Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řidičák A1

Od: motorka* odpovědí: 6 změna:

Mám dotaz chci si udělat řidičák A1 a nevím zda to má smysl na ty 2roky. Ale zas budu dojízdět do školy 1hodinu a 15minut. A jestli má smysl si koupit novou motorku nebo starou? Poradte prosím díky

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

richto01*

0x

Já zítra začínám se skupinou B, protože se k tomu dostane A1 a AM s automatickou převodouvkou.

Tudíž lepší investice a když chcete dojíždět do školy na určitou dobu tak se vám řidičák jen na motorku nevyplatí. Stačí B a k tomu dostanete skůtr do 125cca a motorku do 50cca. což podle mě je lepší investice .

ctenar*

Jen upřesním: jenom A1 má omezení na automatickou převodovku. AM může mít libovolnou.

 

dusger*

0x

Spíš se ptej, na jakou motorku máš a v jakém počasí jsi ochotný a schopný ještě jezdit. Z dotazu soudím, že motorkář-fanda asi nejsi, tak spíš nějaký skutr, nebo jezdi hromadnou dopravou a za dva roky si kup auto.

 


0x

No nevím,co jsem se dívala,tak řidičák na A1 je od 16 let,měl by jsi mít podepsaný souhlas rodičů a stojí kolem 6500,--8000,-! Nevím kolik ti je,ale v 18-ti si uděláš za 7000,--8000,- pokuď ho zase výrazně nezdraží řidičák na auto a budeš mít i AM a A1 do 125 cm a do 11kw. Studenti mívají i slevu,je třeba pohledat kde.

ctenar*

Ceny "řidičáků" u autoškol jsou strašně ovlivněné minimálními cenami za B. Většina lidí si dělá jen B (všichni Češi řídí auto, na druhou stranu procentuálně "skoro nikdo" motorku, náklaďák nebo autobus), proto autoškoly o tyto lidi nejvíce bojují. Největší zbraň pro získání nového žáka autoškoly je cena (proto jsou ceny na absolutním minimu) a pak vzhled/novota výukových aut. Stručně řečeno nikdo nechce dělat autoškolu za 12 tisíc a cvičit ve staré Felicii.

Proto taky u nás ve městě kdo nabízí B za více než 7 tisíc, tak to může rovnou zabalit. V Praze údajně ceny začínají těsně pod 8.

Cena autoškoly je dána hlavně jízdami (benzín, cena instruktora, údajně s odstupem pak pořizovací náklady na auto, ale mohlo se to změnit). Vše ostatní (výuka teorie, ...) tvoří jen malou část ceny kurzu.

Z toho tedy plyne, že pokud se bude jezdit stejný počet hodin (tedy nebude změněn zákon), tak cena za B bude pořád víceméně stejná.

Pro jiné skupiny (A,C,D) tento cenový tlak neexistuje a proto jsou v porovnání k B tak drahé. Občas se dá najít dobrá cena za C a rozšíření z C na D, ale dělat A (A1, A2) nebo přímo D z B je skoro vždy drahé.

Je tedy vidět, že cenově se nic než B nevyplatí. Zvláště A v porovnání s B drahé. Tam by se vyplatilo snad jen A2 nebo A (A bývají výrazně dražší než A2, dokonce i než B) pro fandu-motorkáře. A1 je nanic a moc drahé. Jediná výhoda je těch 16let.

Vím, že když je člověku 16, že nechce čekat ještě 2 roky na B, ale z finančního hlediska nedává A1 smysl. Za stejné peníze může mít B nebo A2.

Tazatel asi není moto-fanda, tak by rozhodování mělo být pro něj o něco lehčí.

Pokud má někdo ceník s dobrými cenami A,C,D, tak si ho ze zájmu rád přečtu.

 

ctenar*

0x

Další možnost je moto-auto (mopedauto) Aixam a podobné Na ty ti stačí jen AM. Cenově ale AM asi vyjde stejně jako A1.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]