Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,jaký je lepší mazivo do manžety Mogul A00 nebo Lv 2-3 víceúčelové mazivo?Děkují.
Mazivo na manžetu - žádné. Manžeta musí být s venkovní strany suchá a čistá.
Mazivo do prostoru uvnitř manžety (asi do homokinetického kloubu) se prodává společně s manžetou. Vypadá to jako grafitová vazelina, ale jaký typ je to přesně nevím.
Zkus se zeptat nějakého automechanika a nebo v prodejně.
Kloub, který patrně máte pod tou manžetou není nikterak dramaticky teplotně namáhán, základní podmínka jeho dobré funkce je aby tam bylo nějaké mazivo mezi styčnými plochami a nedostávala se do něj voda s nečistotami. Obě Vámi zmíněná maziva jsou univerzální, myslim že je lze použít. Občas bych zkontroloval, jestli tu manžetu "nežere" nějaké složka, mohla by ztuhnout a popraskat.
Předně: Záleží na tom, co je míněno pojmem manžeta. Pokud je to manžeta tvaru vlnovce, jako na poloosách, v zásadě ji není třeba mazat, mazaný je kloub. Lze rovněž namazat plochy, které se při montáži smýkají po protiploše, potom se manžeta lépe montuje. Nabízí se je máznout stejným mazivem, jako kloub samotný, jen je třeba se smířit s tím, že některá maziva do kloubu nejen namažou, ale i zamažou.
Je třeba mazat manžety, u nichž dochází k dynamickému pohybu mezi povrchem manžety a protiplochou (Typicky hydraulická nebo pneumatická manžeta), protože kde je pohyb, je i tření...
Manžety na kloubech jsou z vnější strany vystavené agresivnímu prostředí a tak je vhodné je z vnější strany ošetřit (chcete-li namazat). Ovšem prostředek nesmí být lepivý. Zde se nabízí použití některého z přípravků na ošetření pryže, většinou jsou na bázi silikonového oleje.
K oběma navrhovaným mazivům. U většiny aplikací bez problému, jediná aplikace, kde se v automobilu nedají použít na něco, co lze označit slovem "manžeta" jsou brzdové systémy, ale tam to asi každý mázne brzdovkou a jde od toho.
Obecně: Je třeba rozlišovat, z jakého materiálu manžeta je. V zásadě přicházejí v úvahu NBR (olejuvzdorná pryž - u většiny běžných aplikací), EPDM nebo SBR (klasické brzdové systémy, těsnicí lišty skel a dveří) - zde pozor, nesnáší minerální tuky a potom silikonové pryže (naštěstí jsou dražší a tak se používají zřídka). U první uvedené lze použít k mazání v podstatě cokoliv, druhá skupina se nesmí mazat minerálními mazivy a třetí snese cokoliv s výjimkou maziv na bázi silikonového oleje.
Ještě připomínku k tvrdnutí a praskání po použití nevhodného maziva (viz. jeden z předchozích příspěvků). Moje zkušenosti jsou přesně opačné, pryž bobtná, měkne, stává se mazlavou, ztrácí pevnost (trhá se). Pozorování, zda se něco takového neděje je sice dobrá idea, ale když to zjistíte, je většinou pozdě (alespoň na záchranu postižené pryže).
Aby nedošlo k omylu. Můj výše uvedený příspěvek je na téma: Čím namazat manžetu, tedy ve smyslu původního dotazu. Nikoliv čím namazat homokinetický kloub.
Zdravím,
A00 v žádném případě - ta na to není stavěná! Nastudujte si specifikaci.
Dříve byl do homokinetických kloubů doporučovaný tuk NH2. Asi už těžko shání, osobně jsem ho nahradil tukem LV2 EP. Někdo tam dává tuk s příměsí grafitu (některé dodávané originál tuky jsou takové). Osobně, když sem dělal nějaké klouby, tak po vyplnění tukem jsem pod manžety používal ještě vstříknutí oleje PP80 pomocí injekční stříkačky a to z toho důvodu, že i když se tuk při provozu z kolubu vytlačí, pomáhá mazat olej. Navíc výhoda oleje je v tom, že při jakémkoli porušení manžety se v podběhu či na samotné manžetě objeví mastný flek jako upozornění na problém.
Manžety jsem z venku nikdy ničím nemazal, pouze sem z nich třel tuk, kterým jsme ho po výměně tukové náplně pomatlal. Kdysi se doporučovalo mazat pravidelně mamžety např. glycerinem, aby guma nezpuchřela. Ale rozebíral jsem i originál poloosy na autě 31 let starém, najeto cca 120.000km a i když tuk už byl spíš jako povidla a jehličky rozdrcené, tak manžety byly netknuté, pouze povrchově zpuchřelé.
Další možný tuk jako náhrada by byl i LA2.
A00 je dobrá do mechanických převodek řízení,ale samotná je moc hustá. Jde výborně zředit převodovým olejem,kvalitnější je ten 75W-90. Vzniklý produkt má výborné mazací vlastnosti,lehčeji se aplikuje a řízení s tím celkově jde mnohem lehčeji než jenom se samotnou A00
Do homokynetických kloubů se prodává speciální vazelínka,klidně i zvlášt v takových sáčcích
Jo jedná se o manžetu homokinetického kloubu.Asi před dvěma měsící mě manžetu homokinetického kloubu měnili v service.Včera v noci jsem jel a najednou z ničecho nic se začaly ovívat divné zvuky kov na kov.Okamžitě jsem jel na parkoviště,otočil jsem kola na levou stranu a dívám se na kolo a najednou vidím,jak je manžetu dole z homokinetického kloubu,v homokinetickým kloubu nebylo žádné mazivo.Dneska jsem vše opravil do homokinetického kloubu jsem dál mazivo LV2-3.Jel jsem to projet a homokinetický kloub nevidává žádné zvuky Doufám že mě už nikdy manžeta nezpadne z homokinetického kloubu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.