Nejste přihlášen/a.
Mam Fabiu 1,4MPi 2002.
Manzeta poloosi vonkajsia vydrzala 190t.km-original (12 rokov),Potom nejaka lacna 28t.km (1,5 roka)
Spodne capy 235t.km-original (14 rokov),Potom druhe 9 tis.km (5 mesiacov)-neboli vybite ale popraskali na nich prachovky a bola otazka casu kedy sa vybije aj vnutro.
Stabilizacne tycky-original- do 163t.km.TRW montaz pri 163t.km (2008) znicene pri 243t.km (2015).
Termostat prvy 0-120t.km (2002-2006) druhy 120t.km-191t.km (2006-2010),treti 191-238t.km (2010-2014) a teraz je tam stvrty.
Rozvody-retaz s 2 kolesami ako u Favorita: Prve 0-120tkm
Druhe 120-163t km.Tretie 163-235t.km a odvtedy je tam stvrta sada a zacina to byt pocut znova a to som si daval original diel.Urcite sa vyhybaj tym najlacnejsim.Nanestastie s vymenou capov som dopadol tak ze musim nanovo absolvovat aj geometriu.Tie lacne capy nebol zamer ale auto bolo uz na zdvihaku a trebalo to urgentne riesit a tak sa narychlo pouzili lacne-dostupne...bohuzial len na 5 mesiacov-to je na mrtvicu.
Cele je to nastavene tak aby aj diely z akoze- prvovyroby nevydrzali taku porciu km ako auto z fabriky-kvoli zaruke.
Potom je to o chuti,penazenke,sikovnosti,co menit a co nie a kedy sa auta zbavit.
Aktualne 262t.km.
Většina toho jsou bohužel strašný šunty. Nemám konkrétně zkušenost se značkou kraft,ale s jinými podobně levnými hodně velké a v 90% případů tragické. Zatímco originály vydrží většinou klidně dlouhá léta,životnost podobných replik se pohybuje v lepším případě v řádu měsíců,v horším týdnů. Pokud plánuješ auto na déle,vyhni se tomu obloukem a nakup originál,vyšší nákupní cena se ti bohatě vrátí. Pokud to půjde do roka z baráku na doježdění tak klidně.
Snad jedinou kvalitní repliku co jsem poznal jsou chladiče vika radiator. Kamarádovi jsem to rozmlouval at si to na auto nedává a hle,ono to bez sebemenšího problému slouží už 7 rok a to není jediný případ. Ale naopak třeba alternátor do roka totálně na odpis,řemen po půl roce popraskaný že hrozilo jeho přetržení. Když s podobným šuntem za mnou někdo přijede abych mu to namontoval,tak jedině proti podpisu že přebírá veškerou odpovědnost za škody tím způsobené a že se zříká nároku na záruku.
Ono všechno se dá podplatit,i zkoušky a homologace. Když to sem číňani a turci vozí po stovkách tun,jednoduše se jim pořád vyplatí ty úplatky dávat a blbí čecháčci to pořád kupují a pak nadávají s nepojízdným autem u krajnice
Záleží kdo to vyrábí a kdo kontrolje kvalitu, obecně to nejlevnější bývá šrot, ale zase až tak neplatí že nejdražší znemená nejlepší...
Problém je i to, že značkové díly do prvovýroby často nejsou stejně kvalitní jako sodné značkové díly jako náhradní díl - do výroby jde špičková kvalita, do náhradních dílů stačí nižší životnost tak tam jde druhá jakkost.
Spousta výrobců vyrábí na stejné lince jak značkové díly tak "druhovýrobu", někdy jde o shodné díly lišící se jen logem, někdy tam jsou jiné požadavky na kvalitu a i když to jede na stejné lince tak kvalita stejná být nemusí.
Osobně si zjistím který díl má nejlepší poměr výkon - cena a pak hledám kde je za výhodnou cenu, přihlížím k solidnosti obchodu abych pokud možno vyloučil falza...
Nejlevnější díly moc nedávám, to má smysl jen když auto jde z domu "aby to při prodeji jelo" - životnost čepů bývá klidně 5000 km a podobně.
Najt dnes poctivé prodejce je dost oříšek. Právěžě kvalitu nepoznáš nijak. Jak třeba u nalakované pružiny poznáš že ten materiál z kterého je vyrobena je úplný bahno. To stejný třeba čep...to prostě nejde poznat. Musíš mít kvalitního prodejce co ti opravdu šunty neprodá. V mém okolí mám jenom dvě prodejny kterým důvěřuju a beru od nich,ostatní je šunt na šunt
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.