Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, jak je to s ukazatelem teploty chlad. kapaliny u Fabie 1. generace. Jezdil jsem Fabií 1,4 MPI a u ní ručička teploměru vůbec nekolísala, po zahřátí na provozní teplotu byla po celou dobu přesně uprostřed stupnice na bílé čárce. Nyní jezdím s Fabií 1,9 TDI 74 kW a u ní pořád kolísá ručička teploměru. Když se motor zahřeje na provozní teplotu, ručička teploměru je někdy přesně uprostřed stupnice na bílé čárce, ale často ukazuje cca 1-2 mm nalevo nebo napravo od té středové čárky stupnice, která signalizuje provozní teplotu. Pak se ještě stane, že ručička teploměru se dostane po zahřátí do středu stupnice, ale když třeba přijedu do města a jedu rychlostí 40-50 km/h, tak ručička zase klesne cca o 1-2 mm doleva od středové čárky. Teprve při jízdě mimo město se po nějaké době dostane do středu stupnice a po nějaké době stoupne až cca 1-2 mm napravo od středové čárky a tam se drží většinu času jízdy. U předešlé Fabie 1,4 MPI se tohle nestávalo, jak jsem už psal. Je tohle vůbec normální? Proč ta ručička kolísá cca 1-2 mm nalevo nebo napravo od té středové čárky stupnice? Dělá to samozřejmě už od koupě auta. Ještě se zeptám, je normální, že ta Fabie 1,9 TDI 74 kW se ráno zahřeje na provozní teplotu i teď v teplých dnech až asi po ujetí 10 km? Díky za rady
Termostat i s čidlem teploty se měnil před půl rokem. Při provozní teplotě není ručička teploměru přímo uprostřed stupnice na bílé čárce, ale ukazuje po celou dobu jízdy cca 1mm doprava od té středové bílé čárky, jako by teplota byla vyšší. U jiných Fabií byla ručička normálně na té středové čárce. Je normální, že ukazuje cca 1mm doprava? Nějak se mi to nezdá
PD diesel se chová trochu jinak než benzín,taky mě to že začátku znepokojovalo,ale už jsem jsem si zvykl.Zahřívá se déle,při popojíždění v koloně teplota spíš klesá,na rozdíl od benzínu,kdy jde nahoru a třeba při delších klesanich,při cestě na dovolenou do itálie,kdy z alp klesám k Udine na volnobeh dokáže taky pěkně jít dolů.
Na to odlišné chování motoru PD od benzínu jsem si celkem zvykl, ale pořád nevím, jestli je normální, když po zahřátí na provozní teplotu ukazuje ručička teploměru u mého auta cca 1mm doprava od středové čárky (směrem k červenému poli). U benzínových Fabií se tohle nestávalo, ale nemám možnost to porovnat s jinou Fabií 1,9 TDI 74 kW, tak nevím jak to má být. Napsal by někdo, jak se chová ručička teploměru po zahřátí u této Fabie 1,9 TDI 74 kW, jestli mu také ukazuje jako mně třeba 1mm doprava od středové čárky nebo ukazuje po celou dobu přesně na středovou čárku? Potřebuji vědět jestli je to v pořádku nebo ne
Podle mě je nesmysl se u Fabie orientovat podle ručičky chladicí kapaliny. Je řízena algoritmem, který deformuje informace a výsledkem je dezinformace. Já jsem kvůli tomu dva roky jezdil s nefunkčními ventilátory chladiče, jelikož ručička stále zůstávala "přibitá" na 90 °C.
Sledujte skutečnou hodnotu teploty v diagnostice a podle toho se odpíchněte. V létě by se motor měl zahřát na 80 až 90°C, já mám 2.0 MPI, u toho to v létě trvá 5 až 10 km, u 1.9 TDI bych to tipnul na 10 až 20 km. Při cca 95 °C by se měl zapnout ventilátor(y). Pak je to v pořádku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.