Nejste přihlášen/a.
DObrý den, vím, že lze dělat výbrus na ocelových vložkách válce motorů, lze udělat výbrus válce na motoru, kde válec je jeden hliníkový odlitek?
Nebo se neprovádí výbrus, ale jen se nanáší na válec nová vrstva tvrdokovu, který je u starých pil už opotřebován?
Klasicky vybrus se dela pouze u motoru s litinovou vlozkou. Jednoduse se zvetsi vrtani pro nejblizsi vyssi rozmer pistu.
U hlinikoveho valce zalezi, z jakho duvodu opravu potrebujes. Pokud je pouze vrtani rovnomerne zvetsene diky opotrebeni, ale vrstva tvrdokovu je neposkozena - a dostatecna (dle manualu), lze namontovat vetsi sadu pistu bez dalsich zasahu do valce.
Pokud je ale vrstva tvrdokovu poskozena - ryhy a pod., nebo si se dostal mimo rozsah dostupnych pistu = mimo dovoleny rozsah opotrebeni vrstvy tvrdokovu, nebo je valec opotreben nerovnomerne (sisate), je potreba nanest novou vrstvu tvrdokovu - Nikasilu. To se provadi zbrousenim stavajici vrstvy, pokovenim a naslednym honovanim (kterezto je vlastne stejne jako provadeni vybrusu).
Otazkou zustava, zda jsou dostupne opravne sady pistu a na kolik Te to cele vyjde, aby si v tom nebyl draz, nez za novy valec nebo novou pilu = zalezi, co to je za pilu.
"Nikasil " je v podstatě tvrdokov! Ale nikde není řečeno, že zde je válec upraven právě touto metodou.
Opravy se běžně provádějí, ale je vhodné posoudit, zda se vyplatí.
Děkuji za ponaučení, dosud jsem žil v mylném dojmu, že si vystačím s nabytými vědomostmi ze studií, ale jak vidno dnes k odborným vědomostem lze zkrácenou metodou dospět i opisováním internetových stránek.
Tak to máte špatné informace. Jedná se o galvanické nanášení niklové vrstvy na jakýkoliv vodivý materiál - spolu s částicemi inertního nevodivého materiálu, v našem případě karbidu křemíku (SiC - sloučenina uhlíku a křemíku), vyznačujícího se vysokou tvrdostí. Nanášený nikl i karbid křemíku jsou součástí pracovní lázně. Při nanášení se karbid křemíku zakotvuje ve vrstvě niklu a na stěně motoválce tak vzniká potřebná kluznost. Laicky tomu možná někdo říká tvrdokov ale řeči se vedou a voda teče.
Kdežto tvrdokov se nejčastěji se skládá z karbidu wolframu a kovového kobaltu. Z těchto složek se vyrábí spékáním.
Kdyby byla vložka válce z tvrdokovu, byla by nemrtelná.
Oprava se provádí odstranění původní vadné vrstvy a nanesení nové. Cena včetně nového pístu je kolem 3000,- .
Motorové pily mají u hliníkových válců tuto metodu.
U čínských motorových pil stojí celá sada kolem 700,- !
Ahoj.
Cena válce, pístu a kroužku od Husquarny nebo Stihlu je takových 5600 i s kroužky. Při vydřených stěnách třeba nové kroužky už nepomohly. Motor nemá kompresi a to už ani nechytne. Nanášením té odolné vrtstvičky se asi moc firem nezabývá.
Ahoj.
Bych ještě doplnil, že těmto problémům je dobré předejít perfektním hlídáním míchání oleje do benzínu. Kvalitní originální olej pro vysokoobrátkové motory. Zažil jsem prodejce (v začátcích prodeje po převratu), který doporučoval olej M6A nebo 2T pro motocykly, Trabanty a Wartburgy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.