Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nahle spadnuti teploty vody za jízdy

Od: brzobohaty odpovědí: 7 změna:

na krátkých tratich mi teplota vody drzi na 90C",tedˇ jsem jel po dálnici 300 km a několikrát mi spadla teplota na 65-70 a trvalo to i 15-20 min než zase pomalu vylezla na 90.Je to termostat,že zustane otevřený?Asi to motoru moc neprospěje a mě taky ne,v autě se rázem ochladí a žádný teplo.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

3x

podstatný je fakt dlouhé jízdy po dálnici-budeme-li brát fakt,že 80 km/h jste tam asi nejel,ale i kdyby řekněme těch 110-tak je zapotřebí si uvědomit jaký je odpor vzduchu,resp.nápor na chladič...K tomu si uvědomit fakt,že čím vyšší proudění,tím klesá teplota-takže je-li i těch 5 6 stupnů normálně,tak na chladič "působí" někde třeba 2 stupně,nemluvě samozřejmě o rychlosti proudícího vzduchu-ten prostě sebere veškeré teplo chladiče...Takže -chlazení je v pořádku-žádná vada termostatu,prostě teplo vydávané motorem (při těch cca.120 km/h točí motor i kdyby tak 3000 až 3500 otáček strop-nevím co máte za motor a v čem) což při normální jízdě v pohodě,to "odpadní" teplo je akorát na teplotu kapaliny 90 st. ,ale takhle klesne na těch 70,60 stupnů...Když pojedete 150 a víc,motor bude točit přes 4000,4500 otáček,pak už bude teplota opět na 90 st.vyšší otáčky=vyšší teplota-tu ale vykompenzuje vyšší rychlost proudění vzduchu(zkrátka náporové chlazení)...

doplněno 20.11.12 17:39:

a ještě pro doplnění-kdyby byl termostat seklý a vy jel 300 km po dálnici,resp.chtěl jet,tak ujedete sotva 20 km-uvařil byste to...schválně si někdy zkuste trošku přidat (těch cca.150 160 km/h) a uvidíte sám jak se to hezky "srovná...".

pecenkav*

Spatny termostat neznemena jenom ze to uvaris, ale taky ze to neohrejes, jsou dva druhy zavad, bud neotvira a nebo nezavira a to je castejsi.

praivo*

U nás at radši nepřidává, rozhodně ne na 150 km/h. Na to je lepší zajet někam na "autobahn", kde rychlost omezena myslím není.

brzobohaty

děkuji za pozitivni odpověd.Je to přesně jak jste popsal,jel jsem těch 110-120 po dálnici do německa,při normalnim ježděni 90 km je to v pořádku.Mohl bych jed rychleji, ale proč lít benzin do kanálu když nespěchám.Mám audi a4.Píšu to proto,že se ozve i odborník,tak aby káždý nedal na každou odpovědˇ.Pak to stojí jenom peníze.Ještě jednou děkuji za odbornou odpověˇ.

pecenkav*

Pokud poslechnes tu pozitivni odpoved, tak se pri -20 na dalnici neohrejes, budes muset jezdit v kozichu a rukavicich, je to opravdu sekly termostat, ktery zustava lehce pootevreny. Pri jizde po meste se motor vic ohreje, protoze nema prave ten napor na chladic a vic a casteji se dostava do vetsich otacek. Pri jizde po dalnici se jede klidneji, motor se tak casto nevytaci a tim se i min hreje. A to je prave ten okamzik, kdy se projevi spatny termostat, propousti do motoru chladnou vodu z chladice i v okamziku, kdy by nemel. Pokud termostat funguje spravne, tak voda cirkuluje v malem okruhu mezi motorem a topenim, neni moc chlazena naporem, ktery sice proudi kolem motoru, ale porad by to pri nynejsich a i pri daleko nizsich teplotach melo dosahnout az na teplotu, kdy se termostat normalne otevre, vetsinou je to kolem 90°C, Vymen termostat, dokud neni takova zima, pak uz se ti do toho nebude chtit, zvlast, jestli to budes delat sam nekde na ulici.

 

dericcaster*

1x

Ano, pravděpodobně to bude vadný termostat. Autu to vadí halavně proto, že mototr je seřízený na nějakou ideální teplotu a při nižší teplotě bude mít nejspíš trochu větší spotřebu.

 


1x

je to seklý termostat radím zavčas vyměnit oprava samodoma cca 200 kč

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]