí tam kde má a nekolísá, je nutné hledat problém jinde, třeba v palivovém systému, vždy je ale nutné se odrazit od něčeho co funguje. Ostatně, zjistit že zrovna pátá jiskra vynechá mi přijde nesmysl. stejně bych se divil "rozhozené" klice.
Dodám, že jsem čezeták od mlada a nejeto na nich neskutečně, jedna mi i trůní ve stodole, Vape bych na ni ale nebastlil a také to odmítám zákazníkům. Přestože to hejnu lidí funguje a i velmi dobře. Právě proto, že někdy to také trucuje a pak na tom člověk marní spousty času. Pokud je motor v dobrém technickém stavu a také přerušovač, tak to funguje tak, že člověk neví že tam je. Jezdili na tom generace a neřešili. Vape je stejně placetbo efekt a pokud bych nemohl porovnat výkony na motorové brzdě, tak mne nikdo nepřesvědčí, že to jede nějak lépe, aby mi stálo za práci a vícenáklady..
No tak právě Vás jsem potřeboval ještě před 3. týdny.Aspoň by jste zjistil, proč to nedobíjí a kde je chyba, že se tak těžko nastavuje předstih. Podle mého byla nejspíš chyba někde ve statoru, ale nevím, jak se proměřuje. Abych aspoň nastavil předstih, když ne to dobíjení, koupil jsem nové kladívko, kondík, základovou destičku- nepomohlo... (myslím, že to bylo z důvodu pokřivené plochy statoru, na kterou dosedá základová destička. Strávil jsem na tom necelé dva měsíce téměř v kuse, (neladil jsem jen zapalování, dával jsem jí celkově do pořádku po dědovi) ale prostě se mi nepodařilo jí zprovoznit. Jsem časově zatížený "živnostník" a investoval jsem do ní tolik ztraceného času, že kdybych to mohl vrátit zpět. Radši jí nechám dál chátrat. Dnes už se klika možná točí na indikátorech a zjištuje se v kterých místech je ten problém. Chtěl jsem to zachovat, ale strašně mě to rejpání v ní zdrželo. ... Jinak starý zapalování je schovaný, takže teoreticky nějaký šikula to může v budoucnu ještě zprovoznit.
Nj, být váš soused, tak původní zapalování vám rád zprovozním, do Vapaho bych ale nešel, sám dávám u elektronického zapalování přednost specialistovi. I když tedy stroboskop a jisté vybavení mám, takže zjistím jedině že ev. nefunguje, tím moje možnosti ale končí. A to jsem elekronická zapalování na motorkách vozil když ještě lidé ani obecně netušili, že něco takového existuje. Montovali jsme na závodní motorky, kde jsou technologie vždy dříve než v serii. Tenkrát se to jmenovala Femza, Motoplat, Klëbr atd. Na motorce jsem jedil dokonce zapalování z motorové pily Stihl, bylo od firmy Bosch a fungovalo neskutečně. KJenže jsme také měli zkušební stav a kamarád byl expert a měl i doma varobenou stroboskopickou lampu, takže jsme předem odzkoušeli, než dali na motorku. Bylo to ale za komančů, kdy se dalo v kolbenkách fušovat a vyrábět i neskuečné věci. Dnes jsme již odzbrojeni, většina kolbenek zkrachovala a ty stávající jsou ve všech ohledech drahé a fušovat načerno nejde. Zase je ale vše více dostupné a jsme otevřeni světu, takže se dá ledacos, tedy prakticky vše sehnat, já si klidně koupím karburátor nebo zapalování z Číny.
U své Čezety jsem také přemýšlel nad bezkontem, již jen tak pro kutilské potěšení, měl jsem dokonce v plánu sehnat ještě jeden motor a ten upravit. Dal bych tam i membránpové sání a zapalování z dvoutaktního malého čínského skútru. Ty jsou oproti Vape za pakatel a naprosto spolehlivé, jen to na motorku nabastlit, tedy upravít kužel v rotoru a nějakou redukci pro stator. K tomu ani žádného specialistu nepotřebuji, páč vím co čekat a že funguje.Mám z tím zkušenost s dávných dob a stroje abych vše vyrobil, jen nedostatek času. Místo koníčku jsem předělával systémy ve firmě, abych mohl podat Kontroloní hlášení a z jara mne čeká EET. Takže sice vyhovím Hrabišovi, moje koníčky se ale zpožďují.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.