Nejste přihlášen/a.
Potřebuji tip na prostorné aspoň 6 místné auto, za rozumnou cenu s nízkou spotřebou a levnější náhradní díly a opravy.
Jezdím spíše kratší vzdálenosti (asi 40 km denně) a jednou za rok dovolená (delší vzdálenost).
Děkuji.
Já si v roce 2010 koupil Opel Vivaro, kompaktní to dodávka, z roku 2003 za 90.000 Kč a doteď super, benzín 1998 ccm, 85 kW, žádná turba... žere 10-12, míst tam teda není 7 ale 9 + kufr k tomu a dá se v tom i spát ve třech plnohodnotně a trampovat po Evropě, dají se s tím ofiko tahat těžké bržděné vozíky, na střeše převážet z Ferony šestimetrové tyče či dva rafty nebo 9 kol, je to auto i na lehlé podnikání coby dodávka i na cesty do divadla...
To spaní v autě by bylo super, protože v létě jezdíme hodně po kempech a stan nic moc
Ale na normální ježdění mi to přijde už velký.
S odpovědí souhlasím... i když na spotřebu já zas tak nekoukám, tak pro mé potřeby a potřeby rodiny vlastním a servisuju vyvážený mix přibližovadel - kromě výše uvedeného Vivara mám i Favorita karbec na LPG na hrubé práce a tahání vozejku - náklady na provoz naprosto směšné + Peugeota 306 1,9 TD - to žere 5,5 nafty, nesype se to a jsem rád, že mám zákaz do toho sednout v montérkách. Ale uznávám, že tento model - živit 3 auta, není univerzálně přenositelný a doporučitelný...
touto otázkou už se zabývám asi 3 měsíce, protože čekáme 4 přirustek taky toho moc nenajezdím a stále vice pokukuji po verzi s motorem na zemní plyn cng což jest opel zafira nebo můj favorit volskwagen touran, pokukoval jsem i po mazdě 5 ale tam se ženě nelíbily ty výsuvné dveře v druhé řadě na renaulty vůbec nemyslím, potom jsem pokukoval ještě po chevroletu orlando poradďte rodinám co mají víc dětí moc toho nenajezdí na nechtějí naftu? a co mi říkáte na to cng?
Touran míval problém s korozí CNG nádrží, už se několikrát stalo, že to při plnění explodovalo. U starších Zafir CNG byl dost slabý motor, kterému se kvůli permanentní vysoké zátěži zaklepávaly ventily. U novějších ročníků už jsou ty problémy možná vyřešeny. To už na tom bude lépe to Orlando s LPG, ale vyrábělo se to krátce a je otázka, jaká bude dostupnost a cena náhradních dílů.
Pokud toho moc nenajezdíte, tak to kupte normálně benzín.
Já se rozhoduji mezi oplem zafira a mazdou 5.
Ke kterému se mám přiklonit co se týče spotřeby a prostoru, nebo jaké jsou u kterého výhody a nevýhody.
Děkuji.
Zafira v naftě má problém s přední nápravou - těžký motor, olejnička, časté opotřebení předních brzd a elektrika u oplu byla problém u všech starších aut, které jsem měl v okolí... Hledejte benzín motor 1,8 16V 85kW, ale i tady pozor na elektriku!
Mazda 5 v případě dobrého kusu je super - ovšem píšete "levný servis"- tj. Mazda je vyloučena předem.
běžný servis na mazdu - filtry, destičky, brzdy, ... - zhruba o 30-50% vyšší ceny značkových dílů (stejný výrobce) než OPEL. Ovšem je pravdou, že servis jednou za 2 roky vás tím nezrujnuje...
Bohužel, mazdu 5 v dobrém stavu hledat - to si pak připlatíte i za stav... s tou Zafirou budete mít snažší hledání. Já bych ji ale nechtěl - už jsem asi antiopel...
osobně se mi líbí sauto.cz/...
řekl bych, že ideální bude Ford tranzit nebo WV transporter - ale to je třeba vybírat !
Motory v naftě žerou kolem 5,5 s lehkou nohou, více zatížení třeba do 6,5 litrů, díly levné, prostoru až dost, řidičák B,... co chtít víc?
no nevím - spotřebu mi říkal soused "přestři"- jezdí převážně sám do práce dodávkou - VW transporter 1,9TD a prý jezdí bez potíží za 6 litrů...
motory 1,9 v minibusech jsou pohodička, samozřejmě spotřeba roste s vahou, tj. plný pojede za těch 8-9 litrů...
a v tom výběru bych připomněl - fiat scudo a citroen Jumpy
Měl jsem několik dodávek, ale jezdit průměrně za 5,5l lze jedině bez nohy. Fyzikální zákony se oklamat nedají.
Je třeba počítat s průměrnou spotřebou okolo 8l. Když je hodně lehká noha tak i 7l. Těžká noha klidně přes 10.
Pokud dokážu u dodávky využívat dobře její kynetickou energii, tak spotřeba naložené či vyložené je skoro stejná. Vyšší spotřeba je dána o malinko vyšším valivým odporem pneumatik, ložisek .. atd. Tento nárůst je ale skoro zanedbatelný.
Proto třeba na dálnici jsem nárůst spotřeby při naložené dodávce nikdy nespozoroval. Naopak ve městě, kde lze kynetickou energii využívat obtížně, tak byl již nárůst znatelný. Aerodynamický odpor dodávky se totiž nemění. (pokud nenakládám na střechu)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.