Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna oleje - podložka

Od: martin12* odpovědí: 13 změna:

Ahoj, je nutné měnit podložku pod vypouštěcím šroubem při každé výměně oleje? Někde jsem četl, že by se cca po každé třetí výměně měla dát nová, někde jí zase neměnili, jen ohřívali do červena a zprudka chladili... Díky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nikdy jsem neměnil a ani nehodlám měnit -teda pokud je OK, i když jde o pár kačeknevidím v tom smysl ještě se nestalo že by díky tomu olej tekl !

 

fik

1x

Záleží z čeho je,pokud z hliníku tak tak 3 dotažení a je po ní. Pokud je měděná tak ta vydrží dlouho. Osobně jsem měnil měděnou podložku pod vypouštěcím šroubem po 10 letech a odhadem tak 30 výměnách oleje,pořád bezvadně těsnila bez viditelného poškození,ono výpustý šroub se nemusí dorvat na krev a tu podložku tím zničit

Podložky stojí kolem 15 korun. Obvykle vydrží několik výměn, ale pokud si člověk cení svého času, automaticky dává novou.

fik

Samo,není v tom problém,ale pokud tu podložku vyloženě nepřetáhneš že praskají závity,tak toho vydrží hodně,to samý šroub,když se to utahuje na cca 40Nm tak to není na jedno použití. Když už šroub dotáhneš a olej neteče,tak ani nezačne. Samozřejmě,jsou namáhaný šrouby který se musí dávat vždy nový,příklad šrouby hlavy nebo pevnostní šrouby na nápravy,tam je to neoddiskutovatelný a v životě bych si to nedovolil dát tam původní,ale tohle je jenom zátka,nemusí se to dotahovat metrovou pákou

 


0x

Tedy nevím...ta podložka stojí asi 40Kč...

To Vám opravdu stojí za otázku do diskuze a neklidné spaní?

 


0x
Co 3roky (u me teda 3x vymena oleje) vymenim jak ten sroub tak podlozku. U fabky do 50kc. Takze neresim.

 

rv*

0x

Kdybych měl novou po ruce, vyměním. Protože nemám, nechám starou a zatím nikdy problém.

 


0x
Pokud neni poškozena neměnim
trtr

Zdravím, asi nikoho nepotěším, ale třeba u Renaultu se má to těsnění měnit pokaždé. Stojí cca 5,-Kč a je to "O" kroužek v měďěném obalu.

Pak je ještě jeden typ-stříbrný s plastovým kroužkem a pak samozřejmě klasické měděné kroužky, které se žíhají pro změnutí a dotěsnění (ty se ovšem mají měnit pokaždé taky). Ta těsnění stojí do 10,-Kč kus, takže šetřit zde a čekat až to začne kapat je IMHO blbost (že to kape se stává, někdy to vydrží). Mně to třeba mechanik neudělal (přesto měl patřičné těsnění nachystané) a pak jsem měl v garáži olejovou katastrofu, přes noc asi litr venku.

Tak to já jsem teda blbec, čekám už asi 7a půl roku a zatím olej po 7 výměnách ani neprolíná a to stále s původním /při koupi/ těsněním a šroubem .

Jinak, výrobci aut píší vícero pitchovin-jako např výměnu olej v motoru po 30 více tisících km,v převodovkách že je doživotní náplň olej ...

fik

Celkově to mají nějak otočený,straší že podložka se musí měnit při každý výměně,ale přitom nechají motor trpět s olejem který má najeto 30 tisíc. I nezávislé testy olejů potvrdili,že olej plní svou funkci max 20 tis km a to v dobrých podmínkách,reálně 15 tis..potom už se motor vyloženě ničí..a to jim nějak nevadí a s tou převodovkou to zabili úplně,prej doživotní náplň-každé mazivo degraduje,zatím se nepodařilo vynalézt takový který by nepodléhalo zkáze. A i kdyby,pořád tam jsou částice otěru,který se nikdy nedostanou ven a takový věci třeba synchrony papají jen velmi nerady. Taky s mazáním šroubů kol to mají nějaký pomotaný. Každý auto který opravuju má ode mě namazaný šrouby a dosedací plochu na náboj a s ničím nejsou problémy,jde to v pohodě povolit,v pohodě sundat,náboj nerezaví. A že by se to povolilo? nesmysl

trtr

Zdravím, trochu mimo, ale dobrá. Long Life oleje a 30 000 km interval výměny a to už i u nového vozu má za úkol:

1.) Zvednout obrat servisu (de facto doplácíte na opravách to co Vám "slevili" při koupi).

2.) S novým autem se počítá max 5 let, takže nějak se to načít musí (pokud to nezabere dřív, tak plánovaná životnost komponent a hlavně stav karoserie si vybere svou daň).

Kvalitní auta byla, nyní už nejsou a nebudou. Proto, kdo má starou káru, byt to neplní vyšší EURO normu (nové auto také ne, ale tvařme se, že ano ), tak vyhrál. Není nic smutnějšího, než vyjet někam k moři a ne mechanická závada, ale blbá elektronika Vás zastaví (stačí banální pojistka, přechodový odpor a podobné věci, auto hodí nouzák a když je extra smolík, rozsvítí se kontrolka servis a auto se zastaví). Vítejte v moderní době.

Nová auta jsou tak složitá, že ani mechanici origo servisu už nejsou opraváři, ale de facto měniči dílů a to se řídí jen sériovou diagnostikou, protože multimetr a osciloskop je sprosté slovo. Schválně, zkuste si někdy požádat, jestli nemůžete být přítomni, moc rádi nebudou.

fik

Já to znám,já se mezi autama pohybuju,ale spíš jsem chtěl poukázat na ten paradox,jak svědomitě dbají aby se měnila podložka pod výpustnou zátkou a přitom jinými předpisy auto doslova ničí.

Jinak nemůžu než souhlasit,dnešní auto je plánováno na 5 let max a pak šup pro nový..a běda jak ne,běda ti že se o to budeš líp starat,měnit olej dřív než oni píšou a vydrží ti třeba 10 let,budeš hnedka ekovrah,ptáčci z tebe nezahnízdí a stromy shodí listí

Jinak když už bylo nakousnuto to téma euroeko blablabla.. Tak když mám třeba auto s normou euro 2,který jsem si poctivě koupil,z kterýho platím nemalý daně na palivu,na který platím dálniční známku,povinný ručení,při přepisu musím dnes vypláznout nemalou ekodaň...tak už se s ním ani nedostanu všude,nějaký německo vem čert,ti už jsou dávno ztracení,ale bohužel ani nám se tohle ekošílenství nevyhnulo a nějakou ekozónu chtějí zavádět i v Praze a nevím kde ještě. Je mi z toho špatně

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]