Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
Auto : Peugeot 206 , 1.4i (KFX), 55 kw, r.v. 2000
Problém : měnilo se prasklé tesnění pod hlavou a rozvody.Při srovnání byla hlava křivá o 0,12 mm.
Po složení auto jede,ale není to uplně ono,jakoby ho něco málo brzdilo (moc se mu nehce do otáček). Jede daleko lépe než před opravou,ale přesto to není ůplně ono.Když jedu plynule 110 km/h tak jakoby auto lehce pocukne ztratí výkon a hned s ezase chytí,stalo se mi to pří trase 15 kiláku 2x...to cuknutí a prodleva trvá jen malou chviličku max 1 sekundu,ale cuknutí není prudké,jen ztratí chvilkově "dech".
Na volnoběh se stane,že třeba po 5 minutách se začne dusit,ale samo si hned přidá pak jede opět pravidelně...jednou to na volnoběh chcíplo,ale nastartovat to šlo ...volnoběh se už zlepšuje ale přesto se po delší době stání stane toto zakolísání otáček.
Měřil jsem kopresi v motoru,všechny válce mají stejně a to je 15,5 barů ... v knížce uvádějí 11-13 barů jako optimální.
V motoru něco klepe nebo lépe řečeno pocvakává na ten volnoběh ...cvakání připomíná mačkání mezerníku na klávesnici...je to pravidelný zvuk.
na internetu jsem se dočetl,že se někdo setkal s podobným problémem a začal tankovat 100 oktan...při 95tce docházelo k detonaci paliva,detonace paliva má prý taky takový pocvakavající zvuk motoru ...
Může někdo poradit? Děkuji všem předem za své postřehy
špatně jsem to napsal ... hlavu snížili,otlakovali,přebrousili ventily a vyměnili gufera,jen mi říkal,že jak jí srovnavali,byla křivá o 0,12 mm ... Tohle je firma s dobrými referencemi,nedovolili by si tohle...problém bude jinde
Zdravím, pokud je spalovací prostor i v hlavě (není pouze rovná a spalovací prostory v pístu), může být snížení a ne první docela problém, je třeba použít nové těsnění ze sady pro GO. Pokud už někdo snižoval před tím a lupnul tam klasiku, tak se mohli lehce splést. Každé těsnění pod hlavu se příslušně značí, třeba počtem puntíků. Zvýšení kompresního poměru o tolik určitě není dobré a časem do něco odnese, tj. ihned to řešte.
Jinak olej to může dělat taky, pokud je to nějaký hustý, co tam být nemá, tak taky zvýší kompresi a nebo kombinace obojího.
Největší pravděpodobností jsou detonace při spalování směsi ve válci.
Pokud se po opravě kompresní tlak zvýšil o 2 bary je nezbytné změnit nastavění - předstihu , případně používat benzín s vyšším oktanovým číslem. Může také pomoci přizpůsobit techniku jízdy a to, nepřidávat razantněji plyn a včas přeřadit na nižší rychlostní stupeň při jízdě do svahu - při nižších otáčkách motoru, zejména při požadavku na jeho zvýíšený tah. Řešení problému se mohou lišit zda se jedná o motor s karburátorem a nebo se vstřikováním paliva.
-miro
Olej sem měnil předevčírem ... Hlava si myslím dělaná ještě nikdy nebyla,máme to po prvním majiteli a těsnení co jsem vytahl bylo uplně na kaši,celé prorezivělé a nedrželo vůbec pohromadě ... vstřiky jsou řízené elektronicky a hydroštely to nemá...ventily sem musel normálně klasicky nastavovat pak a klapku jsem čistil čističem na brzdy ani moc zanesená nebyla
V tom případě reklamovat!Toto jsou docela odolné motory takže je velmi pravděpodobné,že něco není OK-se řízení ventilů, nevhodná tl.těsnění atd.
Řekl bych že se sešli dvě nebo tři závady.Cvakání nevím ,teď budu "vařit z vody" -ventily jsou udělány dobře? to cvakání bych opravdu viděl od ventilu-ventilů.Ten volnoběh by mohl dělat kokáč (pokud má!) a to další? co svíce,pal.ftr,vzduchový předpokládám ale ,že po rozborce jsou také nové.
Sorry není to kokáč,mělo vbýt KROKÁČ (krokový motorek)
Tak cvakání už se uklidnilo ... svíčky a palivák jsem měnil loni ... vzducháč a ten olej 2 dny zpět.Krokáč nevím jestli má . Už jsi mi /jste mi radil ...zbyla mi ta podložka,kterou jsem fotil o pár příspěvku níže,nemůže to mít vliv? Ale zas mi nikde nepasovala,netuším odkud mohla spadnout ...
Auto jede ...řekl bych "tupě" není to přímo zdechlé,ale je línější ... + teda se stane ,že jednou za cca 10 kiláku na chvíli vynechá,ale okamžitě se chytne,necukne to,ale propadne se jakoby plyn a je bez reakce...není to závislé na otáčkách ani rychlosti...na volnoběh se stane po pár minutách to samé,že se auto začne z ničeho nic dusit,ale samo si přidá hned plyn a je vše ok. Jinak běží plynule,ale po 5 minutách to třeba udělá.
Auto bylo bez výkonu už před opravou,takže nemůžu posoudit zdali jsem něco udělal špatně,nebo je závada z minula,ale minule necukla nikdy
Snížení výšky hlavy o 0,12mm je prakticky nepoznatelné. O 1mm dělá zvýšení asi kompresního poměru asi 0,6. Původní kompresní poměr byl nějakých 9:1. V přepočtu na kompresní tlak uvádíte 15.5 bar. Možná jste to neměřil úplně správně ale mechanické snížení hlavy o více jak 1mm je dost nepravděpodobné. Zvýšení kompreního poměru nevydává mechanické zvuky a nevyvolává kolísání otáček. Chyba bude jinde. Vesměs to jsou vetily, vačka atp.
Teď jsem si všiml,že mi teplota neleze nahoru...kolísa...80 pak padne na 65 ...auto je zahřáte toopí ...je možné,že by to dělalo teplotní čidlo? to snížení výkonu a občasný výpadek plynu? Ventily jsem dnes kontroloval...
Může to být netěsnost pryžového těsnění kolem termostatu. 80°C je dost málo. I čidlo může špatně ukazovat. Ale teplota není až tak rozhodující pro chod motoru. Může to být i lambda. U aut je to někdy rébus.
Dnes jsem vyměnil to čidlo ...a i zapalovací cívku ...auto už necuká ...když mám puštěné topení tak se teplota dostane na 90 jen v kopcích ...výkon už je podstatně lepší...ale ještě něco tam bude...zkusím přetěsnit vstřiky ...ale už začína jezdit pěkně
Mám osobní skušenost se třemi modely od PSA-BX,Xantia a P405 v ropě.U všech se držele teplota,budíková do 80°C přičemž okolo 83 už spustili sahary ale skutečnou teplotu jsem neměřil ale dle skušenosti ostatních pežotáků a citronářů je takový že "nízká" teplota je OK.Jen si hlídat otevření termostatu-mělo by se projevit skokově-na hadici rychlým-skokovým nárůstem teploty a na budíku naopak mírným poklesem.Pokud je to takto je to OK!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.