Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
budu si kupovat ojetý vůz a chtěl jsem se poradit ohledně výběru.
Hledám ideálně combi vůz, se spotřebou okolo 5-ti litrů, s dieslovým motorem, co nejnižší poruchovostí, s cenou okolo 50 000,- a rokem výroby nad 2000.
Zatím mám ve výběru Peugeot 206 sw 1,4 HDI r.v. 2004, Ford Focus combi 1,8 TDDI rv. od 2000, Renault Megane combi 1,5 dci rv. od 2003.
Hodnotíte výběr jako dobrý, co byste doporučili podle zadaných kritérií vy?
Rencka škrtněte - ty dCi motory byly naprosté zoufalství. Naopak 206 s HDi motorem rozhodně není špatná volba, jen si zkontrolujte zadní nápravu, jestli nemá kola do A. Tyhle ročníky měly nápravu s torzkami, ty po tak 200-250tkm vyžadovaly repasi ložisek - vychází to tak na 5.000,-
Focus není špatný výběr, TDDi motor však není ,,commonrail´´ je to klasický ,,zetor´´ - není poruchový, ale na 5/100 se dostane jedině hodně katolickým způsobem jízdy.
Do Focusu MK1 jednoznačně benzín. 1,6 i 1,8 jezdí kolem 7L a nejsou u nich problémy jako čerpadlo odejde a vezme sebou vstřiky... Focusy reznou, už bude problém najít slušný kousek, 90% aut má přes 300000km
Spíš MK2
Nebo tu oktávku... Rezne výrazně míň, akorát většina má půl milionu.
u uvedené trojice jedině TDDI
jinak souhlasím s tím že jediné skutečně spolehlivé naftové auto které jezdí za 5 nebo pod 5l je dnes jedničková Oktávka
také jí mám a jezdím i v zimě pod 5 litrů, poruchy žádné a náklady na servis zanedbatelné, u tohoto focusu mohou být akorát problémy na stanici SME pokud to pořádně neprojedete po dálnici,. tchán s tím jezdil 3 km na chalupu a pokaždé byl z emisí vyhozen, musel to razantnější jízdou "pročistit"
Běžnou jízdou 5,5l/100km, lehkou nohou pod 5litrů - Citroën Xsara 2,0 HDI Break EXCLUSIVE - rokvy nad 2002 s cenou kolem 40tis. Desítka je na základní servis + rozvody.
Poruchy : praskání žárovek H7 (nakoupil jsem si odporové drátky za 300 užívané ve fábii, je to druhý rok ok), zadní brzdy-kotouče časté opotřebení. Zadní náprava bývá na repase za 7tis s životností 100-150 tis km.
Oproti octavii nebývají užívány v podnicích (nájezd 200tis km odpovídá), oproti fordům dobrá kastle a neměl jsem potíže s elektrikou. Výbava převážně 4 a více pytlů, klima.
" hlavně ne"- v případě vozu 12 let starého neplatí - kupujete ojetinu, ne značku...
focus bude shnilý. HDI (1.4 a 1.6 (tdci)) nebrat, odchází tam turbo a dost často vybere i olej z motoru, takže oprava je pak hoodně drahá. Většinou se to odehraje mezi 120t-150t km a u těchto motorů je to pravidlem. Bral bych TDI 66 nebo 81 kW od VW (octavia, golf), ale tam bude vyšší nájezd km
a pokud koukáte po P206, tak co třeba fabia SDI = nesmrtelné
U staršího auta je třeba nutno počítat s tím že opravy budou častější než u auta nového - ovšem díly budou levnější.
PSA Motor 1.6HDI je dobrý, k častým poruchám nedochází ovšem je třeba při nákupu ten motor opravdu DOOOOOBŘE zkontrolovat protože ty věci co tam odcházejí jsou hodně drahé. Poruchy často nejsou, ovšem když se něco objeví tak to nejsou částky v řádech pár stovek.
Octavia 1.9TDI a 2.0TDI - do roku 2007, to bylo auto které motorově nelze zničit. (Celkově koncernové motory VW 1.9,2.0 TDI) . Odcházejí spíše mechanické a elektronické díly u těch novějších octavíí. Tady není ani tak problém auto jako spíš to jak byli ty ojeté nejčastěji používáné, ve firmách, necitlivé chování apod. Takže tady pozor.
Renaultí 1.5dCi není špatná, na renault má poruchovost malou, obecně spíše větší udržba, ovšem renault má problém se vším okolo, ty staré hodně elektrika. Ovšem raději bych se Renaultu vyhnul.
Skoro každé auto, pokud se smířite s tím že to bude něco stát, bude jezdit. Jen prostě musíte vybrat dobrý servis a jezdit opravdu každých 10tis v železné pravidelnosti - u ojetého auta musíte věřit a doufat v to že stejně to dělal i předešlí majitel.
Bohužel stále více méně platí že dobré auto prostě jen tak někdo neprodává , takže do bazaru vzít kamaráda automechanika a řídit se heslem důvěřuj ale pořádně prověřuj.
Stáčí se a stáčet se bude do chvíle dokud budou zákazníci ochotni uvěřit tomu že 15let staré auto má najeto 30tis km. Škoda Octavia je u nás bazarově jedno z nejprodávanějších vozů a to tedy i znamená že je nejčatším cílém různých podvodných praktik jako stáčení tachometru apod. Takže dávad dvojnásobný pozor.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.