Nejste přihlášen/a.
Zkuste napočítat všechny letošní plánované opravy a servis + prahy cca 5000,-kč. Kolik najezdíte ročně km?
špatný kup ... na další auto si najměte mechanika - i litr za ochotu na ten den je obrovská úspora peněz do dalších oprav!
Na ten nájezd už bych uvažoval o naftě. Do tohoto už bych nijak zásadně neinvestoval - max. nějak ošetřit před prodejem... - ale já jsem ten trouba, co na chyby ukazuje před prodejem, takže má auta jsem prodával spíše na ND za pár tisícovek.
Hledal bych vůz s pozink kastlí a jednoduchým motorem - toto už opravdu nee. A na ten nájezd bych 1,4MPI nebral - to je auto pro důchodce s nájezdem do 5000 km za rok.
Na LPG bych neměl chut - jednak to nesmí do krytého stání, jednak mám garáž a nerad bych jednou vyletěl i s domem... - a co měl brácha dva vozy s LPG, pravidelně to čistil (jednou - dvakrát měsíčně), protože v okolí byla jen jedna LPG stanice s nějakým divným plynem - pořád se to zanášelo...
Naftu mám rád - raději než benzín. Ta síla, když vezu 3-4 lidi a nákup nebo vozík plný briket... uvezl jsem s mou vahou v xsara kombi + vozík na 650kg brikety a lidi v celkové váze 1250kg. Jen jsem musel někdy podřadit... denně už pátý rok dojíždím 37km do práce a 37km zpět.
Příští auto bude jedině nafta - stará bez těch blbostí jako filtry pevných částic apod.
Pokud bych měl zaplatit 20 tis na opravu, raději bych to prodal a koupil si třeba toto sauto.cz/... - kvalitní a úsporný motor, klima a levný ND. Prostě příště velký pozor na kastli - něco bez koroze, ... motorické díly se dají vyměnit, třeba i celý motor.
Když jsem byl naposled u servisáka, kroutil hlavou nad 1,2 HTP - důchodce si koupil nový kus, po 30tis km druhá hlava k.o. - prý ty písty jedou jakoby ze šikma...
U těch starších si musí člověk dávat bacha právě na skrytou korozi - a taky na ekopoplatek!
Ale dobrý kus může ujet dalších 200tis km bez zásadních oprav - jen servis.
ta cena tý výměny ložisek je docela drahá když vemu že značkový ložisko seženeš od 700 do 1OOO kč
pokoukej nákej škoda klub třeba tam najdeš někoho kdo bude rozumější
jinak tydle auta patřili ještě mezi ty spolehlivé a pokud to neni vyloženě plečka asi bych si ho dal do kupy a nechal
vem že koupíš jiný a nic o něm nevýš a pokud nebude nový budeš do něj ty peníze sypat taky
řekl bych to asi tak.. ted máš auto, které docela znáš, víš cca co od něj čekat.. koupíš-li si nějakou další ojetinu.. můžeš pak zjistit, že je třeba opět sypat.. a to celkem naštve.. pokud to auto máš na ježdění a ne na okrasu, tak ty prahy trochu polež a ještě to požije.. to co píšeš jsou v podstatě malé věci... hlavně se vyhýbej drahým servisům.. na takové latani je lepší si najit nějakeho garážníka...
Přední ložiska za 5000? prosimtě kde? když vezmu že kvalitní ložisko,ne žádná pochybná replika,ale kvalitní ložisko stojí kolem 1000 korun,tak to máš 2000 za materiál. Na každý straně je to práce na půl hodiny maximálně,to vyměň mechanika,výdělek 3000 za hodinu to bych teda bral,to nemají ani štětky. Přibrďující kolo to je taky nějaká blbost,to vem čert,horší je ta koroze,karosářské práce jsou poměrně drahé často s nejistým výsledkem pokud to dělá pako. Možná by ani celý práh být nemusel,to hnije ve předu u spoje s blatníkem.šikovný karosář by dokázal natvarovat kousek plechu a vyvařit jenom tu špatnou část,protože pokud je dále práh zdravý tak jak už jednou do tý tovární ochrany mákneš tak už to nikdy není ono a myslím že měnit celý práh je i tak trošku zbytečný
Musíš vzít do úvahy v jakém stavu je zbytek auta,jak je na tom motor,převodovka,nápravy...pokud se to už sype všechno tak bych možná zauvažoval nad jiným,pokud je to mechanicky dobrý,opravil bych to. Máš tam spolehlivý motor kde se ti nepokazí turbo,drahý vstřikovače nebo ten nesmysl v podobě dvouhmotovýho setrvačníku případně filtru pevných částic. A pokud to má opravdu jen 200 tis tak to není nějaký extra nájezd
Měl jsi ji sehnat na LPG,to tě vyjde ještě mnohem líp jak nafta. Já jezdím se spotřebou 8 litrů LPG a litr LPG stojí 10 korun. Při současných cenách by to naftové auto muselo žrát cca 3 litry aby to bylo stejný
mnohem líp to zase nevychází, když k tomu připočtu nějaký ten benal, kraviny okolo, starosti, omezení, tak to takové terno oproti staršímu chtochtakovi není.. jinak plyn ve filcce je na pohodu .. kdyby to tak nehnilo aspon ...
Jak se to sype a žere prachy tak pryč s tim.
Je to shnilý, pokud vyměníš prahy tak za 2 roky to stejně bude znova. Ložiska, zadní třmeny aneb generálka zadních brzd... aby to jezdilo tak do toho teď nasypeš minimálně 10 spíš ale 20k s nejistým výsledkem.
Prodal bych to, o Fobie je zájem a prodáš v pohodě za i v tomhle stavu (moc to nechápu ale takhle Pepíci fungujou - se podívej na sebe co sis koupil a za kolik)
Koukni třeba na Punto 2 po FL, motor pro tebe nejlíp Multijet 1,3 (jezdí dobře, žere kolem 4-5L) nebo klasika 1,2 8V (jeden z nejlepších malých motorů). Punto 1 se rozdává i za odvoz, ale to moc nedoporučuju, už je to všechno moc starý..
Ložiska udělat musíš, zvládnout bys měl i sám (stačí dodržet pár základních věcí, lis panenka a nějaký rám), repas třmenu taky musíš, můžou to být lanovody/ mechnaismus ručky, samotný pístek, třemen, ucpaný hadičky... Ale je to brzda tak neni co řešit. Možná fční třmen z vrakáče.. Pak bych už ale sháněl jiný auto.
Hlavně ty prahy nemusí dělat celý,proboha na co? já znám tuhle bolest fabií,to hnije protože se za nadkolím hromadí bordel. Normální karosář vyřízne jenom ten kousek,natvaruje plech a vyvaří jenom to zhnilý.k čemu kuchat zbytek prahu když je zcela zdravý,jenom rozvrtá tu originální ochranu.
Když mu budou tvrdit že to nejde tak je to jenom proto že budou chtít větší zakázku,samozřejmě že to jde,s kámošem jsme to dělali už na několika fabiích a výsledek super. Hlavně potom si musí majitel sehnat ten torx,minimálně jednou za rok to plastový nadkolí odmontovat,stačí jenom tam dole,nemusí to sundávat celý,a ten bordel vysypat
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.