Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zamyšlení. Nové auto vs. staré

Od: lukascz odpovědí: 29 změna:

Zdravím vás!

Tak nějak přemýšlím nad tím, proč lidé volí radši novější auta, než ta starší? Dejme tomu, máte 200 tisíc. Co si koupíte?

Pár let starou oktávku nebo premiové auto staré cca 10 let, které je o třídu lepší..

Krásný příklad je u mě v rodině. Otec vlastní Octavii II 2.0TDI (2009) Já mám BMW E39 525i (2000). Já kupoval auto za 80 tisíc, otec za 250cca.

Když má člověk možnost ty auta porovnat. Zjistí, že Škodovka nesehá BMW téměř ničím ani po kotníky. Přitom je to auto levnější o 150-200 tisíc.. Proč tedy lidi kupují novou škodovku? Když za stejné peníze mají mnohem lepší auto?

Stáří přeci nehraje roli.. Záleží jakou to auto dostávalo péči.. Výmluva drahých a nedostupných díůlu už také neplatí. Všude je druhovýroba atd.. A když člověk umí hledat tak i díly jsou +- stejně drahé.. Nehledě na to, že škodovka už dávno není nejlevnější.

Takže když to shrnu.

Mé BMW prostornější, výkonnější, lepší jízdní vlastnosti, komfortnější (cestování je úplně na jiné úrovni), dalo by se říci, že i spolehlivější.

bezpečnější? To si netroufám tvrdit, ale těžko říct, limuzína bez koroze vs. nižší střední.. Obě auta váží +- stejně.

Co tedy hraje pro oktavii? Spotřeba o litr méně? Lepší antikorozní ochrana? To je asi vše.

Takže znova? Logicky za ty peníze chci dostat to nejlepší co můžu mít ne? Když je něco nové, to je sice hezké, ale je to jediná věc, kterou můžete říkat.. Všichni přeci víme, že starší auta byla dělána poctivě a mnohokrát přežijou i ty nové..

Takže proč?

Máte 200 tisíc, co koupíte? Novější nebo starší a ještě vám zbyde na případnou opravdu, údržbu. Přijde mi, že lidé se strašně bojí zkoušet něco jiného, vidí BMW, Audi, Mercedes a hned mají strach, že se to pokazí, drahé díly atd.. Přitom to vůbec není pravda..

Zajímají mě vaše názory.

hezký den.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

do vyhledávače - inzertního serveru napíšete základní data:

cena, palivo, základní potřeba (např. rodinný vůz), potřebná výbava.

Vyleze vám tam třeba 200 aut. Z toho 150 je od aaaapod, tj. jsou převážně fiktivní buď auta nebo ceny (při příjezdu zjistíte, že akční cena byla na úvěr, tj. cena normální je 280tis).

Vezmete si tedy těch 50 kousků - 10 je starších 1 měsíc - tj. neaktuální nebo neprodejné za tu cenu.

40 ks - nechci mercedes kvůli drahému servisu, nechci dodávku zadanou "omylem", nechci auto starší 15 let ani bourané na ND - tj. zbude 25 kusů

Už podle fotek sedaček, volantu atd. je evidentní, že těch 20 aut má přetočený tachometr - i 3x - místo 100tis km má minimálně 300tis km, tj. opotřebení je nejen motoru, ale celkově všeho - tj. servis náprav, palivové stoustavy, opotřebená elektronika a výbava... -kdo ví, jestli to nebylo látáno z více bouraných vozů...

Zůstane vám 5 kousků - naplánujete si tedy cestu po těch 5ti - voláte, z toho 2 telefony neexistují a jeden chce peníze předem (zálohu ihned), protože za hodinu má přijet jiný kupec, ale že jste zavolal a vypadáte tak férově, pro vás to udělá...

Dva kusy si prohlédnete osobně. Na jednom jsou evidentní znaky nehody a chybné opravy - to nechceme že? A to poslední, to je ten pravý kousek. Krásná "Hjundejka" IX35 - vždyt je to česká kvalita s německými díly...Startuje na brnk, výbava krásná... Hurá, beru - tady máte ještě navíc 5000,- za ochotu pane prodejce..., jdeme to přepsat, zítra jedu na dovolenou do Itálie.

Na hranicích - eee, paneee, to auto je kradenýýýýý - zavolejte si taxíííí.

A tak to tady v ČR chodí...


doplněno 19.06.16 17:20:

Stručně ... jsou lidi, co prostě touží mít aspoň jednou za život nový auto - tj. důchodce si 40 let šetřil, aby si koupil novou dacii. Najezdí 2000 km za rok - jemu to auto vydrží do smrti a přitom má auto funkční a NOVÉ.

Našel jste někde BMW nebo jim podobné vozy s motory 1,2 HTP? "Normální člověk" by to nekoupil, přitom se jich prodává tisíce ročně... Lidi vidí, že pojistka na motor 2,5 je mírně vyšší a jsou přesvědčení, že pro jejich potřeby je zbytečně těžký, výkonný...

Ale do hlavy lidem nevidíte... někteří zase kupují podle motoru - když to má řetaz, tak se to "netrhne" a je to tedy lepší než auto s rozvody řemenem...


doplněno 19.06.16 21:34:

K poznámce o mercedesu - skoro švagr si koupil jeden céčkový v kombíku. Prodávají se kolem 50-80tis. On koupil cca rokvy 1998 motor 220cdi v plné palbě - pořád byl nadšený z těch rozvodů v řetězu...

První kontrola v servisu - prasklé pružiny PP a LZ. Prý celkem 18 tis za servis, pokud to není autorizovaný... pak nějaká ta elektronika, klasický spotřebák jako brzdy... z 80ti byl na 110 a zatím je to auto jen na popojížďky, protože servis ho ještě čeká...

A jak bylo před pár měsíci "jako nové", dnes už jdou vidět puchýře od nekvalitní opravy. - vrak za ty prachy, no nevím, asi bych v případě octávky šel raději do dražšího TDi - byt octy nemusím.

 

danys*

1x
Vas otec koupil stary a dražší krám než vy. Auto nové rozhodne není.
doplněno 19.06.16 17:21: Jiste vaše BMW je nejlepší, dokáže vyléčit komplexy, prodloužit hodně malých věci atd.
lukascz

Byl to jen příklad.. Ok, dám tedy lepší, tak abyste to pochopil i vy.

Nová Fabie či Logan nebo Duster od Dacie. Cenovka okolo 400 tisíc. Za 300 tisíc koupím opět pětku od BMW ročník +- 2007 a pořád mi zbyde 100 tisíc na případný servis a údržbu. Opět auto o několik levlů jine. Opět otázka proč nové špatné auto? Když můžu mít premiovou ojetinu ve všech ohledech lepší a pořád mám na servis a údržbu.. Ano nové má záruku, ale rozhodně nedosahuje kvalit ojetin premiových značek.

V nových Fabiích a Daciiích jsem se dost navozil, jelikož je máme v práci jako služebky a prostě nepochopím jak to auto může stát kolem 300 tisíc. Když mé BMW za 80 je ve všech ohledech prostě lepší..

Ale třeba Dacie je kapitola sama pro sebe, tomu se snad ani nedá říkat auto.. Je to krásný příklad toho, jak se dá na autě šetřit..

Jinak je jasné, že takové ojetiny se musí pořádně prověřit a opravdu nestačí dát auto na zvedák a prohlédnout..

Nové auto je sázka na jistotu, ale radši si pořádně prověřím ojetinu, sice mi to zabere nějaké čas, ale ve výsledku je to snad mnohem lepší volba..

Ne každý chce ojetého Bafíka a raději koupí za necelých 200 000 novou Dacii i se zárukou.

Proč protože třeba nějak netuší že zrovna vedle Lojza dokáže Bafíka opravit a do autora má daleko a je předražený.Nebo prostě nechce auto střední či vyšší střední ,ale stačí mu jen malé nebo nižší střední třídy!

 

sancho

1x

Zdravím,

právě mám za sebou případ krásného auta střední třídy za pěknou cenu, s garancí kilometrů a původu. To mě nejprve nalákalo, ale po velmi důkladné prohlídce odhalil mechanik havárii na předek ve větším rozsahu (opravy až po A sloupek). Bez automechanika bych na to neměl šanci přijít. Kromě toho mám už řadu zkušeností s různými poruchami, stočenými kilometry a pod. - v bazarech i z inzerátů. Veškeré prověřování mě už stálo velké množství peněz a času, které jsem mohl raději obětovat rodině. Nakonec nám došla trpělivost a rozhodli jsme se připlatit a koupit nové auto, i za cenu horší výbavy.

Ještě musím podotknout, že jsme v bazarech vybírali auta do 330 tis., takže by teoreticky měl být slušný výběr, ale realita je jiná...

Tak toto je přesně ten důvod, proč koupit nový vůz.

Já sám na nový nemám - resp. mám jiné priority, takže rovnou hledám vůz "po bouračce" případně bourané zkouším srazit s cenou výrazně níže. Pak jejich "umělecké garážové techniky" nechám u známého pořádně znovu opravit a mám auto za cca 50-70tis na nějakých 5 let. Servis po dobu těchto pěti let je spotřební - tj. zhruba shodný s novým vozem. Ale já ten šrot prodám ještě za 20 dál, tj. relativní ztráta 10-20 tis na rok.

Nový vůz v případě 5ti let ztrácí na hodnotě výrazně více, ale zase se vyplatí v případě rodinného kousku, když s ním počítáte třeba na 10-15 let.

 

paw*

0x
Tak jste udelal presnou statistiku ze 2 pripadu a mate jasny vysledek. Nad tim vsim (kor u aut) bdi emoce a dalsi detaily. Treba takova drobnost jako blizkost autorizovaneho servisu vam silne zamicha kartami. To pak mate misto postarsiho BMW servisovaneho nejakym lojzou v garazi novejsi auto primo od dealera.

 


0x
Víte, správně ojetý Mercedes třídy S je v rozumném stavu cenově srovnatelný na běžný servis jako Octavia.
Nemluvě o bezpečnosti a hlavně co se týče prestiže, nemůže být pochyb kdo bude králem kamkoliv dojede.
Ne si natruc koupit Octavii aby sousedi mohli závidět.
Jasně že spotřeba, gumy i pojistka budou u eSka dělat větší náklady ale kdo ví co kupuje a neřeší fakt každou korunu ( co se týče auta ), ten je na nejlepší cestě k naplnění sloganu: " umění žít ".

 

stonek*

0x

Jste mladý, časem získáte na věc jiný náhled, roky budou plynout rychleji a tak. Jak dlouho si tu Vaši dnes šestnáctiletou limuzínu plánujete nechávat? Kdy plánujete prodávat nebo ekolikvidovat? Co potom? Další šestnáctiletá vrána?

solenza*

Nehledě na to, že už i u nás se začíná mluvit o nízkoemisních zónách do kterých se starým autem nebudete moci jezdit. To je další důvod, proč se Němci zbavují starých aut. Na tohle jste třeba úplně ve srovnání zapomenul. Navíc tyhle prémiovky mívají dost najeto a případná GO motoru nebo automatických převodovek nená zrovna levná záležitost.

 

soday

0x

Já to taky nechápu, ale tak nějak obráceně. Jestli nové auto za 300k v základní výbavě nebo za 200k 10-15 let staré auto s rádoby výbavou. Tak pro mě jasná volba - nové s minimem starostí> několik let záruční servis a garanční prohlídky vozu, 6 let žádná technická, 5 let odepisování v účetnictví. Pro mě je auto dopravní prostředek a přemístit mě do cíle dokáže téměř každé. Zrovna dnes mi kamarád básnil o nějakém tuším mercedesu třídy G (nevím jestli to říkám správně) - že si to chce koupit, je to starší než on a dražší než několik nových průměrných aut (škoda, VW, atd.) Dacii bych asi vůbec do tématu nezahrnoval. To s kvalitou nemá nic společného.

lukascz

V tom s vámi souhlasím, pro mě jsou auta koníček a vždycky budou, tak asi uvažuji jinak, než člověk, pro kterého je to jen dopravní prostředek..

Ostatně jak s mobilama. Někomu stačí, když má Samsung za tisícovku, který umí volat. Někdo chce iPhone, který má dalších 100 funkcí..

Přesně jak píšete. Mě stačí mobil Nokia 3310, který umí pouze psát, volat a hrát hada, nikdo mi ho nehackne a to mi k životu stačí (mluvím jen o mobilech)

 

lukascz

Jsem mladý ano a zatím netuším, jak dlouho si jí ponechám, protože jsem opravdu spokojený a věřte, že v práci jsem měl možnost vyzkoušet již stovky aut, díky mému zaměstnání. Vždycky mi vydrželo auto rok, ale tohle mi zůstane delší dobu. A proč bych jí měl jako dávat na ekolikvidaci? Vždyt tomu autu nic není, je bez koroze a je v plně funkčním stavu...

Emise mi nedělají problém, plním EURO 3 a takové euro normy plní i většina jedničkových a možná i dvojkových oktávek a těch u nás jezdí hafo.. Do Německa nebo Francie nejezdím, tak mě to zas tolik trápit nemusí, každopádně je to blbost.. Auta nedělají největší znečištění.

Jinak souhlasím, premiovky vyšší střední třídy mají dost nalítáno. Já mám reálných cca 245tkm a motor je opravdu nesmrtelný a klidně bych dal ruku do ohně za to, že ještě přežije funglovky typu TSI.. Moje nemá turbo, je to čistá atmosféra 2.5 R6, tam se prakticky nemá co pokazit, když člověk ví, jak se k tomu chovat.. Automat taky nemám, takže toho, že by se tam něco drahého pokazilo se bát nemusím.

Až přijde čas na výměnu, tak mám určitě v plánu koupit nějakou podobnou ojetinu.Nová auta jsou drahá a za 200k koupit novou Dacii fakt výhra není.. Moje BMW stálo původně nové kolem 1,3 mega a teď je za 80. Tak proč nekupovat premiovky když takhle ztratí na hodnotě za cca 16 let a je to pořád skvělé auto..

Člověk si musí umět život užívat a je příliš krátký na to, aby řídil drahá a přitom nudná a ničím nezájímavá auta ne?

paw*
Pokud mate na 16ti lete vrane pouhych 245k km, tak kratuluju ke skvelemu kaufu. Cekal bych to tak o 200k vice. Ano, nezalezi na stavu tacho, ale na realnem stavu auta. Ale. Cim ma vice nabrkano, tim jsou nektere prvky drive k oprave, nicmene s tim se v rozpoctu nejspis pocita.

 


0x
Nejvetsi je prave o tom , ze ne kazdy chce auto 15+ roku , co ma najeto pres 350k km (na tachaci samozrejme sviti 150k km) , ktomu aut o ktere se nekdo staral je fakt malo. Kdo vi jak vypada motor , zda se menil olej a neni vsude jen karbon , ktomu zda nekvetou prahy a zda auto neni poskladane na starline komponentech co se po pul roce rozsypou...
Jinak okta v dehtu a v kombajnu je modla cechu , lepsi auto u nich neni! A hele mamo hlavne v dieslu at to jede za 5!
Pro me jak vidim ty fabky za 350k kc , kdyz si ji aspon trosku vybavis je fakt maras...

 

fik

0x

Proč? možná proto že se lidi bojej. Teď ponechme stranou značky,vést diskuzi škoda vs BMW to se dostaneš tak možná na pranýř a každý si bude do roztrání těla hájit to svoje.

Ale jde o to že když si lidi koupí nové auto,dejme tomu třeba novou dacii nebo fabii(z těch nejlevnějších) tak mají auto se zárukou,mají jistotu že nebylo kradené,stočené,bourané,neodborně slepené a že nebude zanetbané po velmi špatném majiteli. V dnešní době se jak v soukromém sektoru tak v bazarech nacházejí ze 70% vylítaný plečky před smrtí,co v lepším případě vyžadují velmi velké investice a v horším jdou rovnou na vrakáč.

Že jsi narazil na staré BMW co ti dobře slouží to můžeš považovat za hodně dobrej kšeft,protože tyhle auta si často kupují různí zakomplexovanci a kšiltovkáři a jezdí s tím dokud to někde nezdechne nebo to oddělají na driftech.

Samozřejmě,stejou službu jako nový ti udělá klidně i auto za 20 tisíc a že vím o čem mluvím,ale jen když koupíš dobré a dáš mu dobrý servis. Jediná cesta jak dnes koupit dobré staré auto je mít na prohlídku velmi zkušeného mechanika,a taky nechat auto prověřit jestli s ním není nějaký problém,pak to jde,ale mnoho lidí si tohle radši odpustí a koupí nové kde nic takovýho nehrozí,co na tom že je třeba o dvě třídy horší než ta ojetina

 

dankju*

0x
V necem s vami souhlasim ale sel bych na to jinak. Kdyz bych mel treba 250 tisic na auto tak si nekoupim nove (základní vybava u skodovky je bida, radeji uz Hyundai kse nabidne více) ale za stejnou cenu co jove koupim treba 5-10 let stare vyssi třídu.
Priklad: budu mit na auto 400 tisic a muzu mit třeba octavii ktera je fung nova a ma uz i nejakou lepsi vybavu ale zadna slava to neni, nebo muzu mit BMW 5 rady/Audi A6 ktere ma vyhrivane sedacky, vice prostoru, pohodlnejsi a vykon lepsi. Proc ale nevzit to nove auto? Vim ze to stare auto budu muset investovat do oprav vs nemusim se starat o nic ale vydrzi mi kratsi dobu.
Osobne bych si koupil 3.0 diesel a vozil si zadek pohodlne nez si koupil skodovku a bat se kdy mi ukradou.
Je to hlavne o vkusu, lide si koupi auto a chteji jen jezdit ale o auto se nestarat...
Pro me je auto dopravni prostredek a mazel tzn. opravim si ho a pak o nej pecuji ale naoplatku to auto mi slouzi delsi dobu nez sousedovi ktery na to prdi (cesi jsou zvlastni narod, dokud to jede tak to kaslu...)

A co by na to nekašlali? Já autům nerozumím, tak se v tom přeci nebudu hrabat. Každý rok si nechávám vyměnit olej a rovnou si vše nechám seřídit, popřípadě opravit v servise a já se o nic nestarám. Ale asi jsem taky zvláštní podle Vás.

asd1

"Opravim si ho a pečuji" - to nemusí nutně znamenat že to dělá on osobně, klidně to může taky vozit do servisu.

S tím ale souvisí problém, že kvalitních servisů je málo a ty horší často např. mění olej stylem že jen vymění filtr, vycucne půl náplně a doleje novým olejem 90,- za litr, vyúčtuje komplet/ olej značkový 300,- za litr... Nebo i jen mění díly "honem honem čeká další auto" a nepracuje pečlivě atd. Často tak sníží životnost nebo i přímo vyrobí závady (které se objeví za pár tisíc km, takže už jdou mimo něj). V horším případě přímo podvádějí, např. si vymontujou nový alternátor a dají starší atd., běžný člověk si toho všimne jen těžko... Celkem často ve značkových servisech - velký moloch kde nikdo za nic nemůže a případnou škodu v nejhorším zatáhne firrma, tak proč si nenakrást...

Důvěřuj ale prověřuj, "o nic se nestarat" se nemusí vyplatit...

Dobře, to beru a vím, že se to děje, ale jako laik toto prostě neodhalíte. Co s tím uděláte? Tchán si do značkového servisu pravidelně vozí svůj olej, ale také nemá jistotu, že mu ho tam nalejou...

dankju*
Presne jak pise asd1. Ja jsem to ale ve svem pripade myslel doslovne ze si to opravim sam a pecuji ale do te pece i spada ze když treba Vidim nekde na aute rez tak ji opravim (to zvladne kazdy pokud to neni neco extra).
Servis pokud se najde tak mate vyhrano ale verim ze ne vsude je. Ovsem spoustu lidi co tomu nerozumi ale nauci se o tom protoze na ten servis nemaji penize.
Olej se da vymenit i na sidlisti na parkovisti a mam jistotu ze je to poradne udelane.
Je to jen muj nazor co jsem psal ale verim ze nekteri vazne na to nemaji prostredky jak to udelat

 

asd1

0x

Nové auto je fajn, ale tvrdě se musí zaplatit. Pokud se neuživí tak je to rozmar milionáře. Obecně slušné větší auto je nové za půl milionu. Funkčně stejné jde velmi dobrém stavu sehnat za 100 - 200 tisíc = na opravy zbyde nejmíň 300 tisíc, za to jde několikrát měnit motor, koupit až tři další podobná auta atd.(A to by musel abýt opravdu smůla)

To že nové auto znamená nemuset řešit údržbu a poruchy je nesmysl. Záruka nepokryje všechno.

Koupit nové za 500k, za 3 roky prodat za 200k + údržba 50k = stálo mě to 350k. Koupit jeté za 200 za 3 roky prodat za 100, údržba 50k = stálo mě to 150k - aneb abych prodělal tak by se muselo do oprav nasypat 200k.

A to je jetě verze kdy to nové nevybourám.

Další věc je, že čím modernější auto tím víc má kurvítek.

 

maara*

0x

Důvod proč si už několik let kupuji nové auto, je celkem jednoduchý - moje pohodlnost - počítám s tím, že za své peníze bych mohl dostat třeba něco starého, lépe vybaveného (kupuji pracovní auta, takže dodávky).

Ale, když kupuji ojeté auto, musím se na prodej celkem dost zaměřit, musím jezdit po bazarech, koukat hledat, já sám autům tak dalece nerozůmím, takže pro jistotu vzít mechanika - to stojí spoustu času - a stejně není jistota, že po měsíci nevyskočí nějaký kostlivec a budu sázet - auto co má najeto 200tis. Km je už načasanované - auto co má najeto málo je buďto stočené nebo je skoro stejně drahé jako nové.

Když kupuji nové, mám záruku i osobní jistotu, že v tom není nějaká šmelina, na nákup mi stačí hodina, během které se mnou prodejce vyřeší formální záležitosti, mohu si vybrat barvu, výbavu a další věci - které bych třeba u ojetého v té kombinaci nenašel.

Od auta v první řadě čekám 100% spolehlivost a hledám v něm 100% jistotu - nemohu si dovolit ráno nejet pracovat protože nestartuje auto, nebo jej dát na měsíc do servisu. - cena za toto, je prostě vyšší.

Za 200tis. Kč - nelze čekat, že pořídím dobré nové auto.


doplněno 20.06.16 11:27:

Ale je pravda, že jste mladý - taky jsem byl takový .. proč kupovat nějakou "plečku", když můžu mít luxusní "značkové" auto .. oslepen mládím. Jak se říká, jednou musí vyhrád srdce nad rozumem.

Jak budete starší, začnou se priority obracet - auto bude jezda s posledních věcí v žebříčku důležitosti. Příjde práce, rodina, stáří .. s každým krokem budete chtít větší a vyšší auto... a bude jedno jak to jezdí - hlavně levně, co nejméně servisu. BMW je hezké .. ale zkuste do něj na parkovišti, s bolesti zad, s bolavou hlavou upevnit dítě do autosedačky... nejhorší je, že v ten moment nesmíte mluvit sprostě

fik

Tak když se povede sehnat starý auto v dobrým stavu tak třeba konkrétně s tím BMW nemusí být vůbec špatné svezení. Ale rovná se to spíš zázraku. Protože podobné prémiové auto staré 15 let jde sehnat třeba už od 50 tisíc. Koupí si to nějaký mlaďoch kterej chce dělat ramena na ženský a na kámoše. Když přijde nějaký servis tak na to nemá a spravuje se to u kámoše v garáži stylem co nespraví lepící páska tak jsi použil málo lepící pásky. Když už to doslouží,dá to do bazaru,tam to provizorně slepí a stočí,dají to do vůně a už to čeká na ubožáka co si to koupí. Ten s tím dojede za roh a čeká jej oprava za desetitisíce. U těch méně prémiových značek,které si kupují obyčejní lidé je přece větší pravděpodobnost že to auto dostalo nějakou péči,je na to levnější servis,jednodušší

 

Souhlas s doplnkem. Me klidne staci i dacia v LPG. Hlavne , ze se dostanu z bodu A do bodu B. Sportovne nejezdim , vzadu mam dve male deti. Priorita je ta , ze chci nastartovat dojet , to ze mi deti znici interier mi nevadi. Za 10roku to hodim do srotu a jeto. Jestli to je BMW , dacia , skoda , VW ... to je mi jedno. Honeni ega , ze mam bawo , ci VW je uz davno pryc...

 

napaleny*

0x

Zkušenost s ojetým vozem z autobazaru-tohle platí dle mého názoru pro každý vůz-nebezpečí při koupi ojetého vozu

-zjistíte,že vůz je krátce po gagarančních lhůtách,k dispozici je servisní knížka a vše sedí.Pak se náhle objeví závada na motoru.Objednáte podle vinu náhradní díl a ono ejhle on nepasuje.Zjistíte až po detektivním pátrání,že byl vyměněn původní motor za motor z nějakého vraku,sice parametry stejný i oznacení,ale vyrobený v jiném roce,převodovka taky vyměněná.Je dobře vzít vin a ověřit si výrobní čísla u autorizovaného servisu.Samozřejmostí to není,musíte to chtít.Moje draze zaplacená zkušenost penězi i nervy.A malé zamyšlení-k čemu je pak tachometr s poctivě najetými kilometry?Proč se odbourávalo výrobní číslo z technického průkazu?Vždyt nemusíte ani vědět,že máte ve voze motor např.z odcizeného vozu.

profiodvoz

Ono to není tak jednoduché z vašeho pohledu že vy máte TOP bmw za 80 000 a otec má krám oktavii za 250 000 sice nejsem fanoušek škodovek,sám mám Mercedes CLK 320 2005 a to co vy píšete že váš otec blabla že dácie jsou krámy atd tak si taky uvědomte že vášeho otce a vás v pruběhu řekněme 5 let provozu vyjde oktavia při najetých km řekněme oba 25 000km ročně tak vašeho otce vyjde provoz třeba o 150 000kč levněji,pak si taky musíte uvědomit že spousta lidí podniká potřebují peníze i na investici do byznysu aby si potom koupily třeba bmw f01 zatímco vy budete jezdit pořád e39 chce to taky trošku přemýšlet ono vám se to řekne jemu to žere 5 mě 10 ale spočítejte si to při 25 000 najetých km a taky berte to tak že vaše auto už je celkově opotřebované i když vy to třeba nerad slyšíte a vidíte ale až budete dělat zadní nápravu za 40 000 repas převodovky za 30 000 atak dále zatímco váš otec za to dá třeba 10 000 tak pak mužete mluvit nehledě nato že za 5 let bude ten jeho i když to bude krám pořád mýt vyšší cenu ANO je to i prestiži neříkám ale není to tak jednoduché nehledě nato že na bmw e39 konkrétně jsou z vyšší třídy díly opravdu za hubičku ale to každý nevím zkuste si to srovnat třeba s audi a6 nebo mercedesem CLK nehledě na to že e39 je dneska už opravdu pouhá naleštěná bída pro ROMSKÉ OBČANY.

kolmi

Octavia II..sračka..

Octavia I..v pohodě,nej v 96kw verze...což se blbě shaní...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]