Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
sem tam jsem si všil, že ručička teploty chladící kapaliny kolísá. Dostane se 3/4 obvyklé hodnoty pak klesne a pak už vystoupá na standardní teplotu a po zbytek jízdy tam zůstane a je vše tak jak má být. Předpokládám, že toto dělá čidlo nebo termostat.
Do servisu se mě zatím nechce, ovšem chystám se dost jezdit, můžu něco oddělat ještě víc, např pokud to přestane fungovat úplně? tj zavařit motor či tak něco?
Auto je Fabia 1 2004 ATD (1,9 Tdi)
Díky všem
Toto je naprosto v pořádku. Voda se ohřeje, termostat pustí vodu do chaladiče, voda se schladí a termostat zase zavře. Tohle dělá několikrát než se prohřeje voda v chladiči. Poté už je termostat otevřen tak, aby voda měla +- stabilní teplotu. Záleží od značky auta, jak naprogramoval ručičku teploty vody.
Například u felicie ukazuje přesnou teplotu. Tedy jde tam pořád vidět kolísání teploty. U novějších aut rok cca 2000+ už má ručičku ovládanou RJ, tedy aby zbytečně neznervozňovala řidiče, tak vyjede na 90°C a tam se většinou pořád drží ( od 75°C do 105°C), pak se teprve začne zase hýbat. Tady je ten skok při prvním otevření termostatu, tak velký, že ručička jde dolů. Pokud, ale po pár kilometrech už drží kolem 90°C, tak je to v pořádku.
Jinak pro mě tohle kalibrování ručičky je na nic (leda tak dobré lidi co se v tom vůbec nevyznají). Stalo se mi, že když jsem stál na křižovatce a měl jsem špatný čidlo na spustění větráku chladiče, tak jsem měl vodu ohřátou na 118°C a ručička pořád ukazovala 90°C...
Termostat asi otvírá moc prudko. Když zahříváš motor,termostat je zavřený,při určité teplotě se začne otvírat a pouštět kapalinu přes chladič. U tebe asi otevře na plno ve velmi krátko době,proto teplota klesne jak se kapalina smíchá se studenou z chladiče. Nejspíš je unavená jeho vratná pružina.to je jedný co mě napadá
Přímo závada to není,pokud ti to vysloveně nevadí tak to nemusíš okamžitě řešit,ale časem by to chtělo dát jiný termostat.
Zavařit motor toho by jsi si všiml,od toho tam máš teploměr,když by se náhodou dostal do červeného pole,okamžitě vypnout motor,to by se stalo pokud by se termostat neotevřel vůbec
U dieslu to je normal. Otevre termostat , do okruhu se dostane studena voda z chladice , chladic zacne hned chladit a proto jde teplota dolu. Diesel ohriva o dost pomaleji nez benzin.
To se pozná jak?
A ještě otázka. Pokud se ted termostat otevírá moc brzo. Může se stát, že se neotevře vůbec tj. nebude se chladit motor?
No nemusí to být vůbec termostatem,může to být čidlem teploměru!Změřte skutečné teploty teploměrem a pak postupujte dle výsledku-jeli teplota +- stejná s budíkem-doporučím vyjmout a externě změřit otevírání termostatu v hrnci s vodou a teploměren a podle toho postup-výměna termostatu nebo čidla!
Ještě maličkost - kolik má motor namotáno?
Spíše ne. Pže neznám foobie,tak popíšu své-na domečku termostatu 2 čidla-jedno na teploměr v kabině,druhé na ECU (hlásí ŘJ teplotu a ta dle toho přidává -sytič-benál)na chladiči čidlo-spíná saharu-větrák na chladiči.Termostat lze na můj motor asi 6 variant otevírání dle teploty od? do? opět nwn kolika °C. Zahřeji na provozní -otevře termostat-skokově klesne teplota asi o deset až patnát stupňů a pak opět leze nahoru a zůstane!
Neprojevilo kontrolka pak červená stopka s vikřičníkem a u teploměru jen červená až při KRITICKÉ teplotě. U mého!-předpokládám u většiny!
200 tis
pokud by bylo něco z toho vadného neprojevilo by se to treba rozvicením kontrolky motoru? Ta hlásí každou blbost. Popřípadě zvýšení spotřeby?
Je dost možné, že je to standardní jev, jen jsem si toho všiml až ted. Rucicka vystoupá do 3/4 klasické hodnoty, pote spadne a pak už vystoupá na teplotu kde zůstane.
Tak to spíše (dle mého laického pohledu) vypadá na kontakt. Protože dnes jsem jel a ručička byla poměrně dlouho "zamrzlá" poté se skokově dostala na 60-70°C a poté plynule došla do těch 90. Odpoledne bylo vše ok. Kdyby bylo čidlo celé v háji tak by to asi házelo všelijaké teploty...
Ručička teploměru u Fabie neukazuje pravdu, takže na základě jejího pohybu nelze nic usuzovat. Já jsem kvůli tomu dva roky jezdil s nefunkčním ventilátorem chladiče. Pokud chceš vidět skutečnou hodnoty čidla teploty, musíš mít diagnostiku. Pokud si chceš Fabku nechat déle, tak si kup diagnostický kabel nebo bluetooth diagnostický adaptér.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.