Nejste přihlášen/a.
Mám FORD S-Max, rok výroby 2007, motor 2,0 TDci, 103 kW, kód motoru začíná písmenem Q a potřeboval bych poradit, po ujetí kolika km se má vyměnit rozvodový řemen a zda se má měnit také čerpadlo. V manuálu na Internetu jsem našel 200.000 km nebo 10 let a to se mi zdá, že to jsou hodnoty pro řetěz.
Smax 2.0 tdci má skutečně rozvody po 200tis km nebo po 10ti letech podle toho co nastane dříve. U tohoto motoru se není třeba bát, nestává se, že by to řemen nevydržel a odešel dříve. Vodní pumpa je hnaná od rozvodového řemenu proto vzhledem k předpokladu že má vydržet stejný proběh doporučuji měnit současně ! KUKY evidetně neví o čem mluví, vodní pumpu tu opravdu ženou rozvody !
Přesně,někdo chce ušetřit a nevymění čerpadlo,nebo tam hodí nějakou šunku. Ono to zachvilku začne týct a řemen buď vlivem mazlavý kapaliny přeskočí nebo tak jak tak musí dělat rozvody znova
Co je na tom tak nepochopitelného. Když máš kola a zuby zamaštěné od fridexu,stačí mnohem menší síla aby řemen přeskočil. Normálně by se to samozřejmě stát nemělo,ale pokud už máš i horší napínací kladku tak klidně,zejména při startu. Ten řemen tam ani s novou kladkou nemůže být napnutý jak struna,jsou tam ložiska která by se extrémním napnutím zničila a když máš ještě kladku s horší pružinou tak je to hnedka. Někdo mění jen řemen,na kladky a vodní pumpu s...
Může být,pokud je řemen kvalitní,rozvod je řešen dobře a nemá žádné nedostatky,tak to klidně vydržet může. Hodně aut má interval třeba 120 nebo 150 tisíc. Jde o to že pokud to pak měníš,tak musíš koupit zase jen originál aby to vydrželo. Ono koupíš nějakou lacinou napodobeninu a máš tam interval 200 tisíc nebo 10 let a ono to po 70 tisících prdne nebo začne týct pumpa. Dneska už se kvalitní řemeny téměř rovnají životnosti řetězu,to už není jako dřív že se to měnilo po 60 nebo 90 tisících. A naopak jsou dnes schopni vyrobit takový řetěz,že má životnost v řádu desítek tisíc kilometrů,ne stovek tisíc,viz třeba TSI
Dobrý den, mám stejné auto a vzhledem k tomu, že příští rok bude 10 let staré (najeto 110 000 km), tak také řeším rozvody. Pokud půjdu do servisu, co jim mám říct? Že potřebuju vyměnit rozvody? A co to všechno obnáší u tohoto auta? Řemen, kladka, pumpa,...?
výměna rozvodů i s vodní pumpou včetně řemene pohodu příslušenství cca 9tis včetně práce při použití SKF sady, mění se rozvodový řemen včetně kladek, vodní pumpa, řemen pohonu příslušenství při tomto rozsahu prací se stejně vypouští chladící směs takže rovnou výměna i této.
PS. solidnímu servisu nemusíte nic říkat, když uvidí technik nájezd km případně stáří sám vám to nabídne a upozorní na nutnost výměny
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.