Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě, jaký je rozdíl v motorových olejích specifikace 5W-30 a 5W-40. Který by měl být kvalitnější, resp. vhodnější pro motor TDI?
Výrobce mého vozu kupodivu žádnou z těchto specifikací nedoporučuje (alespoň ne v manuálu). Pouze VW 505 01.
vw505 01 je norma kterou předepisuje výrobce a google mi vyplivl tuto nabídku olejservis.cz/...
Nebo použijte vyhledávač na této stránce a vyberte si olej podle typu vozu a motoru který máte oleje.cz/...
jedná se o viskozitu (tedy tekutost) za tepla. Pokud je motor nový, bral bych 30, pokud už má něco za sebou, volil bych vyšší viskozitu, tedy 40. Jinak samozřejmě olej splňující předepsanou specifikaci.
Dovolte abych využil této příležitosti k poučení nás motoristů. Viskozita kapaliny ( oleje ) neznamená jeho tekutost, ale - viz odkaz:
-miro
Viskozita je měřítkem tekutosti kapalin. Oleje s nižší viskozitou jsou tekutější (řidší) a mají menší vnitřní odpor proti proudění, proti toku. Vyšší viskozita olejů (hustější oleje) naopak znamená vyšší odpor a tím také pomalejší tok, přeneseně pak i vyšší odpor proti vzájemnému pohybu dvou mazaných součástí.
viz oleje.cz/...
Dobrý den. Ještě jiný pohled na vlastnosti kapalin.
Viskozita je veličina charakterizující vnitřní tření a závisí především na přitažlivých silách mezi částicemi - molekulami kapaliny. Větší viskozita znamená větší brždění pohybu kapaliny nebo těles v kapalině. Je přirozené, že změna viskozity se také projevuje změnou tzv. tekutosti kapaliny , Schopnost téci vyjadřuje právě veličina viskozita . Čím vyšší viskozita, tak má látka menší schopnost téci a naopak. Viskozita je jen měřítkem tekutosti kapalin, nikoliv její hodnotou.
-miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.