Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prostorné 6 místné auto

Od: evina* odpovědí: 24 změna:

Potřebuji tip na prostorné aspoň 6 místné auto, za rozumnou cenu s nízkou spotřebou a levnější náhradní díly a opravy.

Jezdím spíše kratší vzdálenosti (asi 40 km denně) a jednou za rok dovolená (delší vzdálenost).

Děkuji.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
co si vybavim, tak jediné běžně prodávané sesti místné auto u nás byla multipla. Jinak musíš volit buď 5 nebo 7. Kromě aut tipu renault espace je ale v případě že chceš vozit 7 lidí potom silně omezený kufr protože třetí řada sedadel jde vždycky na jeho úkor. Nejprodávanější sedmi auto je podle mě opel zafira.
evina*

Tím pádem 7 mi místné.

Děkuji.

 


2x
Zafira , SAG , grand espace , mazda 5. Vsude , ale pri 7mi mistech je kufr kider vajicko. V 6ti sedackach se to da kufr je polovicni.
Plnych 7lidi a jeste plny kufr tak jedine neco typu multivan , vivaro.
Zafiru nanejvíš v benzínu,espace to ani omylem ale tu mazdu 5 stim souhlas
Pořídil si to tu kamarád a zatim mu to dělá jen radost
Ano zafira v benzinu.
Espace v LPG 2,0 nebo 2,0t , ty motory jsou spolehlive. Japonci jako vzdy umi taky jen benzin.

 

tomaslad*

1x

Já si v roce 2010 koupil Opel Vivaro, kompaktní to dodávka, z roku 2003 za 90.000 Kč a doteď super, benzín 1998 ccm, 85 kW, žádná turba... žere 10-12, míst tam teda není 7 ale 9 + kufr k tomu a dá se v tom i spát ve třech plnohodnotně a trampovat po Evropě, dají se s tím ofiko tahat těžké bržděné vozíky, na střeše převážet z Ferony šestimetrové tyče či dva rafty nebo 9 kol, je to auto i na lehlé podnikání coby dodávka i na cesty do divadla...

evina*

To spaní v autě by bylo super, protože v létě jezdíme hodně po kempech a stan nic moc

Ale na normální ježdění mi to přijde už velký.

Na to spani parkrat za rok staci stan , ta spotreba je fakt spatna , zlaty kombajn za 7litru. Za rok to udela hrst penez. Jinak spatne parkovani , velky aerodynamicky odpor... Pokud nemam stavbu , nepotrebuju tahat loď tak jdu urco do jineho. U tohoto jsou same negativa.
tomaslad*

S odpovědí souhlasím... i když na spotřebu já zas tak nekoukám, tak pro mé potřeby a potřeby rodiny vlastním a servisuju vyvážený mix přibližovadel - kromě výše uvedeného Vivara mám i Favorita karbec na LPG na hrubé práce a tahání vozejku - náklady na provoz naprosto směšné + Peugeota 306 1,9 TD - to žere 5,5 nafty, nesype se to a jsem rád, že mám zákaz do toho sednout v montérkách. Ale uznávám, že tento model - živit 3 auta, není univerzálně přenositelný a doporučitelný...

 

 

k2

0x

Ta rozumna cena je kolik 50tis, 500tis., nebo 5milionu?

evina*

Rozumná cena pro mě je do 150 tis. za jetý.

 


0x
Jestli Renault tak bych se do trafficu. Litame s nim po Evropě a bez problemu. Má na hrbu 200. Tusim ze je to 1.9
200? To mam i ja vic na fabii v benzinu.
Diesel musi najet 500k a vic. (Motor ne mechanika)

 

xyz*

0x

Ještě Ford Smax 2,0 TCDI. Ten má taky 7 místnou variantu a navíc i při 7 místech má použitelný kufr.

Jj pravda , lepsi ale 1,8tdci. Sice slabsi , ale jeste stary litinovy motor a nejvetsi vyhoda je bez dpf.

 


0x

touto otázkou už se zabývám asi 3 měsíce, protože čekáme 4 přirustek taky toho moc nenajezdím a stále vice pokukuji po verzi s motorem na zemní plyn cng což jest opel zafira nebo můj favorit volskwagen touran, pokukoval jsem i po mazdě 5 ale tam se ženě nelíbily ty výsuvné dveře v druhé řadě na renaulty vůbec nemyslím, potom jsem pokukoval ještě po chevroletu orlando poradďte rodinám co mají víc dětí moc toho nenajezdí na nechtějí naftu? a co mi říkáte na to cng?

Chevrolet bych nechtel , ten se stahnul z evropy.
Cng je tezky poradit , je tam problem se servisem (je jich malo co to fakt umi) cerpacek v cr je malo , musis vyridit kartu na cng pumpy , pokud najezdis malo , tak moc neusetris. Nemuzes parkovat v podzemkach , coz je problem ve velkych mestech. S CNG jedine ten touran ktery je predrazeny nebo lepsi ta zafira.
U mazdy beru posuvne dvere jako nejvetsi vyhodu , kdo parkuje u shopu , nebo ma stesti na kreteny v suv , kteri se nalepi na vas a vy potrebujete dite usadit a zapasovat... O dost lepsi nez obyc dvere.
tycoon*

Touran míval problém s korozí CNG nádrží, už se několikrát stalo, že to při plnění explodovalo. U starších Zafir CNG byl dost slabý motor, kterému se kvůli permanentní vysoké zátěži zaklepávaly ventily. U novějších ročníků už jsou ty problémy možná vyřešeny. To už na tom bude lépe to Orlando s LPG, ale vyrábělo se to krátce a je otázka, jaká bude dostupnost a cena náhradních dílů.

Pokud toho moc nenajezdíte, tak to kupte normálně benzín.

evina*

Já se rozhoduji mezi oplem zafira a mazdou 5.

Ke kterému se mám přiklonit co se týče spotřeby a prostoru, nebo jaké jsou u kterého výhody a nevýhody.

Děkuji.

Zafira v naftě má problém s přední nápravou - těžký motor, olejnička, časté opotřebení předních brzd a elektrika u oplu byla problém u všech starších aut, které jsem měl v okolí... Hledejte benzín motor 1,8 16V 85kW, ale i tady pozor na elektriku!

Mazda 5 v případě dobrého kusu je super - ovšem píšete "levný servis"- tj. Mazda je vyloučena předem.


doplněno 27.09.16 11:33:

běžný servis na mazdu - filtry, destičky, brzdy, ... - zhruba o 30-50% vyšší ceny značkových dílů (stejný výrobce) než OPEL. Ovšem je pravdou, že servis jednou za 2 roky vás tím nezrujnuje...

Bohužel, mazdu 5 v dobrém stavu hledat - to si pak připlatíte i za stav... s tou Zafirou budete mít snažší hledání. Já bych ji ale nechtěl - už jsem asi antiopel...


doplněno 27.09.16 12:39:

osobně se mi líbí sauto.cz/...

evina*

A jiná možnost?

 


0x

řekl bych, že ideální bude Ford tranzit nebo WV transporter - ale to je třeba vybírat !

Motory v naftě žerou kolem 5,5 s lehkou nohou, více zatížení třeba do 6,5 litrů, díly levné, prostoru až dost, řidičák B,... co chtít víc?


doplněno 27.09.16 08:21:

no nevím - spotřebu mi říkal soused "přestři"- jezdí převážně sám do práce dodávkou - VW transporter 1,9TD a prý jezdí bez potíží za 6 litrů...

motory 1,9 v minibusech jsou pohodička, samozřejmě spotřeba roste s vahou, tj. plný pojede za těch 8-9 litrů...


doplněno 27.09.16 08:25:

a v tom výběru bych připomněl - fiat scudo a citroen Jumpy

sauto.cz/...

sauto.cz/...

uzez

Měl jsem několik dodávek, ale jezdit průměrně za 5,5l lze jedině bez nohy. Fyzikální zákony se oklamat nedají.

Je třeba počítat s průměrnou spotřebou okolo 8l. Když je hodně lehká noha tak i 7l. Těžká noha klidně přes 10.


doplněno 27.09.16 08:49:

Pokud dokážu u dodávky využívat dobře její kynetickou energii, tak spotřeba naložené či vyložené je skoro stejná. Vyšší spotřeba je dána o malinko vyšším valivým odporem pneumatik, ložisek .. atd. Tento nárůst je ale skoro zanedbatelný.

Proto třeba na dálnici jsem nárůst spotřeby při naložené dodávce nikdy nespozoroval. Naopak ve městě, kde lze kynetickou energii využívat obtížně, tak byl již nárůst znatelný. Aerodynamický odpor dodávky se totiž nemění. (pokud nenakládám na střechu)

Na 40km denne kupovat dodavku v nafte? To snad nee. Chudak v zime , v dodavce zima , studeny motor bude to zrat jak stejne jak benzin , kde si pojedes v teplicku.
Zafira nejlepe 1,8.
Mazda v benalu. Servis bude stejny jako vsude u jinych aut +- treba tisicovka , nic extra v dnesni dobe.
Soused trosku keca (litrik sem , litrik tam) , ktomu jezdi bez mesta a jako klobouckar.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]