Nejste přihlášen/a.
Mám možnost koupit Fabii combi 1,9 TDI PD 74kW, rok 2002, barva stříbrná, najeto reálných 233 000 km, dovoz Německo, výbava je ale slabší - je to verze Classic, takže to má třeba 4x airbag, el. přední okna, klimatizaci, pal. počítač, centrál na klíč bez DO, ABS a ASR, rádio, tažné zařízení. Chybí tam ale třeba elektrické nastavování zrcátek, čtecí lampičky, DO k centrálu, signalizace otevřených dveří...
V interiéru to vypadá stejně jako třeba u Fabie 1,4 MPI Classic, takže čalounění dveří a sedadel je stejné jako u té Fabie 1,4 MPI Classic. Fabii s motorem 1,9 TDI jsem ve výbavě Classic ještě neviděl, ale asi se také vyráběly, když jsem narazil na tuto.
K autu je originál servisní knížka, ale podle záznamů předchozí majitel asi 2x přetáhl výměnu oleje, takže do další výměny najel něco přes 20 000 km. Má smysl to auto kupovat, když předchozí majitel přetáhl výměny oleje? Může to přetažení výměny oleje způsobit třeba poškození sdružených vstřikovačů? Trochu mě překvapuje, že i v Německu přetahují výměny oleje jako u nás v Čechách. Auta z Německa by měla být přece servisovaná poctivěji, tak proč i v Německu přetahují výměny oleje? Několik lidí mi říkalo, že u tohoto motoru občas odejdou ty sdružené vstřikovače, prý můžou odejít i při těch 230 000 km. Je to pravda?
Těch 233 000 km je pro tuto Fabii už moc, může už být celkově opotřebená, nebo se těch kilometrů nemusím bát?
Ještě jedna věc: po zapnutí stěračů se u té Fabie někdy stane, že jakmile se rozběhnou stěrače, na přístrojové desce se rozsvítí všechny kontrolky, ručičky budíků spadnou na nulu, vymažou se hodnoty na palubním počítači a vynuluje se denní počítadlo kilometrů. Asi za 3 vteřiny přístrojová deska zase začne normálně fungovat. Výpadek přístrojové desky se ale objevuje nepravidelně, takže třeba několik dalších stíracích cyklů se nic nestane, přístrojová deska funguje normálně. Může to být něco vážnějšího nebo je to jen drobná závada? Druhá závada je, že jsou problémy s regulací teploty topení, regulátor teploty se nastaví třeba na doraz a z ofuků pořád fouká studený vzduch a třeba až za pár minut od nastavení teploty začne teprve foukat teplý vzduch a když chci teplotu snížit, opět to reaguje se zpožděním, teplota se sníží třeba až za pár minut. Podle mě to může být servomotorem, který ovládá klapku pro přívod vzduchu. Toto je také vážnější závada nebo jen drobnost?
V originálním německém technickém průkazu byla prvním majitelem firma, která je autorizovaným servisem Škoda a jmenuje se SKOWER GmbH, ale nechápu, proč tato firma vlastnila auto jen měsíc a poté ho prodala druhému majiteli v Německu, který ho vlastnil 12 let. Vysvětlil by mi někdo, proč ta firma vlastnila nové auto jen měsíc? Mně to připadá podivné, přece není normální, aby někdo vlastnil nové auto jen měsíc
Cena za Fabii je 65 000 Kč. Je to přiměřená cena nebo je to za tu cenu drahé?
Děkuji za rady
Obecně lze říci, že pro různé trhy se dodávají různé úrovně výbav. Je ale možné, že německý autorizovaný prodejce si nakonfiguroval takovou kombinaci výbavy a interiéru, kterou běžně automobilka nevyráběla a která nebyla v oficiálních cenících,, a tyto auta pak prodávala jako skladovky a někdo to po měsíci koupil. Ale to nemá smysl řešit.
Při problémech s olejem u TDI PD jako první odejde většinou turbo a pak vačková hřídel. Na sdružené vstřikovače to nemá vliv. Pokud to byl kvalitní olej, tak těch 20 tkm není zase tak moc, kór u dieselu.
Co se týče problému s regulací teploty, udělejte diagnostiku klimatizace, to může (ale nemusí) napovědět. Může to být servomotor mísení studeného a teplého vzduchu, ale v horším případě i vadná řidicí jednotka klimatizace. Jak už řekl předchozí diskutující, je to poloatuomatická klimatizace, takže pokud máte zmáčknuté tlačítko "AC", tak to mísení neovládáte Vy, ale řidicí jednotka podle nějakého programu, který nemusí odpovídat Vašim představám.
Co se týče té elektroniky, těžko říct. Může to být nějaký zkrat. V horším případě "zhnilý" hlavní kabelový svazek v motorovém prostoru.
233 tkm není moc, pokud je auto v dobrém stavu. Ale tohle auto zjevně není úplně OK.
Máte pravdu, že to auto není úplně OK, také mě to trochu překvapuje, protože od auta, které je dovezené z Německa, bych čekal lepší technický stav a toto auto je v podobném stavu, jako kdyby bylo původem z ČR. Myslíte, že už i v Německu zanedbávají údržbu auta? Předchozí majitel v Německu byl dle technického průkazu narozen v roce 1951, tedy starší člověk. Má smysl kupovat auto, se kterým jezdil starší člověk? Jde mi o to, jestli auto po starším člověku může být zachovalejší nebo je lepší auto po starším člověku nekupovat?
Ještě si to budu muset rozmyslet, ale možná to auto nakonec nekoupím, protože mě odrazuje právě ta porucha elektriky, kdy dochází při zapnutých stěračích k výpadku přístrojové desky a navíc jsou problémy s tou regulací teploty topení. Prodejce ale nechce slevit ani korunu, že je to prý běžná cena. Docela se divím, že všichni lidé, se kterými jsem mluvil, doporučují auta z dovozu z Německa, že jsou zachovalé, ale u této Fabie není vidět, že by auta z Německa byla zachovalá
Vy jste šprýmař - auto z Německa zachovalé být může. Vy nekupujete auto, ale šrot určený k likvidaci. To, že se to ještě nerozpadlo a zřejmě to i bez závažných závad jezdí, právě hovoří o tom, že je auto zachovalé.
Běžná cena to je, ale za plně funkční stav. To ta elektrika jednoznačně není. Hrozí výměny řídicích jednotek, kabelových svazků a podobné radosti = počítejte že takhle nestojí 65 ale 95 tisíc - výměna náplní, rozvodu a oprava elektriky v horší variantě... Pokud má německé doklady tak + české značky... Hledal bych jiné auto.
To byl po revoluci takový boom že kdo neměl auto z germánie tak byl něco míň. Proč by v německu nemohlo bejt stejný prase jako v česku,který na údržbu totálně s**. Od toho bych dal ruce pryč,problémy s elektronikou u novějších aut jsou obecně ty nejdražší. Může být někde prohnilý nebo nakousaný svazek od kun,celý se to vyzkratuje a ty se za opravu nedoplatíš. Přetažení oleje na 20 tisíc je prasečina,ale jsou i daleko horší experti. Problém špatné údržby v česku není penězma,stačí se podívat u nějakýho obchoďáku jaký nákupy si lidi ládují do kufru,je to problém spíš v mentalitě,jezdím dokud se to nerozsype
Při další zkušební jízdě u Fabie se ještě objevil problém s kontrolkou dobíjení, která se nepravidelně rozsvěcovala a zhasínala jak na volnoběh, tak i při jízdě, navíc ve chvíli, kdy jsem stál na křižovatce a byl problém s tou kontrolkou dobíjení, jsem si všiml, že na volnoběh lehce kolísaly otáčky, bylo vidět, že se lehce houpala ručička otáčkoměru. Jak může souviset to kolísání otáček na volnoběh s kontrolkou dobíjení? Vysvětlíte mi to?
Ivoši, vy jste nezmar. Vy budete tak dlouho chodit okolo jámy, až do ní spadnete celý. Kolísání otáček a kontrolka dobíjení nejspíše spolu nesouvisí. To auto je připravení pouze na jízdu na šroták, snad tam dojede .
Teď večer jsem zjistil, že ten inzerát na tu Fabii už zmizel, tak jsem schválně volal prodávajícímu a ten mi řekl, že auto je už prodané, dnes odpoledne ho prý prodal a koupil ho prý nějaký mladý, 25 letý. Takže za tu cenu 65 000 Kč se stejně našel zájemce i když auto mělo několik závad. Mě to ale nevadí, protože po té závadě s dobíjením jsem si stejně rozmyslel, že ho asi brát nebudu, protože bych opravdu mohl dát za opravy i několik desítek tisíc jak tu někteří psali. Tomu mladému asi nevadí, že koupil auto, které vyžaduje nákladné opravy že?
Neboj, mladej se nejspíš brzo bude kopat do hlavy že vzal takovou plečku. Holt Fobie 1,9 f TDÍčku co táhne vocpoda, dovoz z D, poctivý kilometry a jen drobná závada kterou snadno levně opraví, hlupák němec to kvůli takové blbině nechává skoro zadarmo atd.
Víš kolik lidí je schopných koupit opravdu totální šrot? V autech se nevyznaj, zvenku je to naleštěný, prodejce to vychválí.. Když to prohlídne doma tak teprve zjistí co opravdu koupil a to už je pozdě - prodejce ho pošle do háje a do soudu s nejistým výsledkem půjde málokdo, jedině někdo komu nebude vadit ztráta pár desítek tisíc za právníky (a takový si levné plečky nekupuje)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.