Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit jiny auto?

Od: honza9595 odpovědí: 18 změna:
Ahoj, potřeboval bych radu. Co myslite mam dal vražet peníze do Fabie I r.v 2002 1.4 MPI najeto 200 xxx. Dodam je to moje prvni auto, ktery jsem koupit pred rokem ješte jako student. Ted chodim do prace a delam dalkove VŠ. Jde o to, ze do toho vražim dost ppenez. Ted me čeka vymena prednich ložisek za cca 4500 a přibrzduje mi pravy zadni kolo. To bych vsechno bral je to spotřebni zboži, ale rezne to a dost viz foto. Jen by me zajimal nazor jrstli by jste do toho vraželi penize nebo koupili neco jinyho.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

honza9595
11.04.16 18:08

dalude

Karosářské práce tak drahé nebudou, na svém autě jsem dělal komplet zadní lemy a celé prahy + lakování metalízy na obě zadní části auta a vyšlo mě to na 6400,- celkem.

 


0x

Zkuste napočítat všechny letošní plánované opravy a servis + prahy cca 5000,-kč. Kolik najezdíte ročně km?


doplněno 11.04.16 18:29:

špatný kup ... na další auto si najměte mechanika - i litr za ochotu na ten den je obrovská úspora peněz do dalších oprav!

Na ten nájezd už bych uvažoval o naftě. Do tohoto už bych nijak zásadně neinvestoval - max. nějak ošetřit před prodejem... - ale já jsem ten trouba, co na chyby ukazuje před prodejem, takže má auta jsem prodával spíše na ND za pár tisícovek.

Hledal bych vůz s pozink kastlí a jednoduchým motorem - toto už opravdu nee. A na ten nájezd bych 1,4MPI nebral - to je auto pro důchodce s nájezdem do 5000 km za rok.


doplněno 11.04.16 18:52:

Na LPG bych neměl chut - jednak to nesmí do krytého stání, jednak mám garáž a nerad bych jednou vyletěl i s domem... - a co měl brácha dva vozy s LPG, pravidelně to čistil (jednou - dvakrát měsíčně), protože v okolí byla jen jedna LPG stanice s nějakým divným plynem - pořád se to zanášelo...

Naftu mám rád - raději než benzín. Ta síla, když vezu 3-4 lidi a nákup nebo vozík plný briket... uvezl jsem s mou vahou v xsara kombi + vozík na 650kg brikety a lidi v celkové váze 1250kg. Jen jsem musel někdy podřadit... denně už pátý rok dojíždím 37km do práce a 37km zpět.

Příští auto bude jedině nafta - stará bez těch blbostí jako filtry pevných částic apod.

honza9595

Ročne najedu tak 20 000km a za ten rok co to mam, tak jsem do toho dal okolo 30 000kc
Bohuzel auta bez dpf , vstriky za barak , dvouhmotka za dva baraky ... Tam uz jde stari aut fakt poznat.

Pokud bych měl zaplatit 20 tis na opravu, raději bych to prodal a koupil si třeba toto sauto.cz/... - kvalitní a úsporný motor, klima a levný ND. Prostě příště velký pozor na kastli - něco bez koroze, ... motorické díly se dají vyměnit, třeba i celý motor.

Když jsem byl naposled u servisáka, kroutil hlavou nad 1,2 HTP - důchodce si koupil nový kus, po 30tis km druhá hlava k.o. - prý ty písty jedou jakoby ze šikma...

U těch starších si musí člověk dávat bacha právě na skrytou korozi - a taky na ekopoplatek!

Ale dobrý kus může ujet dalších 200tis km bez zásadních oprav - jen servis.

 


0x

ta cena tý výměny ložisek je docela drahá když vemu že značkový ložisko seženeš od 700 do 1OOO kč

pokoukej nákej škoda klub třeba tam najdeš někoho kdo bude rozumější

jinak tydle auta patřili ještě mezi ty spolehlivé a pokud to neni vyloženě plečka asi bych si ho dal do kupy a nechal

vem že koupíš jiný a nic o něm nevýš a pokud nebude nový budeš do něj ty peníze sypat taky

honza9595

Spiš se přiklanim k variante, že si to necham. Na jiny auto bych si musel vzit pujčku a stejne by to auto nebylo uplne novy, takze bych do jinyho mohl vražet ješte vic. A ve 20 si brat pujčku je kravina. Spiš našetřit. Ten rez me štve, ale jezdit se s tim da. Takhle když to pišu, tak vidim, ze jine auto by asi v mem pripade byla chyba.

řekl bych to asi tak.. ted máš auto, které docela znáš, víš cca co od něj čekat.. koupíš-li si nějakou další ojetinu.. můžeš pak zjistit, že je třeba opět sypat.. a to celkem naštve.. pokud to auto máš na ježdění a ne na okrasu, tak ty prahy trochu polež a ještě to požije.. to co píšeš jsou v podstatě malé věci... hlavně se vyhýbej drahým servisům.. na takové latani je lepší si najit nějakeho garážníka...

 

gg*

0x
Prodej to
Už ty prahy stojí dost peněz
Kupvsi něco co vydrží

 

fik

0x

Přední ložiska za 5000? prosimtě kde? když vezmu že kvalitní ložisko,ne žádná pochybná replika,ale kvalitní ložisko stojí kolem 1000 korun,tak to máš 2000 za materiál. Na každý straně je to práce na půl hodiny maximálně,to vyměň mechanika,výdělek 3000 za hodinu to bych teda bral,to nemají ani štětky. Přibrďující kolo to je taky nějaká blbost,to vem čert,horší je ta koroze,karosářské práce jsou poměrně drahé často s nejistým výsledkem pokud to dělá pako. Možná by ani celý práh být nemusel,to hnije ve předu u spoje s blatníkem.šikovný karosář by dokázal natvarovat kousek plechu a vyvařit jenom tu špatnou část,protože pokud je dále práh zdravý tak jak už jednou do tý tovární ochrany mákneš tak už to nikdy není ono a myslím že měnit celý práh je i tak trošku zbytečný

Musíš vzít do úvahy v jakém stavu je zbytek auta,jak je na tom motor,převodovka,nápravy...pokud se to už sype všechno tak bych možná zauvažoval nad jiným,pokud je to mechanicky dobrý,opravil bych to. Máš tam spolehlivý motor kde se ti nepokazí turbo,drahý vstřikovače nebo ten nesmysl v podobě dvouhmotovýho setrvačníku případně filtru pevných částic. A pokud to má opravdu jen 200 tis tak to není nějaký extra nájezd

 

honza9595

Je pravda, že by pro mě byla lepši nafta. Mam to do prace 40km. Ted už vim, ze to byla špatna koupe, ale prvni auto, tak jsem nevidel a neslyšel.
fik

Měl jsi ji sehnat na LPG,to tě vyjde ještě mnohem líp jak nafta. Já jezdím se spotřebou 8 litrů LPG a litr LPG stojí 10 korun. Při současných cenách by to naftové auto muselo žrát cca 3 litry aby to bylo stejný

mnohem líp to zase nevychází, když k tomu připočtu nějaký ten benal, kraviny okolo, starosti, omezení, tak to takové terno oproti staršímu chtochtakovi není.. jinak plyn ve filcce je na pohodu .. kdyby to tak nehnilo aspon ...

 

 

asd1

0x

Jak se to sype a žere prachy tak pryč s tim.

Je to shnilý, pokud vyměníš prahy tak za 2 roky to stejně bude znova. Ložiska, zadní třmeny aneb generálka zadních brzd... aby to jezdilo tak do toho teď nasypeš minimálně 10 spíš ale 20k s nejistým výsledkem.

Prodal bych to, o Fobie je zájem a prodáš v pohodě za i v tomhle stavu (moc to nechápu ale takhle Pepíci fungujou - se podívej na sebe co sis koupil a za kolik)

Koukni třeba na Punto 2 po FL, motor pro tebe nejlíp Multijet 1,3 (jezdí dobře, žere kolem 4-5L) nebo klasika 1,2 8V (jeden z nejlepších malých motorů). Punto 1 se rozdává i za odvoz, ale to moc nedoporučuju, už je to všechno moc starý..

Ložiska udělat musíš, zvládnout bys měl i sám (stačí dodržet pár základních věcí, lis panenka a nějaký rám), repas třmenu taky musíš, můžou to být lanovody/ mechnaismus ručky, samotný pístek, třemen, ucpaný hadičky... Ale je to brzda tak neni co řešit. Možná fční třmen z vrakáče.. Pak bych už ale sháněl jiný auto.

Bohuzel 1,3jtd bych si nekoupil ani za nic. Je to hrozny motor , hluk , nejede a zas tajovy drzak to neni. Ktomu na najezd 20tisic za rok koupit 1,2 benzin ... To fakt ne.

 


0x
To dojed. Ty prahy si spravis i sam. Karosar mi rekl 7tisic coz jsem se vysmal. Shod blatnik , sjed to kartacem , odrezovacem a nastrikej nakym asfaltem ci body. Pred zimou shod nadkoli a ten prostor kde se usazuje bordel a blato se soli tak tam kydni vazelinu a nake roky to vydrzi. Ja to tak mam. Je to bolest prvnich fabek.
Pokud mas na nove auto tak klidne kupuj. Jen kdyz koupis ojetinu a zaplatis cca 10k za rozvody brzdy atd... A zjistis ze ty novejsi auta nejsou zas tak velke drzak. Ktomu ty nove eko diesly hruza.
fik

Hlavně ty prahy nemusí dělat celý,proboha na co? já znám tuhle bolest fabií,to hnije protože se za nadkolím hromadí bordel. Normální karosář vyřízne jenom ten kousek,natvaruje plech a vyvaří jenom to zhnilý.k čemu kuchat zbytek prahu když je zcela zdravý,jenom rozvrtá tu originální ochranu.

Když mu budou tvrdit že to nejde tak je to jenom proto že budou chtít větší zakázku,samozřejmě že to jde,s kámošem jsme to dělali už na několika fabiích a výsledek super. Hlavně potom si musí majitel sehnat ten torx,minimálně jednou za rok to plastový nadkolí odmontovat,stačí jenom tam dole,nemusí to sundávat celý,a ten bordel vysypat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]