Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, dnes při jízdě rána jak z děla, auto nešlo již nastartovat. Odtáhli jsme to do servisu a říkali, že je v řiti rozvodový řemen. Holt jsem to nehlídal. První se měnil někde na 100 tisících a nyní mám nalítáno 230 tisíc. Moje chyba, že jsem to nehlídal, ale otázka je, co dál. Koupit nové auto? Sehnat nový motor? Za kolik?
Je to Octavia I 1.9 TDI a je to již 15 roků staré auto. Má cenu do toho ještě investovat? Vůbec netuším, kolik by stála případná oprava. Jsem dost nasrán, páč tak jako tak, bude to investice navíc, se kterou jsem nepočítal..
rozvody se mění po 120 tis km, já to kupoval od němce který to měnil ve 127 tis...
Pokud byl vyměnen jen řemen, je to chyby toho, kdo to ošidil, mění se i kompletní kladky a vodní čerpadlo
já bych to zkusil prodat překupníkům kteří mají motory , shánět na vrakáči stejný typ motoru může trvat měsíce
já bych sehnal komplet jinou starší hlavu tu nechal srovnat na magnetce dal nový rozvody a jezdil cena dle toho kam to dáš 1O-2OOOOkč
honit jinej motor je nesmysl dáš za slušnej tak 10-15000kč musíš mu dát nový rozvody a zaplatit přehození do toho bych nešel
takže pokud máš auto ve slušným stavu a chceš si ho nechat di do opravy,pokud si to neumíš opravit sám skoč ná nákej Škoda klub ,Oktávia klub,dieselpower a poptej se kdo by ti to byl schopen to za slušnou cenu opravit
Chlapi, díky za odpovědi. Opravit sám to rozhodně nedovedu, nejsem automechanik Počkám schválně, co zítra řekne servisman u kterého to mám. To bude pálka asi. Jako auto je v relativně slušném stavu, nikdy jsem neboural a staral jsem se o to (až na ty rozvody). Kdybych šel do nového vozu, tak bych toto původní prodal, jenže za to dostanu asi prdlačku.
uvidíš co tam bude všechno KO... pokud nebudou prasklé písty a budou jen KO ventily, tak repas hlavy.. což by mohlo byt kolem 5 tis plus rozvody tak kolem 3-4 a nějaka práce...
Já se divím, proč výrobci aut nedávají třeba nějakou kontrolku na stav rozvodového řemene. Něco jako je třeba kontrola pravidelného servisu. Předešlo by se mnoha problémům. Kdejaký ptákoviny v autě jsou, co člověk vůbec nepotřebuje a na takovouhle důležitou věc serou.
ono na rozvoďáku není zpravidla nic vidět. Ale máte pravdu, že dnešní auta jsou prošpikovaný naprosto zbytečnou elektronikou a desítkami řídících jednotek a počítačů, tak proč by nemohla být výstraha na výměnu rozvodů po ujetí určených kilometrů, když už to hlídá olej. Jenomže ono je to jinak. Výstraha oleje je proto, abyste koupil nový a utratil peníze. Výstraha na rozvody by způsobila to, že si je necháte vyměnit a pojedete dál (relativně levně), zatímco když prasknou (jakože prasknou), tak je koupíte stejně a ještě je zajištěný kšeft pro servis, event. nová hlava, nový ventily, nový olej, nová chladící kapalina. Kšeft je kšeft, jinými slovy není v zájmu výrobce, aby vám auto pořád jezdilo a vy jste nekupoval náhradní díly.
Výstraha oleje je proto, abyste koupil nový a utratil peníze.
Výstraha na rozvody by způsobila to, že si je necháte vyměnit a pojedete dál
není v zájmu výrobce, aby vám auto pořád jezdilo a vy jste nekupoval náhradní díly.
Tak v zajmu vyrobce je teda co? Ze pravidelne menite olej a servis nema kseft s ND, a zaroven nemenite rozvody, aby meli kseft s ND? Vase myslenka proste nema hlavu ani patu.
Asi jsem se nevyjádřil tak, aby to pochopil každý. Neřešte to. Omlouvám se vám a příště to zkusím lépe, abyste to zvládl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.