Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vymena katalyzatoru

Od: milhausk odpovědí: 11 změna:
Zdravim mam hyundai 1.4 lpg zjistil jsem ze keramicky katalyzator neni vhodny na lpg ale kovovy je.kdyz je vymenim budou lambda sondy nadále fungovat jak mají a emise se tím nezmění. Děkuji za odpovědi.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

0x
Proč by neměl být vhodný na LPG?
milhausk

Při lpg vzniká vyšší teplota až o 100 stupňů než u benzínu časem se keramický vydroli jelikož u mého vozu je katalyzator příliš blízko motoru tak hrozí poškození uz je hodně případů. Kovový je ze stoceneho plechu uchycen trny pri mechanické ráně třeba ze spod sutrem stále drží natož keramický se rozbije.
Info...
evyfuk.cz/...
vernon
Keramický je křehčí než kovový, ale s tím LPG je to nesmysl. I kdyby to bylo o 100 stupňů, stále je to zanedbatelný rozdíl.

A jak může katík ,pokud se vysype,ohrozit motor?


doplněno 23.04.16 19:13:

Jo jako že se vysype ano ,to bych pochopil ale aby motor z výfuku nasál kousek katu? nevím přijde mi to hooodně scifi!

Tazatel a jak jezdí a jaká je spotřeba?Co takhle dojezdit co se dá a pak teprve měnit?

Myslím, že myslel spíše poškození katalyzátoru vysokou teplotou výfukových plynů - že je blízko u motoru, tedy je teplota vyšší. Tak jako tak si myslím, že je to hloupost, keramika tu teplotu musí vydržet.

solenza*

Tímto nešvarem trpí třeba motory 1,2 HTP, které nasávají piliny ze svodů od motoru. Při prudkém ubrání plynu to je možné.

fik

To je zase ten ekovýmysl,aby se katalyzátor co nejrychleji zahřál,protože katalyzátor za studena nepracuje a božínku by chvilku šly z výfuku nečištěné emise...to by ptáčci nezahnízdili a ekoteroristi spáchali harakiri. Co na tom že když je tak blízko motoru tak se mnohem rychleji ničí a můžou z něj vlítnout kousky zpátky do motoru

 

fik

0x

Lambda je před katalyzátorem,takže to vliv mít nebude,ale nějak nevidím smysl,mám feldu na LPG a katalyzátor tam je taky keramický a drží pořád. Když se ti rozsype,což poznáš na zvuku,tak potom bych možná volil ten kovový,protože je přece odolnější,ale do tý doby bych to nehrotil. Ono pár stupňů sem nebo tam katalyzátor ani nepozná. Keramický katalyzátor se začíná rozpadat až kolem 1000 stupňů,to by už ty výfukový svody musely rudě žhnout aby měly 1000 stupňů

 

milhausk

U novějších aut uz je něco bodobneho jako u diesel egr ventil takže si může nasat z katalyzatoru bordel protoze je blizko motoru vím o čem mluvím v rámci reklamace mám nový motor. No k věci jsou dvě lambda sondy jedná před a vzadu. Takže když se pouze vymeni tak by to nemuselo nic hlásit?

Felicii mám a tam je to ještě stará poctivá jednoduchá práce ale dnešní ekologie a eu dělá auta z papíru

fik

Ale EGR nasává ještě před katalyzátorem pokud se nemýlím. V těch katalyzátorech není funkčně rozdíl takže by to nic hlásit nemělo

 

edytozyk5

0x

Katalyzátory na LPG trpí a čím jsou blíže motoru, tím více. Já už jsem odrovnal ve feldě 2ks. (jedu na LPG)

Originál se uvolnil po ráně od kamene a pak tam hrozně chrastil. Tak jsem dal uni keramika. Ten vydržel cca 100tis km. Postupně se uvnitř spékal, až to bylo znát na výkonu. Takže jsem ho zahodil a teď tam nemám žádný. I tak je auto na LPG daleko šetrnější ke zdraví, než nějaký novodobý diesel.

Ale na příští STK si asi už nějaký starší seženu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]