Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 120/lada 2105 co je bezpečnější?

Od: kohg odpovědí: 20 změna:

Jaké auto je bezpečnější? Škoda 120 nebo žigulík? Znáte někoho kdo se v těchto autech naboural?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

karel1234

1x

V obou autech autech zemrelo pri autonehodach tisice a tisice lidi.Na dnesni pomery jsou to auta velice nebezpecna pro posadku i ostatni ucastniky provozu.Prakticky jsou to uz veterani,takze jizda v nich je uz spis pro zabavu a na srazy veteranu.

fik

Nebezpečné pro posádku,pro ostatní účastníky provozu jsou nebezpečné jen ve stádiu vraku

 


1x

Všeobecně bych řekl že žigul byl na tom s pasivní bezpečností líp, už jen kvůli motoru vepředu. Ale asi to bude hodně záležet na konkrétním stavu auta a místě a typu nárazu.

 


0x

Ve 120 znám-známá sjela do šarky v asi šedesáti.Pravá strana byla promáčklá až do prostoru osádky,Ona jako řidič si vyrazila pár zubů a byla asi týden ve špitále,její tehdy asi půl roční syn (má dnes asi 15),na zadní sedačce v nějakém dětském zádržném systému,to odnesl jen bez jakýchkoliv následků byt jen škrábnutí.Ovšem v žigulu,fiatu a dalších zadohrabech s motorem vepředu žel neznám nikoho!

Jinak selským rozumem je autio s motorem vepředu asi bezpečnější,ale vzhledem ke stáří už jsou to spíš nebezpečná auta!Hlavně pro osádku!

 

fik

0x

Když to bylo nový tak bezpečnější(pevnější)byl žigulík,v současné době záleží na míře koroze u posuzovaných exemplářů. Jinak auto z tý doby srovnáním s dneškem prohraje ve všech bodech,at je to jakákoliv značka,tehdy ty pravidla tak přísný nebyly jako dnes. Sám jsem renovoval několik škodovek s motorem v zadu a nabourat bych se s tím vážně nechtěl,jako záliba je to hezký,vyjet si s krásně renovovanou škůdkou v neděli jen tak bezcílně na výlet,ale pasivní bezpečnost je vážně mizerná,ty pásy to je jak popruhy na seno a ten plech z kterýho je ta škodovka udělaná nijak silný není

 

mp*

0x

tak dneska nevím, ale žigul 2005 to byla jiná třída než škoda. Už jen obsah vzbuzoval úctu. tak koně přesně nevím, ale otec s ním běžně jezdil 160 a já sem s ním ještě vr 1992 dojel do Mnichova za 4 hodiny. Pak už přišly nová, lepší auta. Díky novému režimu. Kdo si dneska stěžuje, je vůl. Nebo zelený blázen z Krymské na kole bez přehazovačky (Hate).


doplněno 25.04.16 20:24:

A bourají jen slabí řidiči. Já zatím ne (asi 700000 km)

mot
Bouraji jen slabi ridici, to je hodne hluboka myslenka...
joudic*

jen jestli si to nepletete s Fiatem 128 (z italie) jen 4 prevody a na dalnici az 180, rok vyroby 78-8x, jedenactistovka a sestnactistovka

 


0x
Zigul je má motor vpředu Škoda prázdno.Otázkou je jak bude koupené auto rezavé, musela by to být nějaká uloženka po důchodci
harley

Před lety dělal Svět motorů náraz š120 v 50 km/h - všichni by byli mrtví už v té 50tce .


doplněno 25.04.16 21:33:

auto-mania.cz/...


doplněno 26.04.16 15:52:

mikihans - ta rezerva by ti fakt pomohla - tento test je při 50 km/h , při 90 km /h by z toho auta nezbylo vůbec nic .

fik

Nehodu máš vždycky o štěstí,simulované podmínky ti nikdy neřeknou jaký to bude ve skutečnosti. Kdysi dávno se u nás odehrála nehoda,kdy škodovka v zimě dostala smyk,sjela z 10 metrů vysokýho náspu,pravou stranou nabrala strom a 3x se dole přetočila přes střechu,řidič kromě oděrek nebyl vůbec zraněný a přitom to vypadalo že je to jistá smrt při pohledu na to auto,ten člověk měl tu největší kliku v životě. Na druhou stranu někdy nevině vypadající nehoda a třeba vylítne do skla nepřipoutaný člověk a je mrtvý.

Nic to nemění na tom že bych v tom autě nehodu prožít opravdu nechtěl,to auto jsem měl rozebraný do šroubku a ve předu před tebou nic kromě 3 tenkých plechů a pár plastů není. Záliba je to hezká ale kdo chce mít nějakýho veterána tak musí počítat s tím že případná vážnější nehoda bude téměř jistá smrt

Na fotce není vidět rezervní kolo, které tvoří povinnou součást deformační zóny auta. Bez ní se nemůže považovat test za relevantní. Je to jako byste zkoušel jiná auta třeba bez motoru, nebo bez důležitých výztuh.
asd1

Přesně tak. Ovšem podle fotky - bortí se kabina a rezerva v kufru by nejspíš nepohltila náraz, ale vyztužila předek a tím způsobila ještě větší zborcení kabiny..

fik

Omyl,s tím právě konstruktéři počítali a proto je to tam jako poviná výbava,ta rezerva přesměruje podstatnou část energie na silně vyztužený tunel karoserie. Když se podíváš na originální crash test,tak tam se zdaleka tolik kabina nezbortí

trtr

Zdravím, pevnější, tj tzv. bezpečnější by měla být jak padlo LADA (jen pokud je vlivem stáří neurve ten motor-to je potom blbý), S120 je proti tomu bída (volant se vysouvá proti řidiči a pedály drtí a lámou chodidla). FUJ obojí.

fik

Všechna auta z tý doby jsou takový,to si moc nevybereš,tehdy předpisy nebyly ani zdaleka tak přísné jako dnes. Jinak do diskuze škoda VS lada,dneska by možná mohla být bezpečnější ta škodovka,protože ten žigulík hnil ještě tak 3x rychleji,a to je ti pak k prdu že máš motor ve předu,pokud se karoserie rozsype jak lepenková krabice

 

 

pipal

0x

nejhorší je,že ta koroze podvozku není často vidět,skrývá se to pod lakem,kterým se stříká podvozek a pořád to drží při sobě.Ale stačí vzít šroubovák a pořádně do toho zapíchat vší silou okolo kol vespod,nosníky a důležité díly..Všude to projde turch.Pak stačí náraz a sroluje se to jako papír.Také jsem si liboval,jak to není sežrané,nic celkem nebylo vidět.Zkusil jsem to jednou opíchat šroubovákem a nestačil jsem zírat.Totálně sežrané,vše maskoval původní nátěr spodku.

fik

Tak to někdo takto úmyslně zamaskoval,pokud je to sežrané tak to ani ten originální pružný nátěr podvozku neudrží. Když kamarád renovoval škodu 100 tak to bylo to samý,na pohled krásný podvozek že nic nepoznal a až jsme to rozdělávali tak jsme zjistili že je na tom nalepený jakýsi pružný laminát a celý je to důkladně zatřený tlumexem aby to nebylo vidět,a skutečně to bylo vidět až při naprosto detailním pohledu,taky to někdo takto úmyslně zamaskoval před prodejem,na to je třeba si dávat skutečně pozor. Kamarád z radosti měl jen oči pro pláč a nakonec při renovaci kromě střechy nezbylo skoro nic,tam bylo vaření. Lidi jsou v maskování koroze u těch svých křápů neobyčejně vynalézaví,místo toho aby se o to starali zavčasu a nedopustili aby to zhnilo,tak pak na to lepěj různý ipy a lamináty a bůhví co ještě

pipal

nikdo nic nemaskoval.Ony ty původní nátěry spodku drží fest.To není jako bejval obyčejný Tlumex.Prostě to koroduje pod tím..

 

ladza*

0x

Pokud máš v plánu si jedno z nich vybrat, tak tě ujiš%tuju, že tak jak tak si sednes do pojizdné rakve

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]