Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1,9 TDI koupě

Od: ivos1 odpovědí: 22 změna:

Mám možnost koupit Fabii combi 1,9 TDI PD 74kW, rok 2002, barva stříbrná, najeto reálných 233 000 km, dovoz Německo, výbava je ale slabší - je to verze Classic, takže to má třeba 4x airbag, el. přední okna, klimatizaci, pal. počítač, centrál na klíč bez DO, ABS a ASR, rádio, tažné zařízení. Chybí tam ale třeba elektrické nastavování zrcátek, čtecí lampičky, DO k centrálu, signalizace otevřených dveří...

V interiéru to vypadá stejně jako třeba u Fabie 1,4 MPI Classic, takže čalounění dveří a sedadel je stejné jako u té Fabie 1,4 MPI Classic. Fabii s motorem 1,9 TDI jsem ve výbavě Classic ještě neviděl, ale asi se také vyráběly, když jsem narazil na tuto.

K autu je originál servisní knížka, ale podle záznamů předchozí majitel asi 2x přetáhl výměnu oleje, takže do další výměny najel něco přes 20 000 km. Má smysl to auto kupovat, když předchozí majitel přetáhl výměny oleje? Může to přetažení výměny oleje způsobit třeba poškození sdružených vstřikovačů? Trochu mě překvapuje, že i v Německu přetahují výměny oleje jako u nás v Čechách. Auta z Německa by měla být přece servisovaná poctivěji, tak proč i v Německu přetahují výměny oleje? Několik lidí mi říkalo, že u tohoto motoru občas odejdou ty sdružené vstřikovače, prý můžou odejít i při těch 230 000 km. Je to pravda?

Těch 233 000 km je pro tuto Fabii už moc, může už být celkově opotřebená, nebo se těch kilometrů nemusím bát?

Ještě jedna věc: po zapnutí stěračů se u té Fabie někdy stane, že jakmile se rozběhnou stěrače, na přístrojové desce se rozsvítí všechny kontrolky, ručičky budíků spadnou na nulu, vymažou se hodnoty na palubním počítači a vynuluje se denní počítadlo kilometrů. Asi za 3 vteřiny přístrojová deska zase začne normálně fungovat. Výpadek přístrojové desky se ale objevuje nepravidelně, takže třeba několik dalších stíracích cyklů se nic nestane, přístrojová deska funguje normálně. Může to být něco vážnějšího nebo je to jen drobná závada? Druhá závada je, že jsou problémy s regulací teploty topení, regulátor teploty se nastaví třeba na doraz a z ofuků pořád fouká studený vzduch a třeba až za pár minut od nastavení teploty začne teprve foukat teplý vzduch a když chci teplotu snížit, opět to reaguje se zpožděním, teplota se sníží třeba až za pár minut. Podle mě to může být servomotorem, který ovládá klapku pro přívod vzduchu. Toto je také vážnější závada nebo jen drobnost?

V originálním německém technickém průkazu byla prvním majitelem firma, která je autorizovaným servisem Škoda a jmenuje se SKOWER GmbH, ale nechápu, proč tato firma vlastnila auto jen měsíc a poté ho prodala druhému majiteli v Německu, který ho vlastnil 12 let. Vysvětlil by mi někdo, proč ta firma vlastnila nové auto jen měsíc? Mně to připadá podivné, přece není normální, aby někdo vlastnil nové auto jen měsíc

Cena za Fabii je 65 000 Kč. Je to přiměřená cena nebo je to za tu cenu drahé?

Děkuji za rady

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

karel1234

1x

Pokud se clovek k autu chova jako prase,je to na aute videt.Bez ohledu zda to je nemec, cech, nebo francouz.

Vek majitele taky neni rozhodujici.

Tak ,tak.Kupujes 14 let stare,opotrebovane auto,ktere nebude jak nove.

 

ivos1

pořád přemýšlím, jestli tu Fabii 1,9 TDI mám koupit. Nějaká rada?

 


0x
No za tu cenu je to adekvatni.
Jinak ty km jsou v pohode , motor u techto fabek je drzak.
Ten olej prejety o 5t km pokud to byl lepsi olej , nemusi byt fatalni.
Jinak ta vybava staci , nejvic co vyuzijes je klimatizace , pokud funguje tak v pohode. Chcesli vetsi komfort musis jit do jine znacky.
K tomu ovladani teply/studeny vzduch : ja menil prave ten servomotorek , stal 3tisice , strasny pristup zespodu od pedalu. Jinak nekdy pomuze ho rozebral a prostriknout kontaktolem odporovou drahu potenciometru. To mi pomohlo u servomotorku , ktery ridi venkovni/vnitrni okruh vzduchu. Vsechny chyby ti nacte vag pres diagnostiku.
Nejvice bych se bal te poruchy elektriky. Neb to jsou nejhorsi poruchy. Muze odchazet treba komfortni jednotka. Byt nekde naky prechodovy odpor , ci odchazet muze palubni deska...
Kte klime jeste : ta fabie ma poloautomatickou klimatizaci. Tzn , ze si nastavis treba 22°C na ovladaci a podle cidla teploty si to ridici jednotka sama nastavuje jak moc ma foukat teply ci studeby vzduch. V aute mas treba 5stupnu , nastavis 22stupnu. Tak zezacatku vali teply vzduch a pomalu pak ubira az na vlazny...

 

hk

0x

Nepíšete jaký olej tam byl - třeba LL a ten má výměnu u VW po 30 tkm. Měl jsem tohle auto a nemohl jsem si stěžovat. Dodnes o něm vím, že jezdí velmi dobře. Já ho prodával někdy ve 150 tkm a na motor jsem nikdy nesáhnul.

 

tycoon*

0x

Obecně lze říci, že pro různé trhy se dodávají různé úrovně výbav. Je ale možné, že německý autorizovaný prodejce si nakonfiguroval takovou kombinaci výbavy a interiéru, kterou běžně automobilka nevyráběla a která nebyla v oficiálních cenících,, a tyto auta pak prodávala jako skladovky a někdo to po měsíci koupil. Ale to nemá smysl řešit.

Při problémech s olejem u TDI PD jako první odejde většinou turbo a pak vačková hřídel. Na sdružené vstřikovače to nemá vliv. Pokud to byl kvalitní olej, tak těch 20 tkm není zase tak moc, kór u dieselu.

Co se týče problému s regulací teploty, udělejte diagnostiku klimatizace, to může (ale nemusí) napovědět. Může to být servomotor mísení studeného a teplého vzduchu, ale v horším případě i vadná řidicí jednotka klimatizace. Jak už řekl předchozí diskutující, je to poloatuomatická klimatizace, takže pokud máte zmáčknuté tlačítko "AC", tak to mísení neovládáte Vy, ale řidicí jednotka podle nějakého programu, který nemusí odpovídat Vašim představám.

Co se týče té elektroniky, těžko říct. Může to být nějaký zkrat. V horším případě "zhnilý" hlavní kabelový svazek v motorovém prostoru.

233 tkm není moc, pokud je auto v dobrém stavu. Ale tohle auto zjevně není úplně OK.

 

ivos1

Máte pravdu, že to auto není úplně OK, také mě to trochu překvapuje, protože od auta, které je dovezené z Německa, bych čekal lepší technický stav a toto auto je v podobném stavu, jako kdyby bylo původem z ČR. Myslíte, že už i v Německu zanedbávají údržbu auta? Předchozí majitel v Německu byl dle technického průkazu narozen v roce 1951, tedy starší člověk. Má smysl kupovat auto, se kterým jezdil starší člověk? Jde mi o to, jestli auto po starším člověku může být zachovalejší nebo je lepší auto po starším člověku nekupovat?

hk

Vy chcetet koupit ojetý šrot a stále řešíte prkotiny (kdo s tím jezdil). Opravdu si myslíte, že auto s takovým nájezdem bude bez závad? Mějte připravených nějakých 30 tis na opravy. Snad to bude stačit.

 

ivos1

Ještě si to budu muset rozmyslet, ale možná to auto nakonec nekoupím, protože mě odrazuje právě ta porucha elektriky, kdy dochází při zapnutých stěračích k výpadku přístrojové desky a navíc jsou problémy s tou regulací teploty topení. Prodejce ale nechce slevit ani korunu, že je to prý běžná cena. Docela se divím, že všichni lidé, se kterými jsem mluvil, doporučují auta z dovozu z Německa, že jsou zachovalé, ale u této Fabie není vidět, že by auta z Německa byla zachovalá

hk

Vy jste šprýmař - auto z Německa zachovalé být může. Vy nekupujete auto, ale šrot určený k likvidaci. To, že se to ještě nerozpadlo a zřejmě to i bez závažných závad jezdí, právě hovoří o tom, že je auto zachovalé.

asd1

Běžná cena to je, ale za plně funkční stav. To ta elektrika jednoznačně není. Hrozí výměny řídicích jednotek, kabelových svazků a podobné radosti = počítejte že takhle nestojí 65 ale 95 tisíc - výměna náplní, rozvodu a oprava elektriky v horší variantě... Pokud má německé doklady tak + české značky... Hledal bych jiné auto.

Asi si zapomel , ze to auto je 14roku stare...

 

fik

0x

To byl po revoluci takový boom že kdo neměl auto z germánie tak byl něco míň. Proč by v německu nemohlo bejt stejný prase jako v česku,který na údržbu totálně s**. Od toho bych dal ruce pryč,problémy s elektronikou u novějších aut jsou obecně ty nejdražší. Může být někde prohnilý nebo nakousaný svazek od kun,celý se to vyzkratuje a ty se za opravu nedoplatíš. Přetažení oleje na 20 tisíc je prasečina,ale jsou i daleko horší experti. Problém špatné údržby v česku není penězma,stačí se podívat u nějakýho obchoďáku jaký nákupy si lidi ládují do kufru,je to problém spíš v mentalitě,jezdím dokud se to nerozsype

 

matej9

0x

Docela se divím, že ta Fabie 1,9 TDI má najeto reálných 233 000 km a přitom je to šrot. Kdyby měla najeto třeba 400 000 km, tak bych se nedivil, kdyby to byl šrot, ale jak to může být šrot při reálných 233 000 km?

 

ivos1

Při další zkušební jízdě u Fabie se ještě objevil problém s kontrolkou dobíjení, která se nepravidelně rozsvěcovala a zhasínala jak na volnoběh, tak i při jízdě, navíc ve chvíli, kdy jsem stál na křižovatce a byl problém s tou kontrolkou dobíjení, jsem si všiml, že na volnoběh lehce kolísaly otáčky, bylo vidět, že se lehce houpala ručička otáčkoměru. Jak může souviset to kolísání otáček na volnoběh s kontrolkou dobíjení? Vysvětlíte mi to?

hk

Ivoši, vy jste nezmar. Vy budete tak dlouho chodit okolo jámy, až do ní spadnete celý. Kolísání otáček a kontrolka dobíjení nejspíše spolu nesouvisí. To auto je připravení pouze na jízdu na šroták, snad tam dojede .

asd1

Proboha co řešíš? K čemu další zkušební jízdy? Chceš sypat prachy do šrotu který se sype? Jestli chceš radu tak hledej jiný auto. Prostě tohle není v pořádku, závady jsou problémové, riziko velkých investic = nebrat. Za tyhle peníze je mraky lepších aut.

 

karel1234

0x

Ivos tu fabii proste miluje

 

ivos1

Když je to podle Vás šrot, proč se tedy ten prodávající nestydí dovážet z Německa takové šroty?

 

joudic*

protoze na fabii se v cechach vzdycky nejaky hejl chytne

karel1234

Ivosi,tobe je dvanact let?Nekteri lide stud,nebo moralku proste nemaji a makovcu denne navstivy bazary stovky,nebo tisice.

 

ivos1

Teď večer jsem zjistil, že ten inzerát na tu Fabii už zmizel, tak jsem schválně volal prodávajícímu a ten mi řekl, že auto je už prodané, dnes odpoledne ho prý prodal a koupil ho prý nějaký mladý, 25 letý. Takže za tu cenu 65 000 Kč se stejně našel zájemce i když auto mělo několik závad. Mě to ale nevadí, protože po té závadě s dobíjením jsem si stejně rozmyslel, že ho asi brát nebudu, protože bych opravdu mohl dát za opravy i několik desítek tisíc jak tu někteří psali. Tomu mladému asi nevadí, že koupil auto, které vyžaduje nákladné opravy že?

asd1

Neboj, mladej se nejspíš brzo bude kopat do hlavy že vzal takovou plečku. Holt Fobie 1,9 f TDÍčku co táhne vocpoda, dovoz z D, poctivý kilometry a jen drobná závada kterou snadno levně opraví, hlupák němec to kvůli takové blbině nechává skoro zadarmo atd.

Víš kolik lidí je schopných koupit opravdu totální šrot? V autech se nevyznaj, zvenku je to naleštěný, prodejce to vychválí.. Když to prohlídne doma tak teprve zjistí co opravdu koupil a to už je pozdě - prodejce ho pošle do háje a do soudu s nejistým výsledkem půjde málokdo, jedině někdo komu nebude vadit ztráta pár desítek tisíc za právníky (a takový si levné plečky nekupuje)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma výměna motoru cena

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]