Nejste přihlášen/a.
zdravím,dnes jsem udělal takovou kravinu,půjčil jsem auto svému kámošovi který má chvíli řidičák a on smín dělal takové kraviny,snažil se protočit kola atd,po chvíli přijdu a říkám že se něják kouří z kapoty a on mi říká že ho to přes 70 nepustilo a ten ko**t měl prej zataženou ručku,s motoru se po otevření asi 5 minut valil dým ale hlavně to tak smrdělo,teplota byla ale normální jako vždi,po vychladnutí už to nekouří a vše je jako dřív nevíte co to mohlo být,lituju že jsem mu to vůbec půjčil sice je to starší ford focus 2003 ale auto jako auto,nemůže být nic rozbité normálně jsem s tím pak jel domů asi 50km a nic vše v pohodě akorát to trochu furt smrdí,mě je ale divný že kdyby měl zataženou ručku tak se nekouří z motoru?děkuji
Ruční brzda mohla zlikvidovat zadní brzdy - tj. až budete potřebovat zabrzdit, půjde to hůř nebo vůbec... Jistota je servis a kontrola všeho...
Kouř z motorové části při ruční brzdě nemá žádnou souvislost... spíš máte potečený motor a když ho tak nažhavil, vypálil ten humus, případně zrušil těsnění pod výfukem... možností je mnoho, na webu by mohli psát varianty, servis zjistí skutečnost.
doplněno 09.06.16 16:17:"servis si dovolit nemůžu" = ale co, tak to vyhodím do kovošrotu no...
Pokud tam je spálená např. kabeláž s elektronikou nebo načaté těsnění pod hlavou... Ale co, servis pár stovek nestojí za celé auto...
díky za rychlou odpověd,brzda asi brzdí jako dřív to už jsem testoval,a ty nečistoty to je možný že se to vypálilo smrdí to jako by plast možná se opálil pouze nějáký plast ale v tu chvíli jsem myslel že je po autě jak to kouřilo ne moc ale zas né málo,a žádné to těsnění pod hlavou nebo něco takového to být nemůže?když je teplota po 50km ok,a to jsem s ním jel i po dálnici,akorát ten servis si ted dovolit nemůžu a stejně mě přijde že dokud to není rozbité tak se tomu ani nevenují a pak si řeknou pouze o prachy
proto jsem se chtěl zeptat tady zda se to dá něják poznat,to těsnění pod hlavou jsem se dočetl že se auto přehřívá a že vychází bílý kouř z výfuku,což v mém případě není z výfuku ani žádký kouř není skoro vidět,a uto má normální teplotu jako vždy,a spojka normálně funguje nic neprokluzuje,tak snad to bude dobrý,a ty kabely ted jsem se na ně akorát koukal a nic nikde spáleného není,ani ten smrad už není cejtit tak nevím co to bylo,ještě jsem ted nechal auto běžet a nic nesmrdí ani při vyších otáčkách,možná se prostě přehrála ta spojka protože on tam měl chvíli i 7000 otáček to snad ani nejde,no jo jsem blbej že jsem mu to půjčil
Těsnění nebop ruplá hlava se mimo jiné projevuje třeba tím,že teplota je stabilní,tlakování se téměř nepozná.Osbně jsem pár let jezdil s prasklou hlavo v olejové části a mimo to že šel olej do vody se nic nedělo.Fouklé těsnění se někdy dá poznat jen že jdou v expanzce bublinky(studený na vonoběh)Taky osobní skušenost na motoru XUD9-držel si stabilní hranici vody lehce pod rysku minimum a ani v letních pařácích nevařil!
Ale hlavně ne vždy to musí být pravda!Osobně auto bez své přítomosti v něm NEPŮJČUJI !Mximálně prověřený ,tudíž známý člověk o kterém vím jak se k autu chová!V případu tazatel -tipnu si asi na načatou spojku a zadní brzdy!Ještě když ne servis,tak alespoň sám nějakou kontrolu motoru-čistou ,zda neteče olej ,vyzkoušet spojku ...
a když spojka normálně funguje tak by s ní snad nic být nemělo že ne,ono to vypadalo že se kouří ze spojky jo a ta spojka se může pálit kvůli zatažené brzdě nebo,protože prý ho to nechtělo pustit přes 70km/h,ale v návodu jsem se dočetl že je to nějáká ochrany aby se nezničil motor,já jsem vždycky myslel že se spojka pálí když se na ní dlouho stojí nebo když má někdo blbý rozjezdy,jinak žádný smrad už cejtit není,tak to asi nic nebude to mi spadl kámen ze srdce jsem skoro bez peněz a ještě tohle
tak děkuji za odpovědi ta spojka se zdá být v pohodě a brzdy taky tak nevím co dělal,možná že už se začala zahřívat jak se snažil o rychlé rozjezdy a protočení kol,jinak kvůli tomuhle by asi to těsnění neruplo že ne,to byla asi ta spojka ale vše se zdá být v pohodě tak snad,ještě jednou dík za odpovědi a hezký večer
To smrděla spojka,když jsem táhl těžkej vozík a rozjížděl jsem se do prudkýho kopce,tak to taky zamrdělo,ale když se ti z toho valil kouř tak jako to ti slušně chlapec zkrátil její životnost. Přímo odejít nemusela,ale budeš s ní mít dřív problémy. Na brzdách mohl spálit obložení,to bych dal skontrolovat,obložení je nalepený aby tě to někde nevypeklo
no ale kouřilo se z toho hodně asi 2 minuty pak už skoro nic pouze to bylo rozpálené,spíš se divím že ten budík na teplotu v autě byl pořád v půlce jako vždy a motoru šlo docela horko
Některá auta mají softwarově uděláno,že dokud motor nevaří,tak to ukazuje pořád stejně aby to neznervózňovalo řidiče-nechápu na co tam pak ten budík je-na okrasu. Taky mě to v jiném autě překvapilo. V létě když jedu feldou,která má budík teploměru nezávislý na řídící jednotce,tak tam je vidět jak to kolísá,mimo město 90,ve městě klidně přes 100,pak se zapne ventilátor a už neroste,mimo město zase klesne na 90. U jiného auta to bylo pořád na 90,ale jen na budíku,v reálu teplota taky kolísá,to je normální,když jedeš pomalu je málo chladícího vzduchu a teplota stoupá dokud nesepne ventilátor na chladiči.
Jinak ta spojka musela dostat řádně na prdel,být tebou tak dostane na prdel i kamarád,protože ji možná budeš velmi brzo měnit
Na 99% spálené spojkové obložení. Pokud to vypálil důkladně tak se dá klidně brzy čekat výměna spojky. Když už je to rozdělané tak se mění nejlíp komplet = lamela, přítlačák, ložisko, gufera na poloosách, počítej i s prací tak 7k.
Pitomcům auto nepůjčuj, at si koupí svoje. Pojízdnej Focus MK1 stojí pár babek...
podle mě to nic nebude spíš si myslím že se to pomalu po těch rozjezdech,protožených kol,ručky,zahřívalo až se z toho začlo kouřit,hned co se z toho začalo kouřit tak zastavil a čekali jsme až to shladne a pak už bylo vše v pohodě pouze trochu smrad přes klimatizaci do auta,kdyby shořelo obložení tak by to asi hulilo víc
zdravím,tak dnes jsem stím jel 100km a nic není poznat tak nevím co to hulilo,možná se to fakt pouze zahřálo jak tam bylo těch 7 000 otáček,ale podle mě se ze zataženou ručkou nedá ject přece 60km/h,jinak včera jsem ještě něco studoval na netu o ty slalený spojce a prej se to dá poznat že spojka zabírá až na hoře,mě zabírá normálně tak doufám že s tím nic nebude,jinak auto už nikdy nepůjčím,díky za rady
na 99% čoudila lamela spojky, i to jedno spálení ti sundá životnost lamely klidně o desítky tisíc km. Nebo taky ne, to uvidíš časem. Ano končící spojka na Focusu zabírá až nahoře, dokud neklouže nebo nevrčí vypínací ložisko tak to neřeš. Můj odhad je, že to až tak moc nespálil (počkej až se s tím bude učit přítelkyně a ty v rámci vztahu budeš trpělivě vysvětlovat že vytočit do omezovače a držet v prokluzu není vhodné :D
Auto klidně půjčuj, ale ne pitomcům
tak je to v háji,ted jsemjel asi tak 20km a spojka najednou začala prokluzovat a zabírat až na hoře,prostě je po ní kolik si mám tak připravit na novou,po tom čůrákovi taky nemůžu nic chtít,ale myslíte si že ta spojka už mohla být opotřebená a on jí uplně dodělal,je tam ještě z výroby a ještě jsem se na tom učil rozjezdy ale nikdy se nekouřilo,no ted už je to jedno kolik myslíte že to bude stát?
+ práce, počítej tak 7k... Záleží taky co máš za motor...
Když je venku tak nejlíp měnit všechno = lamela, přítlačák, vypínací ložisko a určitě i gufera na poloose (myslim že z Feldy je stejný, za pár korun/ Fordí za pár set . Pokud vyměníš jen lamelu tak za měsíc můžeš měnit ložisko (obzvlášt pokud vypálil i to)
Už měla nárok, nejspíš jí jen pomohl do hrobu o něco dřív... Spojka vydrží podle stylu jízdy (bez prasení) obvykle ca 100 - 300 tisíc km...
Samozřejmě celou sadu,jinak to nemá smysl. No může to být pro tazatele poučení,že nemá půjčovat auto radši nikomu,nebo jen tomu o kom ví že to nezničí.
Spojka mě vydržela,originál,kontrétně na feldě 310 tisíc, Ke konci už začínala jít ztuha a při záběru kňučela,tak jsem ji opravil dřív než by se vysypala totálně,koupil jsem opět originál a už 140 tisíc zase slouží bez problému
Nejspíš jen přiblížil její konec,ale klidně ještě 50 tisíc mohla vydržet
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.