Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výdaje odhledně vozidla

Od: karel1972 odpovědí: 11 změna:
Dobrý večer,
už je to nějaký čas, co přemýšlím o koupi vozu. Po nějaké té době jsem nakonec usoudil, že by mi to ulehčilo můj každodenní život. Bohužel téma auto mi více než dost uniká. A tak tedy si říkám, že prvně by bylo lepší zjistit, kolik to auto bude ve skutečnosti stát. Na nové nemám dostatek financí, takže se bude jednat o ojeté. Je mi jasné, že cena auta neznamená pouze samotná koupě auta. A proto jsem zamířil sem a prosím vás, abyste mi napsali všechny možné výdaje spojené s koupí ojetiny a jejího provozu (vyjma benzínu, či nafty - to mi ještě něco říká) .Budu velmi rád za jakékoliv odpovědi, předem děkuji.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

koupíš ojetý auto a začneš výměnou rozvodů,oleje ,filtrů a si v tom dle typu vozu do 10000kč

další co přijde je výfuk,sada zimních gum plus disky,časem letní gumy,vejfuk

pak třeba stk a em

pro začátek je dobrý mít při koupi ojetiny cca 15-20 tisíc bokem na prvotní opravy

 

fik

1x

Jak už psal kolega předemnou,koupí to rozhodně nekončí. U ojetiny musíš nechat udělat větší vstupní servis,většinou rozvody,kapaliny,v případě opotřebovanosti i něco jiného. K tomu připočti pneumatiky a musíš mít ke kupní ceně tak plus 10-20 tisíc,záleží na značce a cenách dílů.

Výdaje které taky musíš zahrnout jsou povinné ručení. Pokud budeš jezdit po dálnici tak známka,někdy taky něco za myčku případně za nějakou autokosmetiku-ono si nemysli ale tak 5x do roka naleštit lak voskem není vůbec na škodu.

A ještě výdaj který bych udělal záleží kolik toho plánuješ jezdit a zda hodně v zimě. Pokud ano,tak nechat udělat nástřik dutin a podvozku. U novějších aut už sice karoserie tolik nehnije,ale co se náprav týče se nic nezměnilo,ty hnijí pořád stejně.

Samozřejmě co ti v provozu ušetří hodně peněz je rozumná a ohleduplná jízda,když budeš tomu autu neustále stát na krku a v zatáčkách to bude hvízdat,samozřejmě bude opotřebení mnohem rychlejší. Taky střet s nějakou srnkou nebo i jen s blbým zajícem a můžeš mít rázem hodně tisícovek z kapsy,na to si taky dávej bedlivý pozor

 


0x
Zacnes prvnim servisem. Rozvody , gumy , tlumice , brzdy , vyfuk , olej , brzdovka a das 10-20tisic ani nemrknes. Pak nafta/benzin , povinne ruceni...
Kdyz koupis treba nakou fabku 1,4 s rozvodem v retezu tak usetris penize za vymenu rozvodu. Priprav se , ze ojetina te dokaze prekvapit , je to takovy adrenalinovy sport , nikdy nevis s cim te prekvapi. (Tesneni pod hlavou , propalene ventily , preskoceny rozvod...)
Auto je super luxus , ulehci dost veci. Ale za vyssi cenu.

 


0x
Mám páté starší auto a vždy jsem po koupi měnil pouze olej. Na co 15-20 tisíc?
fik

Tak to jsi měl obrovskou kliku že jsi narazil na auta kde nečekalo nějaký milý překvapení. Když někdo chce prodávat auto,už mu většinou moc péče nedává,to je pak na novém majiteli.

A ono vrchol servisu není jen olej. Co třeba brzdovka,kontrola brzd,ostatní náplně atd atd..

No tak každé auto jsem dlouho vybíral dle servisní historie a pak důkladnou prohlídkou. Poslední jsem hledal cca 3 měsíce..
Jen rozvody s pumpou stoji cca 7tisic , ktomu olej , pak podle potreby brzdy , tlumice , vyfuk.
Ten kdo to auto prodava ke konci uz do neho neinvestuje.

 


0x

Rozvod řetězem má dobrou vlastnost, ale i řetěz se dokáže roztrhnout, zuby omlít,... Není to doživotní záležitost.

Ojeté auto tedy počítám s náklady všeho na najetý kilometr. Pokud po letech započítám palivo, pojištění, servis a rozpočítám náklady na pořízení vozu do jednotlivých km, měl bych se dostat na nějakou rozumnou částku. Někomu se zdá hloupé, ale v některých případech je jízda taxíkem výrazně levnější a bez problémů.

Takže se zamyslete nad svými potřebami. A pokud opravdu budete pořizovat, připočtěte si případné garážování (jestli nemáte garáž) a potíže s parkováním ve městě.

 


0x

jednou jsem na netu našel takovou kalkulačku kolik stojí provoz tvého auta a vyšlo mi to přes 10 kč/ km jak spočítaš koupi, a všechny výdaje za auto tak to tak bude, čím auto bude dražší a míň najezdíš tím cena bude vyšší takže koupě v případě malého nájezdu je na zvážení jestli není výhodnější taxík

damandys

Souhlasím s Vámi, taxíky používám místo auta a je to pro mě výhodné finančně i časově. Ale asi to není volba pro každého, jezdit do zaměstnání denně 20 km by se snad ani nevyplatilo...

 


0x
Když jsem koupil současné auto,tak jsem jezdil (všechny náklady-phm,evk,kupní cena,pr atd) za 39 kč/km.Na počátku sledování!Dnes jezdím za asi 4 kč/km -všechny náklay,jen benzín tak jezdím asi 2kč/km.Čím víc se jezdí tím klesají náklady na km.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]