Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nekvalitní nafta

Od: danysek odpovědí: 23 změna:

Co se stane když do svého motorového mazlíka natankuji špatnou naftu? Když před každým tankováním používám aditivum VIF může se něco stát? Člověk nikdy neví, zda je nafta dobrá a nebo špatná. Myslíte, že aditivum VIF pomůže daný problém vyřešit?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

motory s common raill vstřikováním jsou zvláště náchylné a proto se svým HDi tankuji převážně VERVA Diesel, případně naftu u eurooil s výrazným nápisem "bez bio složky"

Souhlas. Bio slozka je strasna sr...
hk

Biosložka výborně maže, takže významně šetří motor, což se nedá říci např. o prémiovém palivu Maxx diesel od OMV. Zrovna tak není ideální ani nafta od EuroOilu. Do obou je třeba přidávat již zmíněný VIF nebo Millers, právě kvůli zvýšení mazivosti.

mzxy*

Podobné názory o užitečnosti biosložky mají všichni majitelé autoservisů a autoopraven, akorát ty poškozené CR motory nechtějí opravovat ale menit kus za kus


doplněno 31.03.16 13:58:

Výrobci shodně tvrdí že moderním CR motorům biosložka škodí a čeští vědci to mají dokonce podloženo opakovanými pookusy...to že stát vyhodil další desítky miliard na podporu pančování paliv ředkovým olejem nechápu, stejně jako mnozí jiní občané...ale skutečnost že se v čr ve velkém pestuje řepka neznamená že je biosložka pro CR motory užitečná...znamená to jediné, tento stát vedou hlupáci které jsme si zvolili

hk

Dle vás by evropské silnice lemovaly poškozená auta a kamiony od řepky. Biosložka se přidává všude, nejen u nás. Člověk žasne, jak jsou lidi zblblí éčkama, řepkou, oteplováním/ochlazováním a všemi dalšími "anti".

Uvědomte si, že služební auta jezdí, nikdo se o ně moc nestará, chodí na servis v nejzašších termínech - nikdo je nehýčká olejíčkem po 10 tkm, tankuje se nejlacinější nafta na trase, nikdo nepolije za své do nádrže nějaký VIF a světe div se - jezdí bez problémů. A je jedno, zda osobák nebo náklaďák/kamion.

mzxy*

ano Kalousku, máš pravdu

ale věz že v mojí firmě se o auta staráme a tankujeme u jednoho pečlivě vybraného dodavatele

máš tu smůlu že pracuješ ve špatné firmě a navíc nic nechápeš, pančování paliva je už léta nařízeno EU nařízením které je závazné pro všechny členské státy a jeho porušení bylo sankcionovatelné před evroským soudem..naštěstí toto už brzy padne

mzxy*
fik

Co na tom že třeba líp maže když vše zacpe,hlavně pro comon raily je to zabíják. Dnešní naftáky už nemáš jako kdysi,že ty motory strávily i přepálený olej na smažení

 

hk

0x

VIF problém nevyřeší, jen pokud je nafta s malou mazivostí. Tedy např. Maxx od OMV případně bezřepková od EuroOilu.

danysek

A jak poznat nekvalitní naftu na čerpacích stanicích? Třeba na čerpací stanici MOL mi pak auto moc nejelo..

hk

Jednou to jede lépe, jednou hůře, ale ne vždy za to může nafta. Koneckonců - stačí předávkovat VIF a jede to hůř. Zvláště na ten letní VIF. Zimní mi nepřišel tak hrozný. Letní mi do motoru nesměl vůbec. Millers je snad lepší, ale nakonec jsem alchimii opustil, neb to je všechno nesmysl.

Dobrou naftu moc nepoznáš u pumpy, na druhou stranu s premiovou Vervou (od Benziny) chybu neuděláš. Ta jede obvykle vždy dobře.

ladza*

tankovat jen ve svém městě a sehnat co nejvíce názorů od ostatních

 

 


0x
Ne vif nepomuze , kdyz to bude hodne spatna nafta. Pokud mas motor co je na to nachylny , tak tankuj nakou lepsi naftu u jedne cerpacky. Existuje hodne testu na internetu...

 

danysek

A co říkáte na čerpací stanici ZARIS s.r.o. Bohumín, Olomouc?

hk

Proč tankovat u nějakého nename sróčka. To je asi ta největší chyba (z mého pohledu). Beru u globalizátorů, a ještě tam, kde stojí hodně aut a je tedy velká výtoč a PHM tam nehnije.

 

danys*

0x

Jestli chceš tankovat u no name benzínových stanic, tak se nedivím, že máš strach z nekvalitní nafty!

Být tebou, tankuju na Onu, tam je kontrola a udání od konkurence největší a kvality bych se nebál

danysek

A co čerpací stanice MOL, SHELL?

hk

Je úplně jedno, jak se pumpa jmenuje, v ČR jsou 2 rafinérky. Maxx se vozí z Rakouska. Jde o to, aby pupař nakoupil PHM nejlépe od výrobce (což je málokdy) a nebo aby mezičlánek byl poctivý. Další problém je, aby přepravce měl čistou cisternu. Každá nafta, která je stáčená v rafinérce je bez vady (ano, jednou za mnoho let něco uteče). Veškerý problém nastává cestou k pumpě a to at úmyslně nebo neúmyslně.

Pumpař, který má své 3 stojany na konci vesnice si může objednat zavážku čehokoliv a odkudkoliv a nikdo mu do toho nevidí. To je ten problém nekvalitních PHM. A to žádným VIFem spravit nejde.

fik

V tom to nebude,nebo si myslíš že velký benzínky jsou svatý? že si nechtějí přivydělat něco bokem? Já sice mám starý benzínový auto,který na kvalitu paliva není tak háklivý,ale nejlíp jezdí,myšleno výkonově a s nejlepší spotřebou na ten nejlevnější benzín z nejzapadlejší benzínky široko daleko. Nebo taky často omílaný tank ono,konkurencí nenáviděná benzínka,všude kde to je tak stahují zákazníky z široka daleka a nutí ostatní slevnit a nutno uznat že ten benzín taky nikdy nebyl špatný. Po 60 tisícíh kilometrech jsem nedávno vytáhl palivový filtr a nijak zanešený nebyl

Já tankuji kdekoliv, kromě podivných dvorů a bývalých "kolchozů". Jak psal někde někdo, důležitá je výtoč. Jestli natankujete drahou naftu ze stojanu, kde nikdo už 14 dní netankoval, pak je to podle mě horší, než levná nafta, která se ani "neohřála". Já preferuji TankONO a Eurobit. Jezdím hodně a problém jsem měl jen jednou a to se starou naftou od Agipu, kde se separovaly biosračky, zalepilo to trysky, rozleptalo těsnění a oprava byla 56 tisíc. OMV a Shell netankuji vůbec, jsou předražený výjmečně až o devět korun na litru.

 

mzxy*

0x

pokud máte auto s modernějším CR motorem a subjektivní dojem je že nafta neníé kvalitní, přidáním 4-5-6 víček VIF aditiva nic nezkazíte, můžete některé nedostatky nekvalitní nafty částečně eliminovat...CR je skutečně citlivý a nekvalitním paliverm trpí, proto bych osobně volil tankování "bezřepkové " nafty u eurooil ( ČEPRO) nebo "prémiová" bezřepková 100 opktanová paliva která jsou vyráběna v zahraničí a u nás se nepančují

 

moula*

0x

Také záleží jaké má nafta cetanové číslo a majitel pumpy, zda řádně každý rok provádí odkalení nádrží a v termínu mění letní, přechodovou a zimní naftu.

 

jenda2*

0x

VIF není žádný zázrak a zimní dávkování 1:1000 je jen optický klam. Pro dobrou mazivost se přidává do nádrže 1-2 dl. motorového oleje pro dvoutaky. To už má nějaký význam.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]