Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Prosím Vás o radu, já už jsem z toho jelen
Koupila jsem si nabíječku na auto. Mám autobaterii Varta Black Dynamic 45Ah, 12V, B19. (klasická olovněná baterie, zalitá elektrolytem)
A koupila jsem si nabíječku Eufab Výstupní napětí: 12V, 500mA=0,5A
Baterie je starší, jezdím málo, a když, tak krátké trasy.
1)V pročítání návodů, jak dobíjet autobaterie jsem se dočetla, že se mají autobat. dobíjet maximálním proudem rovný 1/10 kapacite baterie. Což je v mém případě: 1/10x45Ah=4,5A. Pochopila jsem to správně?
2)A ještě jsem se dočetla, že při zachraňování baterie se má baterka dobíjet hodnotou 0,05 až 0,025 kapacity baterie. Což je u mne 0,05x45Ah=2,2A Je to tak?
3)A chtěla jsem se zeptat, když mám tu nabíječku, a má výstupní hodnoty 12V a 500mA, tak tyto hodnoty - těch 500mA bach měla naměřit těch 500mA na těch svorkách nabíječky ampérmetrem, ne? (mimo napětí) A tím si ověřit, že je nabíječka vpořádku, že? Že to tak skutečně je.
Vycházím z tohoto článku: motola.cz/...
Nebo to mám všechno špatně? Prosím Vás, jestli to mám špatně, opravte mne prosím. Děkuji.
Jo a ještě něco:
4) když máte na autě alarm a máte ho zamčené jenom na klíček, tak to taky pomáhá vybíjení baterie v autě? Já si myslím, že ano, ale myslím si to správně? A s rádiem je to jak? Mám vydělaný panel. Tak to by žrát baterku nemělo nebo ne?
Moc děkuji za odpovědi.
Ano, že je to udržovací nabíječka vím. Vybírala jsem ji tak, kvůli baterii, jezdím skutečně málo. A rychlonabíjení nedělá baterkám dobře. Tak proto.
A chtěla jsem se zeptat k tomu rádiu: Takže i když mám v autě rádio, které nehraje, mám vydělaný panel, tak to rádio žere z autobaterky proud?
U alarmu bych to pochopila - to zamykání musí být podle mne jištěno, i když je zamčeno jenom na klíček. Ale to rádio fakt nějak nechápu, proč by žralo, když je vypnuté a panel je vydělaný. To jako fakt?
Dobrý den,
jdu ještě s jedním dotazem. Začala jsem nabíjet autobaterii a chodím ji měřit a údaje si zapisuji.
Včera jsem naměřila tyto hodnoty: 12.10
15:00 hodin 13,32V a 890mA
22:00 hodin 14,15V a 610mA
24:00 hodin 14,27V a 580mA
Dneska tj.13.10
8:30 hodin 14,39V a 390mA
12:30 hodin 14,4V a 340 mA
Chtěla jsem se zeptat, jestli ty naměřené hodnoty nejsou moc vysoké? Nebo je to tak v pořádku? Moc děkuji za odpovědi. Baterka je vlažná, teplá není.
Pro baterku je to v pořádku, ale vzhledem k té nabíječce vypadají včerejší proudy záhadně. Metodiku měření jakou píšete v 3) si těžko dokážu představit, ale ampérmetr by měl být mezi jednou ze svorek nabíječky a akumulátorem, např. + ampérmetru na + nabíječky a - ampérmetru na + akumulátoru bez odpojování nabíjení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.