Nejste přihlášen/a.
Jak se rozsvítí kontrolka mazáni - STOP, žádné zkoušení a jít se podívat na olej, kterého je tak málo, že jako studený jej čerpadlo nasaje jen v malých otáčkách. Ve vysokých už ne. Když se ohřeje, olej změní trochu vlastnosti, tlak se zvýší a čidlo reaguje. Pokud jsi s tím takhle jel, počítal bych ve velmi blízké době vydřené hlavní lágry,popř i šály ojnic, uložení vahadel , prostě konec motoru..
Auto hlavně nestartuj,může být nízký tlak oleje a to je pro motor likvidační. Potom jít systematicky,zkusit baroskop(o tom pochybuju to je jen spínač sepunto rozepnuto ale zkus to at to vyloučíš) Špatné olejové čerpadlo bych taky téměř vyloučil,za jedno je velmi spolelivé,jsou to jen dvě zubový kola tam se snad ani nemá co rozbít a za druhé pokud dává nízký tlak tak se to projevuje právě problikáváním nebo svícením kontrolky na volnoběhu,na zvýšené otáčky zhasne.
Tohle je spíš že je něco ucpané,pokud se moc nestaráš o výměny oleje,může být ucpaný sací koš,redukční ventil před čerpadlem zarostlý karbonem,zůstal viset a přepuští příliš mnoho oleje zpátky do vany-rozebrat,vyčistit. Další možnost laciný a ucpaný olejový filtr(na to velký bacha kupovat jen originál nebo ověřený značky). Další možnost vlivem zanetbaných výměn oleje nebo používáním velmi nekvalitního oleje jsou přicpané mazací kanály,stejně jako když se člověku utrhne v cévách kus cholesterolu,tak tady se utrhne kus karbonu a problém je na světě. Vyčistit to jde,ale to spíš servis,ani nevím čím se to čistí,asi nějakou agresivnější chemikálií,pochybuju že nějaký čistič do oleje velké úsady vyčistí-to je jen tak na údržbu,ne na čištění když už je pozdě
První věc pokud vyloučíš baroskop je změřit tlak oleje
Já používám u stejného motoru celý život olej 10W-40 od mogulu,interval 10 tisíc kilometrů a originál olejový filtr,když jsem před rokem dělal rozvody motor je uvnitř zcela čistý,bez karbonu,to samé mazací kanály-ona se ta údržba opravdu vyplatí,motor má najeto 410 tisíc a jenom si přede,s nulovou spotřebou oleje
nejlepší je syntetika 5w-40.Pak nehrozí riziko že to je husté v zimě a málo teče.Dnes se dá koupit stejně levně jako 10w40 apod.Leju to do všeho co mám.Bezvadné i na starší auta.Naftak i benzín.Jenom do aut s fltrem pevných částic je pak ještě řidší olej.
U tohodle motoru je problém že je to motor vyráběný ještě komunistickou technologií a tam hustší olej ještě i částečně vymezuje vůle,taková vodička nevím jestli mu úplně svědčí.
Olej 10W-40 je úplně v pohodě,ale musí se měnit včas a taky tam nelít každou srajdu,sám mám tenhle motor,jezdí na 10W-40 mogul extreme,výměna po 10 tis km a nikde žádný karbon nebo usazeniny nejsou,kontrolka zhasne i v mrazu do půl sekundy
Svítí v otáčkách u studeného motoru, dostatek oleje - nejspíš ucpané vedení oleje někde před čerpadlem, sací koš...
Vůbec to nestartuj, servis. Změřit tlak oleje (ověření jestli nejde o vadné čidlo). A doufej že jsi ten motor nedo...l
Za komunistů se nedělaly tak velké vůle,které by měly zásadní vliv na řidší oleje 5w40..A krom toho olej 5w40 má za tepla stejnou viskozitu jako 10w40.Jde hlavně o to,aby to bylo hodně mazané hned po startu,v zimě.A to olej 5w40 maže po startu studeného auta mnohem líp než 10w40 apod.Že se do starých škodovek nemá lít 5w40 jsou jen hloupé kecy.To by už musela mít zvuk jako žentour a být pěkně vylágrovaná,aby to vadilo.Zachovalým motorům to nevadí
Je možný že to tak je,ale každopádně mi to přijde trochu zbytečný,tady nějaká ta půlsekunda kdy se to dostane dřív úplně do vršku nehraje roli,ten motor nemá ani turbo ani hydrošetely,čili komponenty které by byli víc háklivé na olej. Klika je dole tam se to dostane rychle a vahadla nejsou tak háklivý aby jim vadilo sekundu běžet bez tlaku oleje.
Daleko důležitější než dohady jestli tam patří 5W-40 nebo 10W-40 je používání kvalitního filtru oleje a ty rozdíly tam jsou opravdu obrovské. Problém jsme řešili na bráchovým favoritu,kdy kontrolka zhasínala až cca po 3 sekudách(ten motor je na 98% stejný co felda) poněvadž je to šetřílek tak tam dal olejový filtr vika-no a v tom byl celý problém,už plašil že je špatný čerpadlo a kdoví cosi že je to na novej motor,tak jsem na svoje náklady koupil za 110 korun originál a kontrolka od tý doby zhasne ještě v tý době kdy motor ani nechytne,snad půl sekundy,stejně jak to mám já. Tam byl netěsný zpětný ventilek a veškerý olej vytekl z kanálků zpátky do vany,to pak můžeš mít třeba 0W-20 a stejně to začne mazat daleko později než s minerálem 15W-40 a kvalitním filtrem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.